• AhjärtaP

Finns säkert massa trådar om detta..

MEN kom med tips på vad jag kan hitta till en möhippa!!!! Please
    Vi kommer inte vara många, under 10pers och den blivande bruden vill inte göra några "galna" grejer.

• Svar på tråden Finns säkert massa trådar om detta..
  • AhjärtaP

Det är ju bra om man går in och kollar dom senaste inläggen iaf :p pekar på inlägget nedanför.
    Men kom gärna med fler tips ändå

• Björnisarna

Ja tycker 10pers låter mycke jag :)

• MallaA

Hej!

Att vara 10 personer tycker inte jag låter konstigt. Alla tjejer i "rätt" ålder som är bjudna på bröllopet ska ju även få inbjudan till möhippa. Även brudgummens kompisars flickvänner som egentligen kanske inte är så nära vän till bruden. Sen kanske inte alla vill eller kan komma, men alla ska känna sig bjudna.

Vad ni kan göra beror ju helt på var ni ska ha möhippan, vilket utbud som finns.
    När min syster gifte sig ordnade vi en enkel liten 5-kamp till henne där hon i varje gren var tvungen att slå ett visst antal av de övriga deltagarna på möhippan. Vi hade grenar som bowling, tipspromenad, minigolf m.m. Inga pinsamma uppdrag för det ville hon absolut inte ha.
    Mellan grenarna mitt på dagen hade vi en picknick med pastasallad. På kvällen åt vi middag på en restaurang och då fick hon ett diplom för att hon klarat uppdraget.
    Min systers kompisar uppskattade möhippan eftersom att vi fick mycket tid att prata med varandra. Ofta bor ju kompisar från förr lite utspritt.

• AndyP

Oj, det finns ju massor av saker att göra. Jag tycker att ni ska fundera på vad *hon* vill göra. Gillar hon silversmide, vara vid/på havet, få massage, dansa etc??

Jag fick många bra tips till en svensexa på www.eventguiden.se men det gäller ju samtidigt att veta vad personen i fråga gillar. Att sjunga in en CD hade bara varit pinsamt för den vi ordnade svensexa för. Andra kanske tycker det är urkul.

Svar på tråden Finns säkert massa trådar om detta..