• FelizLane

Ringen?

Jag fick en enkel guldring när jag och min blivande förlovade oss. Visst älskar jag den. Men ju mer jag tänker på det så önskade jag mig en lite ''glammigare'' sak. Någon som vet om man kan sätta in en minidiamant i en ring och vad det skulle kunna kosta? Någon som tycker att jag ska nöja mig med den och inte bry sig kanske?

• Svar på tråden Ringen?
  • kikel

Jag förlovade mig med en skotte och har en briskt diamant ring. Jag älskar den och tycker "svenska" ringar är lite tråkiga, jag kan förstå att du vill göra den lite mer specigel för dig/er.
    Det finns många smycke affärer som gör ringar efter dina önskemål. Min vännina gick till en guldsmed och fixa en liten diamant i sin ring. vet ej vart hon gick dock.

• 4ever2

Det går nog bra att sätta i en diamant såvida inte ringen är för smal eller tunn. Eller så väntar du tills du ska ha en vigselring och vräker på med glittriga diamanter på den istället.

• Hemlig2009

Självklart går det att ordna. Gå till en guldsmed så kan han eller hon ge dig olika alternativ.

Min man vill sätta in en liten minidiamant på insidan av sin ring när vår bebis kommer i mars, sedan samma sak om vi får en till. Lite symboliskt så... Jag försöker dock övertala honom att sätta stenen på högkanten på ringen, killar kan väl också få glimma!

• FelizLane

Ska gå in och höra på ett kostnadsförslag då kanske hos någon guldsmed :) Tack, för att ni är förstående! Ville ha lite tips åså!

Svar på tråden Ringen?