• portos

kosmetolog

Hej allihop

tänkte bara höra efter om det finns någon som brukar gå till en kosmetolog för ansiktsbehandling och dylikt. Vad brukar det kosta och vad får man för pengarna? Jag har aldrig varit hos någon men är nyfiken på att börja.

• Svar på tråden kosmetolog
  • Augustibrud.

Jag brukar gå till en hudterapeut och få en minibehandling varannan månad och då kostar det 380 kr för en timmes total avslappning. Det är bara sånt som är skönt som ansiktsmask, massage och liknande. Kan varmt rekommenderas. Vet inte vad som är skillnad på hudterapeut och kosmetolog.

• fru augusti

Hej Augustibrud!

Var brukar du gå nå´nstans? Det låter underbart med en timmes avkoppling i all bröllopsstress!

• portos

Det låter jättemysigt. Gör hudterapeuten en rengöring av ansiktet också?

• Augustibrud.

Min hudterapeut heter Elisabeth och finns på Elisabeths hudvård i Hässleholm, i Skåne. Hon gör allt; ansiktsrengörning, make up tips, blockar och färgar bryn och fransar, vaxar ben och en massa annat. Jag har turen att ha en ren hud utan porrmaskar så därför gör hon inte det som gör ont på mig, utan jag bara njuter. Jag ska dit på tisdagen en och en halv vecka innan bröllopet och direkt efter ska jag och min blivande och tärna och marskalk åka till Göteborg där vi ska bo på hotell och gå på Liseberg. det blir en liten minisemester innan bröllopet den 9 augusti.

• Augustibrud.

verkar som om det första hamnade i filter, provar igen. Min hudterapeut heter Elisabeth på Elisabeths hudvård i Hässleholm, Skåne. Hon gör allt; ansiktsrengöring, plockar och färgar bryn och fransar, tips om make up, vaxar ben osv. Jag har tur att ha en ren hud så därför behöver jag sällan göra porrengörning så jag får bara sånt som är skönt. Jag ska dit på tisdagen veckan innan bröllopet och direkt efter åker jag och min blivande och tärnan och marskalken på en minisemester till Göteborg där vi ska bo på hotell och gå på Liseberg för att koppla av helt från bröllopet som är den 9 augusti.

• virtual

Jag har varit på en ansiktsbehandling med pormaskrengöring 1 gång.
    De rengör alltid ansiktet först.
    Tyvärr så kommer pormaskarna tillbaka ganska fort, även fast man är noga med rengöring
    Det kostade runt 300 kr.

• KarroG

Kan rekommendera en jätteduktig hudterapeut på salong Copparstrået (är också frisersalong) på Råsundavägen i Solna (T-bana Näckrosen). Hon heter Allin. Kommer dock inte ihåg priset för ansiktsbehandling.

Svar på tråden kosmetolog