• Superskrutt

    transport av gäster i Stockholm

    hej,

    Vad tror ni det kostar att hyra en buss för ett 80 tal gäster som ska åka en sträcka på max en mil? Alltså vi kommer att behöva hyra bussen 30 min -1 tim. Vi bor i Stockholm. VIlka bussbolag är bra?

  • Svar på tråden transport av gäster i Stockholm
  • Hjartafró

    5000 kr ungefär, eftersom det krävs mer än en buss. När jag tog in offerter i somras låg de flesta bussbolag på ca 2500 kr per timme och buss.

    Vi valde dock att inte hyra buss, så jag har inga bolag att rekommendera. Om jag valt utan tanke på priset så hade det blivit SL:s veteranbussar, men de är är några tusen dyrare.

  • FramtidaFruSandberg

    Jag vet inte själv vilka bussbolag som är bra men vår festlokal har rekommenderat Håbo buss för att de alltid brukar samarbeta. De måste de väl vara bra om de fortsätter använda samma.

  • FramtidaFruSandberg

    Jag tror att det är lite olika men inte mer än 70 (det får du nog höra med vardera bussbolag, vad de har för slags bussar). Kanske åker inte alla 80 gästerna buss utan att vissa tar bil?

  • December 2009

    Vi bokade buss för 56 pers. Söder till Järfälla och skulle gå på 1600 inkl moms

  • Superskrutt

    December 2009 skrev 2009-09-24 13:02:23 följande:


    Vi bokade buss för 56 pers. Söder till Järfälla och skulle gå på 1600 inkl moms
    December 2009: Vad hade ni för bolag då? Hur långt innan måste man boka tror ni?
  • December 2009

    Bromma Buss bokade vi Vi bokade 5 mån innan men är väl olika

Svar på tråden transport av gäster i Stockholm