• JuliaA­malia
    Äldre 28 Sep 12:52
    15368 visningar
    8 svar
    8
    15368

    Vad göra på ettårsdagen?

    Snart firar jag och min m2b ett år tillsammans och det står helt still avd det gäller idéer. Vad kan jag överraska med? Vad kan man hitta på? Och vad ska jag ge i present? Jag är i vanliga fall påhittig vad det gäller det mesta men nu är det tomt i idé-lådan.

    Årsdagen är en söndag så vi är båda lediga, så det vore kul att hitta på något mer än den klassiska äta ute på restaurang. En mysig picknick är ju romantiskt, men kanske inte 1 november...

    Så vad har ni för tips? Vad har ni gjort på era årsdagar?

  • Svar på tråden Vad göra på ettårsdagen?
  • JuliaA­malia
    Äldre 28 Sep 17:56
    #1

    puff puff

    Ingen som har någon idé? Ni måste ju vara massor här inne som firat årsdagar.

  • Loppan­ploppa­n
    Äldre 28 Sep 18:31
    #2

    Konsertbiljetter? Övernattning på hotell lör-sön? Gör fotoalbum med bilder från ert första år? Även det klassiska restaurangbesöket kan bli häftigt om du håller det hemligt och sen på sön kväll bara drar med honom ut mot hemligt mål!

  • sms å fotbol­l
    Äldre 28 Sep 18:40
    #3

    Vi gick ut och åt på en restaurang av det dyrare slaget där vi inte äter i vanliga fall coh det har blivit vår "firar" restaurang. :)

  • Fenixx
    Äldre 28 Sep 21:03
    #4

    åk på en mysig spa-dag ihop och middag på kvällen och sov över en ´natt.

  • Älskad­2010
    Äldre 29 Sep 07:31
    #5

    Min m2b är iväg på kurs vår 1-årsdag, snyft, så vi får fira en annan dag. Det blir troligtvis bio och ett resturangbesök.

  • kikki kikki
    Äldre 29 Sep 08:27
    #6

    jag och min gubbe firar 1 år nu på söndag och vi ska köpa räkor och kräftor och mysa hemma med ungarna.

  • KatjaB
    Äldre 29 Sep 09:04
    #7

    vi har gjort lite olika.. ett år hade vi picknick och fiskade, dock rätt kallt eftersom vi har 1 april som årsdag.. Ett annat år åt vi på en fin restaurang och gick på bio efteråt, o så har vi rotat fram riktigt goda recept,lagat mat hemma (3 rätters) druckit vin, ätit ost o kex, kollat på en bra film o bara haft det bra.
    Gjorde en egen indisk kulfiglass som är sjukt god!

  • JuliaA­malia
    Äldre 29 Sep 09:41
    #8

    Tack för mysiga förslag! Problemet är att vi bor i en liten stad där det liksom inte finns någonting att göra. Inga konserter, inga evenemang, inget spa och absolut inga fina hotell att bo på. Segt! :/

    Och bio och middag känns så gjort redan. Vi lagar "finmiddag" hemma varje helg redan. Skulle liksom vilja hitta på nåt mer speciellt! Men jag får klura lite till.

    Men tack snälla för era idéer! Kom gärna med fler!

Svar på tråden Vad göra på ettårsdagen?