• Anna Panna
    Äldre 21 Oct 16:54
    2168 visningar
    6 svar
    6
    2168

    Mysigt & traditionellt Julbord

    Vi har kompisar som kommer till vårt bröllop i december från andra länder och tänkte att vi skulle ta med dem och äta ett traditionellt julbord någon dag efter bröllopet...

    Några tips om ett mysigt ställe (typ slott, herrgård eller vid havet) inte alltför långt från Göteborg..?

  • Svar på tråden Mysigt & traditionellt Julbord
  • Ab fab
    Äldre 21 Oct 17:11
    #1

    Vi blir alltid bjudna på julbord på Råda säteri- vacker miljö och trevligt julbord

  • Sofieo­chJami­e
    Äldre 21 Oct 17:14
    #2

    Kolla med älsvborgs fästning om man kan åka som privatperson, det så fantastiskt mysigt där ute. Kolla på deras hemsida. De hämtar med båt innan som ingår i priset. Deras mat är också gudomlig.

  • Sofieo­chJami­e
    Äldre 21 Oct 17:18
    #3

    Sen finns det ju Gunnebo slott och Sjömagasinet.

  • Sofieo­chJami­e
    Äldre 21 Oct 17:20
    #4

    Nu kommer jag igen :)(Har bokat några julbord i mina dar) Men man ska inte glömma Hamnkrogen på Liseberg. Jättemyisgt att vandra runt på Jul på Liseberg och sen gå och äta på Hamnkrogen. Jul på Liseberg är ju unikt i sig och Julbordet på Hamnkrogen är ett av det största jag sett och det var helt fantastiskt gott. All sill var hemmagjord och det fans ett helt bord med bara sill tex.

  • Anna Panna
    Äldre 22 Oct 09:37
    #5

    Tack för alla tips! Ska kolla upp dessa bums. ; o)
    Vi ska gå på julmarknaden på Liseberg så kanske ska passa på att äta där också.

  • Ab fab
    Äldre 22 Oct 10:21
    #6

    Vi åt med japanska gäster förra året på Lisebergs värdshus. Himla trevlig miljö och mysigt julbord. Först drink på isbaren vilket var himla uppskattat

Svar på tråden Mysigt & traditionellt Julbord