Risken att hon säger nej vid ett frieri finns ju alltid. Har ni inte alls pratat om att ni i framtiden ser er tillsammans utan lever mer för dagen/stunden så skulle jag råda dig att vänta. Nu vet jag ju inget alls om just er så jag grundar mina råd på mina egna erfarenheter.
Man måste inte ha kommit överens med sin partner innan man förlovar sig men det är ju större risk att det blir missförstånd och trubbel om ni inte ens har diskuterat ämnet. Hon kanske tror att förlovning innebär giftemål inom ett år och vill inte "lova" nått som hon inte vet att hon kan hålla. En förlovning är ju inte juridiskt bindande men det är ju trots allt en för-lovning och många betraktar det som något man gör först när man är helt hundra på att man vill gifta sig i framtiden.
arlim skrev 2009-09-30 18:55:35 följande:
Okej, tackar för det snabba svaret! :)Vi är fortfarande rätt unga så något giftemål inom ett år blir inte av, varken pengar, tid finns till. Men förlova sig, ska man ha kommit överäns med min partner innan? Och sendan "fria" . eller jag visa det som en bamse överaskning? Tänk om hon säger nej? :/