• Anna Panna
    Äldre 30 Sep 10:30
    5490 visningar
    33 svar
    33
    5490

    Bali-resenärer del 3

    Fick tips om de tidigare två trådarna i detta ämne men att de båda är stängda så provar en ny!

    Vi har planerat för vår bröllopsresa till Bali i januari 2010 och är inne på Sanur eller Nusa Dua.

    Vad tror ni som varit där?

  • Svar på tråden Bali-resenärer del 3
  • Miss Biii
    Äldre 30 Sep 10:35
    #1

    INTE Sanur, enligt mig. Nusa Dua är galet dyrt men har finfina hotell, men en bröllopsresa ska väl kosta! (inte dyrt i svenska priser mätt utan i indonesiska/Balinesiska priser)

  • Anna Panna
    Äldre 30 Sep 11:07
    #2

    Åh vad jag tycker det är är svårt!! ; o)

    Vi vill ha ett fint hotel och bara ta det lugnt och mysa och äta gott och sola & bada. Så klart ska bröllops resan vara lite speciell och det var därför vi va inne på Nusa Dua men sen när jag har läst lite i tidigare trådar så får jag känslan av att det kanske blir segt att vara där i två veckor.
    Finns det mycket restauranger att välja på där också? Vi vill gärna ha lite variation och inte bara äta på hotellet varje dag..

  • Miss Biii
    Äldre 30 Sep 11:28
    #3

    Har tyvärr inga egna erfarenheter från just Nusa Dua. Alla är ju olika men jag kan tänka mig att det kan bli lite trist i längden att vara på samma ställe. Men boka en vecka i Nusa Dua och en vecka på ett annat ställe då, kanske Sanur om ni nu va sugna på det? Många gillar Sanur, men inte jag ;) men det kommer komma in andra i tråden som talar gott om det. Sen får du ju avgöra själv... :))

  • Anna Panna
    Äldre 30 Sep 11:34
    #4

    Får jag fråga varför du inte gillar det? Var det du som hade bott en tid på Bali?

  • Miss Biii
    Äldre 30 Sep 11:47
    #5

    Ja precis, det va jag :)
    Sanur är sömnigt, tråkig ful strand... Finns en del fina hotell vid stranden, där det finns pooler så man behöver ju inte vara på stranden men för mig är det viktigt att det finns bra strand, nu är ju inte Bali känd för sina stränder utan jag rekommenderar folk att åka till Gili Islands istället..... om det är just stränder o snorling som lockar...

  • Miss Biii
    Äldre 30 Sep 11:54
    #6

    Läste din andra tråd... Det är regnperiod där i januari men det är mycket sol ändå, "behaglig" temperatur, även om jag föredrar temperaturen och solen under högsäsongen (maj-sept) men det är absolut inte fel att åka till Bali under andra månader... Men Kuta-Legian-Seminyak i dec-jan är inte jättekul... smutsig strand o MKT svenskar ( av nån anledning så blir många svenskar högljudda o jobbiga när de kommer utomlands...man skäms!)

  • Anna Panna
    Äldre 30 Sep 11:56
    #7

    Är Gigli Islands mer att åka några dagar eller funkar två veckor där?

  • Miss Biii
    Äldre 30 Sep 14:55
    #8

    För mig och min familj passar det att vara där hur länge som helst, jag har varit där max 1 vecka i streck och det är paradiset på jorden. Lugnt o skönt, speciellt den tiden på året, inte så mkt folk, många restauranger att välja mellan, snorkling & andra utflykter. Så man kan välja om vill ha full aktivitet eller bara ligga vid poolen och njuta av paraplydrinkar och ta lååånga promenader på stranden. Jag har bara bott på Gili Air, man går runt ön på 1.5 timme tror jag det var (?) strand runt om. Men jag skulle rekommendera att ni bor kanske först 3 dagar på hotell på Bali, sen 1 vecka på Gili, sen sista dagarna åter på Bali. Om ni nu vill se Gili, som jag tycker ni ska ;))

    Anna Panna skrev 2009-09-30 11:56:03 följande:


    Är Gigli Islands mer att åka några dagar eller funkar två veckor där?
  • Anna Panna
    Äldre 30 Sep 15:47
    #9

    Nu känner jag att jag bara bombarderar dig med frågor.. hoppas det är ok! ;o)

    Vet du om man kan boka hotell på Gili genom typ Ticket eller nåt sånt eller gör man det på plats eller innan avresa med hotellen direkt?

  • Miss Biii
    Äldre 30 Sep 16:06
    #10

    Jag kan rekommendera att bo på Gili Air (det finns 3 öar = Gili Trawangan som är störst och det är dit man kommer m båten från Bali, Gili Air som är mellanön och Gili Meno som är minst och inte riktigt likia utvecklad) Men när ni bor på ena ön kan ni åka båt emellan o besöka de andra oxå, på Meno finns sköldpaddsuppfödning bl.a.
    Jag har alltid bokat genom att ringa hotellet "Gili Air". Se hemsidan hotelgiliair.com
    När du bokar rum så boka en häst på en gång... man åker häst m vagn (liten liten charmig vagn) från båten till hotellet. Finns olika kategorier på hotellet men ta en av de finnare, ni som är på bröllopsresa!!! Nämn även det på hotellet för de gillar att uppvakta
    Fråga hur mkt du vill, kul att kunna hjälpa till!

Svar på tråden Bali-resenärer del 3