• MASS

Lyssna på psalmer?

Är det någon som har hittat någon sida på internet där man kan lyssna på dom vanligaste vigselpsalmerna? Jag är mest intresserad av psalm 84.

• Svar på tråden Lyssna på psalmer?
  • MASS

Den sidan har jag redan varit inne på men det fungerar inte när jag ska lyssna på psalmen. =( Får bara upp sidan kan inte visas... Undra om det är nån inställning på vår dator som gör det? Får du upp så du kan lyssna på den?

• Kjell Präst
    flassan skrev 2009-10-21 22:00:25 följande:
    kolla på kyrkomusik.sejättemycket bra
    Visst, men inga psalmer.
  • flassan

kolla youtube då där finns det mesta

• Hjartafró
    MASS skrev 2009-10-21 21:34:13 följande:
    Den sidan har jag redan varit inne på men det fungerar inte när jag ska lyssna på psalmen. =( Får bara upp sidan kan inte visas... Undra om det är nån inställning på vår dator som gör det? Får du upp så du kan lyssna på den?
    Du måste ha Quicktime (www.apple.com/se/quicktime/download)installerat för att det ska fungera. Annars kan du högerklicka på länken in till sidan och välja Spara länk som. Sen kan du lyssna på mp3-filen i din dators musikprogram, tex Mediaplayer.
  • MASS

Precis. Har varit inne på kyrkomusik.se men där finns ju inga psalmer. Och den andra sidan som Kjell präst föreslog har jag också varit inne på men den har ju som du säger inte nummer 84. Har sökt på youtube också men har inte hittat någon svensk varint av den.
    Hjartafro - Jag ska pröva ditt tips och se om de funkar =)

• Lilla Se

Vi träffade kantorn några månader innan vigseln i kyrkan. Hon spelade några psalmer för oss. Jag tyckte det var jättebra. Lycka till!

• MASS

Mmm, bra ide men vi kommer inte "hem" förrän en vecka innan bröllopet så då är ju det lite sent...

• FramtidaFruSandberg

Det här är sjukt fula inspelningar eftersom det är församlingmedlemmarna själva som sjunger men det ger en fingervisning.

www.svenskakyrkan.se/marsta/
    Tryck sen på "vigsel" längst upp på sidan. Sedan på "psalmer" i menyn till vänster. Där kan man sedan klicka på psalmerna. Jag kunde inte länka hela vägen.

• MASS

Typiskt... Det är ju dendär sidan som jag inte får upp på min dator =(

• FramtidaFruSandberg
    MASS skrev 2009-10-24 10:02:27 följande:
    Typiskt... Det är ju dendär sidan som jag inte får upp på min dator =(
    Vad menar du när du säger att du inte får upp den? Vill den inte ladda eller säger den bara att sidan inte finns?
  • MASS
    Hjartafró skrev 2009-10-21 23:36:48 följande:
    Du måste ha Quicktime (www.apple.com/se/quicktime/download)installerat för att det ska fungera. Annars kan du högerklicka på länken in till sidan och välja Spara länk som. Sen kan du lyssna på mp3-filen i din dators musikprogram, tex Mediaplayer.
    Tack för tipset! Det funkade. Jag tror det lutar åt psalm 84, tycker nog att den är finast. Ni andra här inne, vilka psalmer ska ni ha?

Vi ska gifta oss i december så vi funderar på att även ha en julpsalm. Men jag vet inte helt säkert.. Svårt detdär.
  • lexiwed

Just nu lutar det åt:
    Psalm 861, Din skönhet som i Vintern bor,
    Nu tändas tusen juleljus och så psalm 84.

Skulle vilja ha Det strålar en stjärna, men det är ju ingen psalm, men man kan kanske ha den ändå, man skriver ju ändå texten i vigselprogrammet.

• MASS

Psalm 861 får jag nog kolla upp. Den hade en fin titel iaf. Skulle ju passa fint på våra decemberbröllop=)

Svar på tråden Lyssna på psalmer?