• Superstarfia

vill hon verkligen?

Jag är ledsen just nu över min tränas aggerande..

Vi var och provade ut klänningar för en månad sedan, vi beställde deras klänningar och den ena tärnan som är min bästa vän var helt med på att hon skulle få betala hela klänningen själv å att vi skulle betala mellanskinaden som den kostade att köpa istället för att hyra...

3 dagar senare skulle handpenningen betalas och det visste hon den dagen vi gjorde beställningen.. då kunde hon inte betala utan bad MIG ringa å fråga om hon kunde få skjuta upp betalningen. vilket inte gick så ja fick betala handpenningen.. Nu berättar hon högt å lågt om vad hon ska köpa, göra å fixa när lönen kommer den här månaden.. tror ni att klänningens betalning finns med?

jag är orolig för att hon inte alls vill betala sin klänning, utan drar sig i längsta att berätta det för mig..

jag blir bara sååå ledsen.. att hon tycker att supa med sina andra kompisar är viktigare.. för de var så hon sa när ja fick betala hennes handpenning "jag ska ju ut med Amanda i helgen, å då behöver ja verkligen dom pengarna"

Är jag fånig?

• Svar på tråden vill hon verkligen?
  • KatjaB

Har du lagt ut mer än vad mellanskillnaden var?
    Tycker det är dåligt av henne, tycker du kan säga att du är ju inte gjord av pengar du heller och hade räknat med att få tillbaka det du lånade ut. Om hon inte kan betala tillbaka till dig så sitter ju du i en väldigt dum sits.

• Superstarfia

ja la ut en tusenlapp å jag skulle egentligen betala 500.. klänningen kostar 2500kr.. å den ska vara betald senast sista november.. det var därför vi beställde den i tid för att hon skulle kunna pytsa in pengar då och då fram till leverans.. men just nu känns de som att hon tror att jag ska betala hela klänningen helt plötsligt.. Nu ska hon nämligen åka till ullared, hyra en limo när hennes andra kompis fyller år.. så ja undrar ju om klänningen ens finns i hennes tankar..

• KatjaB

men då ska du ju självklart få tillbaka dina 500 kr!
    Tycker det är väldigt dåligt av henne att planera en massa annat som faktiskt inte är helt nödvändigt när hon är skyldig dig pengar

• Superstarfia

hon kanske är besviken för att hon måste betala sin klänning, medans min andra tärna min syster får sin klänning betald av mina föräldrar.. men det är ju fortfarande inte jag som betalar den..

• trusla

Hej ... vill inte vara den som är neggo ... men...

Jag kan ibland känna att man lägger ut väldigt mycket pengar på andras bröllop det är möhippa, transporter, övernattning, dryck, present mm och detta tar brudparet för givet att man ska betala. (helt ok om man har pengarna men det finns ensamstående mammor som arbetar deltid också)

Din vän kanske inte har pengarna eller inte fick informationen från början att hon skulle betala sin klänning själv (kan vara svårt att backa ur när man är mitt uppe i tärn-rollen)

Mitt råd är att fråga henne igen ifall hon fortfarande är intresserad av att vara din tärna och om det är nått som inte känns bra. Kan tänka mig att hennes sätt att agera är en tyst protest ....

Hoppas det löser sig och du är inte fånig, visar bara att du bryr dig

• Superstarfia

Hon har vetat från dag 1 när ja frågade henne att hon skulle betala sin klänning själv. hon sa själv att det var något självklart för henne, eftersom hon ändå måste köpa nått att ha på sig även om hon inte skulle vara tärna. vi ska frack på våra gäster..

Jag tycker ja har varit väldigt förstående genom att betala hennes handpenning OCH min klänning samtidigt, även fast jag verkligen inte hade pengarna. jag fick ställa in en resa med min lillasyster för att ja inte hade råd efter att betalt hennes klänning.. men inte ett tack, ingenting..

trusla skrev 2009-10-21 18:03:59 följande:
    Hej ... vill inte vara den som är neggo ... men...Jag kan ibland känna att man lägger ut väldigt mycket pengar på andras bröllop det är möhippa, transporter, övernattning, dryck, present mm och detta tar brudparet för givet att man ska betala. (helt ok om man har pengarna men det finns ensamstående mammor som arbetar deltid också)Din vän kanske inte har pengarna eller inte fick informationen från början att hon skulle betala sin klänning själv (kan vara svårt att backa ur när man är mitt uppe i tärn-rollen)Mitt råd är att fråga henne igen ifall hon fortfarande är intresserad av att vara din tärna och om det är nått som inte känns bra. Kan tänka mig att hennes sätt att agera är en tyst protest ....Hoppas det löser sig och du är inte fånig, visar bara att du bryr dig
  • trusla

Uch, vilken trist situation.

Kan det vara avundsjuka?
    Känns som hennes val av ord är direkt sårande.
    (Det finns hundra andra sätt att berätta att min inte har pengarna)

Har ni några gemensamma vänner du kanske kan fiska info om vad hon känner/tycker ?

Men du borde ta upp det så du inte maler runt det i huvudet och känner dig nere när detta ska vara din lyckligaste tid.

• flassan

Verkligen så tycker jag att du ska prata med henne så fort du kan.
    Ta upp det genom att säga/messa "jag skulle behöva prata med dig om en sak som är viktig för mig"
    Sen är det bara att säga som det är..har man sagt A får man säga B
    MEN var beredd på att hon kanske inte känner för att lägga ut pengarna... av regel så brukar man INTE glöma sådant...

Svar på tråden vill hon verkligen?