• Lina o Peter
    Äldre 19 Oct 15:27
    3189 visningar
    2 svar
    2
    3189

    storlekar UK herrkläder..?

    Håller på och ska beställa väst, skjorta och plastrong åt sambon via Ebay i England. Men har problem med måtten..

    Nån som har koll på engelska stl? Och är inches detsamma som denna symbol: " ?

    Min sambo är inte speciellt stor, han är målare så axlarna och bröstet är "stora" pga av att han använder de musklerna varje dag. Så när jag mätte honom är han 110-112 cm runt bröstet, och från axel till axel har han ca 47 cm. Midja ca 90 cm.

    Men enligt säljaren på Ebay tycker de han är jättestor och ska ha XXL..? han har ju Medium eller möjligen Large i t-shirts hemma..? Och i en väst och kavaj från Brothers har han stl.52".. Det är väl inte jättestort?

    Deras skjortstorlekar heter 18" och 18,5" osv. Antar att det är måttet på nacken eller? Har aldrig sett det förut. Men sambon hamar precis på 18,5 om det nu är nack-måttet de menar.

    Jag har konverterat alla mått via denna sida:
    www.worldwidemetric.com/metcal.htm

    Men är engelska storlekar väldigt små eller? Jag har ju ingen jätte till karl direkt. Han är bara 1.75 lång lixom. Bara axlarna då som är breda.

    Nån som har koll på det här träsket?

  • Svar på tråden storlekar UK herrkläder..?
  • Bauti
    Äldre 19 Oct 16:13
    #1

    Här kan du se

    www.omvandla.nu/

  • Lina o Peter
    Äldre 19 Oct 17:48
    #2

    Tack, men en omvandlare hade jag redan, i länken i inlägget. Problemet är att engelska stl verkar vara mindre än t.ex USA osv, samma mått dock.

    Men nu har jag luskat lite och jag hade ju gett karln fel mått. Han frågade efter neck size, så jag mätte ju sambon från axel till axel, men han i England ville ha "collar-size" alltså runt halsen. Det var därför ingenting stämde!

    Men nu är det löst!

Svar på tråden storlekar UK herrkläder..?