Låna systers brudklänning ok?
Hej! Finns det någon här som gift sig i en väns/släktings använda brudklänning? (Förutom mammas då) Hur kändes det? Tycker ni att det låter konstigt att återanvända någon annans klänning?
Min syster gifte sig för 2 år sedan i en fantastisk designerklänning. Hon betalade ca 20 000 kr för klänningen och det syns på den. Jag skulle aldrig ha råd med en sådan klänning. Jag ska gifta mig nästa år och min syster vill gärna att jag lånar/ärver hennes klänning. Det är det enda skälet till att hon sparat den. Tack och lov skulle min syster inte ta illa upp om jag väljer att inte ha hennes klänning, det är helt upp till mig om jag känner mig bekväm med att använda den. Klänningen är verkligen jättefin och den är min stil så jag skulle säkert trivas i den och jag tror att jag kommer kunna komma i den efter lite småändringar. Jag tror säkert jag kommer känna mig väldigt fin i den.
Men... jag känner mig inte riktigt bekväm med tanken på att inte välja min egen klänning. Skulle jag välja en klänning själv skulle jag antagligen välja en något enklare modell. Å ena sidan vill jag ju ha en klänning som känns perfekt för mig. Å andra sidan är den här klänningen fantastisk och det skulle kännas fint att klänningen får användning igen, som en liten "familjegrej", faktiskt en fin sak att dela med min syster. Å andra sidan känns det som att det kan uppfattas som ett budgetalternativ (vilket det egentligen inte är eftersom jag har råd att köpa/hyra en helt ok klänning). Men framför allt, är det konstigt att gifta sig i sin systers brudklänning? Jag har aldrig hört talas om någon som gjort det.