• Trollia

Pris för håruppsättning och smink?

Hur mkt är det normalt att få betala för håruppsättning och smink till bröllop?

Vore intressant att höra hur mkt ni gett från olika delar av landet för att ha något att jämföra med..

• Svar på tråden Pris för håruppsättning och smink?
  • Snufflan

Jag betalade 2500 för hår och sminkning, då fick jag oxå med läppglanset som vi använde så jag kunde bättra på. Blev även bjuden på jordgubbar, choklad och cider/champagne. Jag bor i Härnösand.

• Trollia
    Snufflan skrev 2009-10-21 08:06:34 följande:
    Jag betalade 2500 för hår och sminkning, då fick jag oxå med läppglanset som vi använde så jag kunde bättra på. Blev även bjuden på jordgubbar, choklad och cider/champagne. Jag bor i Härnösand.
    Ok..det låter ungefär som samma som här då..
  • Vinter2009

Kommer betala 2500:- för håruppsättning, smink o lättare tilltugg. Jag kommer även få valfria makeupprodukter för 600:-. Väljer jag att även ta manikyr o soldusch så blir priset 3200:- (allt behöver inte göras samma dag).

• KatjaB

1800 kr (white night) för hår, 1400 kr för smink (make up store). Då får jag med smink för 1000 kr.
    Om jag väljer att ta sminkning hos frisören så skulle sminkningen istället kosta 700 kr.

Har inte bestämt mig helt än, men jag tycker att make up store är superduktiga och att då lägga 700 kr extra och få smink till ett värde av 1000 kr, känns ändå rätt bra.

• lecaroline

2200 Kr i gbg för hår och smink.

• Capo

vanligt att få betala mellan 2200 och 4000 beroende på utbud och var man bor.

• Lyckligmamma

Jag kommer betala 3500kr för hår, make up, och resekostnader eftersom jag ska bli fixad på plats!

Sedan hjälper hon mig med klänning osv.

• Anastasia35

Jag kommer o betala 750:- for har, smink & permanent fransk manikyr (akryl). Da kommer frisorskan till min vaninnas hem dar jag kommer att gora mig i ordning.

Jag bor i Australlien dar service ar lite billigare an i Sverige. :D

• JBB

Jag och min frisör har inte träffats än för att diskutera bröllopsfrisyren men när vi pratade via telefon så sa hon att hon vanligtvis tar 700kr och uppåt beroende på hur håret ska fixas. Bröllopssminkningen kommer att gå på antingen 300kr eller 500kr beroende på var jag sminkar mig, då får jag produkter för den prissumman.

• JBB

Ja just det priserna som jag har fått är i närheten av Jönköping.

• mariefarah se

Det varierar en hel del men räkna allt mellan 1000-3000:- Det beror mycket på vem du väljer och vart du gör det.

marie

• AlaM

Jag har fått ett timpris på 500 kr/timme hos min favoritfrisör sen jag bodde hemma (gifter mig på uppväxtort). Då räknar hon bara den tid som hon behöver arbeta med mig, dvs. inte om jag sitter under fön och liknande. Kommer förmodligen landa mellan 1000-1500 kr

• Moi mokulat

Var tror ni de tar om man har kort hår? Behöver ju ingen uppsätning precis.

Någon som har tips för kort hår?

• mariefarah se

För dig Moi mokulat kan jag tänka mig att med hår och smink ca 1000-1500.

• Korallbruden

Beror på vart i landet du bor och vilken klass du önskar på den som gör jobbet...

Vi kollade Stockholmspriser och ringde Mikas modellargentur och där fick jag det hösta pris jag någonsin hört om till brudhår och smink : 4.600 kr + 2 tärnor hår och smink ca 4000 kr till. Jössös...

De flesta verkar ta 2500 kr inkl smink, hår och lite bubbel att dricka för ett jobb gjort på en salong. Vissa förhandlar in naglar i priset.

Vill du ha proffs som fixar dig så kan du plussa på en 500 kr och uppåt/per del beroende på vart du hamnar samt kontakter.

Lycka till

• dreams can come true

Jag är diplomerad make up artist och tar 900:- för brudsminkning. Då ingår provsminkning en tid innan bröllopet så allt är precis så som bruden vill ha det på den stora dagen. Jag kan även göra lättare brudfrisyr även prov på denna innan och tillsammans med smink tar jag 1700:-

Då förklarar jag också vad bruden bör ha i sin lilla väska på den stora dagen för att bättra på. (skall bara behövas lite transparent puder och läppglans om ni har en bra make up artist)

lycka till

• mariefarah se

Hej igen!

Något som också avgör vad priset blir, är om man vill ha en konsultation innan, vill man inte det, utan bara vill ha sminkningen samma dag brukar det bli billigare.

Ringer man Mikas eller någon annan modellagentur får man räkna med att de lägger på extra eftersom en viss procent går även till agenturen.

• starfish

vart bor du?

dreams can come true skrev 2010-01-07 21:07:09 följande:

Jag är diplomerad make up artist och tar 900:- för brudsminkning. Då ingår provsminkning en tid innan bröllopet så allt är precis så som bruden vill ha det på den stora dagen. Jag kan även göra lättare brudfrisyr även prov på denna innan och tillsammans med smink tar jag 1700 å förklarar jag också vad bruden bör ha i sin lilla väska på den stora dagen för att bättra på. (skall bara behövas lite transparent puder och läppglans om ni har en bra make up artist)lycka till
Svar på tråden Pris för håruppsättning och smink?