• Supers­krutt
    Äldre 24 Sep 10:46
    2323 visningar
    13 svar
    13
    2323

    någon mer 21 aug 2010?

    Är det någon mer här inne som har satt bröllopsdatumet till 21 aug nästa år? Tänkte vi kunde följas åt.

  • Svar på tråden någon mer 21 aug 2010?
  • ullis3­3
    Äldre 24 Sep 11:10
    #1

    Hej! Japp här är en till som bokat 21 Augusti nästa år
    Hur långt har du kommit i planering?

  • Supers­krutt
    Äldre 24 Sep 14:10
    #2

    Vi har bokat kyrka och lokal, sen har jag tillfrågat dem som jag vill ha som tärnor och fått ja! Annars är det mycket häng här på forumet och tittande i olika bröllopsmagasin Hur långt har ni kommit? Vart bor ni?

  • ullis3­3
    Äldre 24 Sep 14:55
    #3

    Vi har som er bokat kyrka och preliminärbokat festlokal.
    Vi bor i Göteborg.
    Våra barn skall vara tärnor (9 och 12 år när det är dax), så vi behöver inte fråga ngn om det,däremot skall vi fråga 2 av våra närmsta killkompisar om de vill vara toastmasters, men vi väntar ett litet tag till med att fråga dem.
    Vart bor ni?

  • Humlan­66
    Äldre 24 Sep 14:58
    #4

    Ja kanske *S* vi har att välja mellan 14-21-28/ 8 2010

  • Supers­krutt
    Äldre 24 Sep 15:04
    #5

    Jag bor i Stockholm. Vi väntar nog också med att fråga bestmen och toastmasters ett tag till...Jag har varit så uppstressad över lokal och kyrka, men nu när detär bokat så kan man slappna av ett tag. Vad fint att ha era barn som tärnor. Vi har inga barn, men en syster son som vi gärna vill ska vara bruddnäbb.

    Humlan: spontant tänker jag att ni ska välja något av de senare datumen. Jag har hört så många som ska gifta sig den 7:e eller 14:e aug nästa år! Det verkar vara jättepopulära datum, då folk prescis kommit tbk från semestrar etc och det är roligt om så många som möjligt kan komma såklart. Fast det kankse bara är i mina kretasar som det ser ut så Eller så är ni först på att "tjinga" iom att det ändå är ett bra tag kvar till det är dags...

  • ullis3­3
    Äldre 24 Sep 15:05
    #6

    Humlan66 hoppas att det blir 21 Augusti, ett mycket trevligt datum om du frågar mig
    Är det något speciellt som styr er i val av datum?


    Humlan66 skrev 2009-09-24 14:58:48 följande:
    Ja kanske *S* vi har att välja mellan 14-21-28/ 8 2010
  • anoli
    Äldre 24 Sep 19:52
    #7

    Det blir den 21/8 för oss med :)
    Inget speciellt som styrde vårat val av datum, förutom att vi ville ha på sensommaren och kände att många nog kommit tillbaks från semestern då..

  • chiqqa­n
    Äldre 25 Sep 08:11
    #8

    hej hej .
    vi gifter oss oxå 21 aug, inget speciellt datum mer än att det är dagen innan vår sons halv-års-dag varje år :))
    har bokat kyrka+lokal samt frågat tärna och bestman! Kollar rundor på mkt gör-det-sjäv saker så som favor askar , bordsdekorationer mm .känns skönt att det är gott om tid!Vi bor i hasslarp, utanför helsingborg
    //chiqqan

  • trusla
    Äldre 21 Oct 18:35
    #9

    Vi ska också gifta oss den 21 aug 2010 i Stockholm.

    Det kommer bli ett utomhusbröllop. Plats och vigselförrättare är bokade. Tror vi kommer skicka ut inbjudningarna i mars.... fast helst vill jag göra det redan nu *sss*

    Det som är kvar är klänning och musik ... vilket verkar supersvårt att få tag på till bra priser =(
    tur att vi har lite tid på oss.

  • stiina
    Äldre 21 Oct 19:19
    #10

    Här har ni en till som ska gifta sig den 21 augusti! Anledningen..21 är våran dag och det skulle vara innan oktober då vi varit tillsammans i tio år:)

    Många som bokat kyrka...ni stressar ju mig nu!

    Hoppas kunna få många tips från er nu så jag inte missar vad som måste göras!

  • Cylt
    Äldre 22 Oct 12:41
    #11

    Vi gifter oss också den 21:a i Stockholm...
    Ingen tanke bakom datumet, känns bra bara.
    Kyrkan bokad - resten kvar, ska bjuda mina (förhoppningsvis) tärnor på middag under november och droppa frågan, det känns lite läskigt

  • Eftert­ioår
    Äldre 30 Nov 21:37
    #12

    Hej! Hoppar in här jag också. Vi hade ingen särskild orsak mer än att vi ville ha i augusti, gärna när folk är tillbaka efter semestern, så vi valde mellan 21/8 eller 28/8 och festlokalen var bokad 28de så då blev det den 21e helt enkelt :).

    Vi förlovade oss på vår tioårsdag i början på november så bröllopsplanerna är ganska nya. Men vi har iafall bokat kyrka och festlokal. Sambon tycker jag är helt tokig som funderar och planerar så mcket runt bröllopet redan nu, han tyckwer att det räcker väl att börja tänka på det i aprl eller nåt... Då vill jag ha ut inbjudningarna!! Jag har på denna korta tid blivit beroende av BT och bröllopsklänningssajter :).

  • TildeC­ecila
    Äldre 9 Dec 23:12
    #13

    Vi ska också gifta oss de 21 Augusti. Den 21a är vår dag speciella dag eftersom vi träffades den 21a, Juli dock, men vi ville gifta oss i slutet av Augusti så de flesta semestrar är över och när den 21 Augusti råkade vara en lördag så är den ju perfekt och vi behöver aldrig komma ihåg flera datum förutom den 21 :) När vi berättade nyheten för min blivande svärmor fick vi dock veta att den 21 Augusti var även min bm´s föräldrars bröllopsdag så de känns lite kul.

Svar på tråden någon mer 21 aug 2010?