• emma2008

Nu ska jag ta tag i det... han får ju inte tummen ur =P

I mars så ska jag å sambon ta med oss dottern å åka på semester i 2 veckor. Då tänkte jag fria till honom. Ska bli väldigt spännande. Jag vet att jag inte får ett nej iaf eftersom han har tagit upp det här med giftermål en hel del den sista tiden. Jag tror inte att han anar något heller eftersom jag har sagt att det är ju mannens uppgift att fria och kvinnan kan göra det vid skottår :P Men jag följer inte gamla traditioner :)

Så just nu funderar jag på hur jag ska lägga upp det. Tips är väldigt välkommet!

• Svar på tråden Nu ska jag ta tag i det... han får ju inte tummen ur =P
  • 090208

Heja dig!!

Laste en gang om en tjej vars sambo sa att 'det ar mannens rattighet att fria'. *spyyy* Rattighet lixom! Sa hon fick snallt ga och vanta.

Har inga tips tyvarr... Men hoppas det blir bade roligt och fint.

• Superstarfia
    090208 skrev 2009-10-21 17:51:01 följande:
    Heja dig!!Laste en gang om en tjej vars sambo sa att 'det ar mannens rattighet att fria'. *spyyy* Rattighet lixom! Sa hon fick snallt ga och vanta.Har inga tips tyvarr... Men hoppas det blir bade roligt och fint.
    haha det var nog mig det handlade om.. :)

Mitt tips är att göra det personligt.. så du inte känner dig alltför pressad å nervös..
  • emma2008

Någon av dagarna så ska han iväg å dyka. Så då funderar jag på om man ska leta reda på nån mysig restaurang som man kan gå till på kvällen. Eller om man bara ska göra de så pass enkelt att man tar en promenad på stranden i solnedgången och ställer frågan där. Nåt annat jag funderar på är om man verkligen måste ha en ring (då vi redan är förlovade men ingen har "friat") eller om det räcker med att fråga om han vill gifta sig med mig...

• sms å fotboll

Klart du kan fråga utan ring!

emma2008 skrev 2009-10-23 10:30:42 följande:
    Någon av dagarna så ska han iväg å dyka. Så då funderar jag på om man ska leta reda på nån mysig restaurang som man kan gå till på kvällen. Eller om man bara ska göra de så pass enkelt att man tar en promenad på stranden i solnedgången och ställer frågan där. Nåt annat jag funderar på är om man verkligen måste ha en ring (då vi redan är förlovade men ingen har "friat") eller om det räcker med att fråga om han vill gifta sig med mig...
Svar på tråden Nu ska jag ta tag i det... han får ju inte tummen ur =P