• flizz
    Äldre 28 Sep 11:37
    6248 visningar
    31 svar
    31
    6248

    Hur länge hade ni varit tillsammans?

    Tänkte bara höra hur länge ni hade varit tillsammns med er partner när ni fick erat första barn?

  • Svar på tråden Hur länge hade ni varit tillsammans?
  • Mamsel­len på smälle­n
    Äldre 28 Sep 11:40
    #1

    När vi fick vår första son hade vi varit ett par i nästan tre år. Andra sonen föddes två år efter det.

  • Tess80
    Äldre 28 Sep 11:43
    #2

    Sen jag träffade min man för första gången, så blev jag tidigt graivd. Vi hade endast varit tillsammans i 3 månader. Våran son kom på samma dag som vi blev tillsammans. Så vi firade 1 år tillsammans på BB och fick en fin son, ingen dålig present he he!

    Nu har det gått 6 ½ år som vi varit tillsammans och våran son är 5 ½ år. Vi gifte oss i sommras, tyckte att det var dags då he he!

  • lyckan­s lycka
    Äldre 28 Sep 11:43
    #3

    vi blev gravida efter att träffats i 3 månader, inte planerat för fem öre. vi behöll barnet och har nu 2 barn och varit tillsammans i 4 1/2 år gifter oss i Maj

  • flizz
    Äldre 28 Sep 11:47
    #4

    wow va alla hitills har fått barn snabbt i förhållandet,
    vi är i valet och kvalet ni eller vad man ska säga.
    vi ska gifta oss sommaren 2012, vi vill ha barn innan dess men killen vill vänta ca ett år men jag vill börja försöka nu med tanke på att det förmodligen inte kommer ske på första försöket.

    ( vi har varit tillsammans i nästan 4 år )

  • lecaro­line
    Äldre 28 Sep 11:51
    #5

    Vi har inga barn ännu. Har varit tillsammans i 8,5 år

  • sms å fotbol­l
    Äldre 28 Sep 11:51
    #6

    Beror det inte lite på omständigheter som ålder och var man är i livet? Jag och min sambo vill gärna ha barn men kommer inte att försöka på något år än eftersom vi båda vill hinna jobba lite till (och vi har varit ihop 8 år i mars).

  • Sofia1­984
    Äldre 28 Sep 13:40
    #7

    Jag och min sambo hade varit tillsammans i nästan 3,5år när vår första son föddes, lillebror kom 2,5år senare.

  • Äldre 28 Sep 13:59
    #8

    Jag blev gravid efter bra precis ett år.
    Vi fick alltså vår son innan vi varit ett par i två år.

    Vi träffades när båda var runt 30-strecket och eftersom vi tog tid på oss att välja varandra visste vi rätt väl vad vi ville med vårt förhållande och jag ville absolut inte börja med P-piller igen eftersom jag ätit det i väldigt många år.

    Dessutom visste vi att vi välkomnade barn och att det inte är någon självkalrhet att det ens blir några.
    I backspegeln är jag oändligt tacksam att vi inte drog ut på det, då vi nu försökt få ett syskomn i åtta år utan att lyckas. Nu är det 40-strecket som närmar sig i galoppernade hastighet och utsikterna att få fler barn krymper verkligen till vår stora sorg.

    Tio år har vi tillsammans nu.

  • flizz
    Äldre 28 Sep 16:03
    #9

    jag har alltid velat ha barn när jag är ung och nu när jag hur som helst kommer vara över 19 när jag får barn känns det rätt att börja försöka i alla fall.
    Man vet ju aldrig hur lång tid det kommer att ta, jag känner mig redo och trygg trots min ringa ålder.

  • Äldre 28 Sep 16:10
    #10

    5 år tillsammans i november men inga barn ännu på minst 2 år..

Svar på tråden Hur länge hade ni varit tillsammans?