Bra plats för litet bröllop i Västergötland?
Hej!
Är det någon som vet en mysig plats för ett litet bröllop och en middag med under 30 gäster, någonstanns i Västergötlands trakten?
Tacksam för tips!
Hej!
Är det någon som vet en mysig plats för ett litet bröllop och en middag med under 30 gäster, någonstanns i Västergötlands trakten?
Tacksam för tips!
Hejsan! Beror på vart ni tänkt er. Men kring tibro, skövde, hjo har jag några förslag. Men det är inte säkert att du tänkt dig där i kring. Västragötaland är ju ganska stort..
Hej,
Nolhaga slott i Alingsås! Underbar miljö och trevlig personal!
Hej!
Kolla in följande:
Stationen i Norsesund
Sjölyckan i Tollered (i Tollered finns även flera lokaler)
Stationen i Partille
Torpa Stenhus är fantastiskt fint, och även Hofsnäs utanför Borås.
Kinnekullegården har ju underbar utsikt och hyfsat bra mat, tror att de kan fixa lite extra för bröllop om jag minns rätt. Men det finns ju andra mycket mysiga och mycket bra restauranger i området som kan vara intressanta (tex Forshems Gästgivaregård, Hellekis Trädgårdscafé & Kök, Carinas Kök & Bar). Gästgivaregården har ju även möjligheter till övernattning och kyrkor eller andra vackra ställen för vigsel finns det gott om!
www.forshem.se/brollopsmeny.htm
www.hellekis-cafe.se/brollop/brollop.htm
www.carinaskok.com/menyer.htm
Annars är ju Läckö Slott underbart vackert med Slottskyrka och liten restaurang som kan ordna med middag www.lackoslott.se/omgivning_cafe.asp Om ni inte har något emot att köra en liten bit (inte långt alls) för middag på Restaurang Sjöboden som ligger i Spikens fiskeläge. Fantastiskt bra mat www.sjoboden.se/
Några tips
Tack så jättemycket för alla svar...jag fortsätter att grunna å fundera....så svårt å veta vad man vill å vad som blir bra. Vill ju ha något som passar oss.
Än en gång...tack!
Det finns ett jätte mysigt ställe som heter Mat och Malt utanför Vara.. dom har byggt om lagaården till resurang och har verkligen kanon bra mat! Plus att de brygger all öl och sprit själva och att all mat är ekologisk..