• JuliaAmalia

Alla föräldrar- hur hinner ni bröllopsplanera?

Jag måste bara fråga; ni som har barn, NÄR hinner ni planera bröllopet (och dessutom hänga här)?! Jag tycker själv att jobb+ tid med pojkvännen+ träning + hushållsarbete gör att vardagarna blir fullspäckade och att inte så mycket annat hinns med. På helgerna är det ju lite annorlunda, men det finns ju så himla mycket man både vill och borde hinna med. Träffa familj och vänner, pyssla hemma och dessutom hinna med intressen (film, musik, böcker osv) mm. Så hallå ni superkvinnor och män som dessutom måste ta hand om barn och därmed ett större hushåll med en massa jobb; var får ni er tid ifrån?

Jag är mäkta imponerad över allt ni fixar. Själv är jag glad att jag kan planera bröllopet i lugn och ro och vill inte ha barn förrän jag är gift. (Längtar dock väldigt mycket efter barn!)

• Svar på tråden Alla föräldrar- hur hinner ni bröllopsplanera?
  • bimadrock

hehe, ja du.. nu ligger jag hemma och är sjuk med feber och värk i hela kroppen. Perfekt tillfälle att hänga här! Annars så hinns det inte direkt med.. vi ska gifta oss i maj och har egentligen inte kommit nånstans i planeringen. Men vi pratar om det under middan och på kvällen när dottern gått o lagt sig hinner man kika på olika saker.. man får ta sig tid till det helt enkelt... vilket vi lär göra snart

• lyckans lycka

det gör jag inte, hahahaha.
    Jodå, jag är föräldraledig så jag har väl lite lättare. Sitter ofta på kvällarna när barnen somnat. sambon kollar tv och jag sitter brevid med datorn i knät hahahaha. och mitt på dan när sonen sover

• rosesarered

Jag är student och sitter väldigt mycket vid datorn och då är det lätt hänt att man tar en paus och smiter in här...

• rosesarered

I för sig är jag INTE förälder så mitt svar räknas väl inte

• jofmanytalents

Haha ni ska bara veta hur det är att vara student då! Som läser på distans vilket innebär att jag sitter ute på internet 8 h/dag. Vaddå frestande att _bara_ kolla bröllopsgrejer hela tiden?! Tror jag kommer bli utsparkad från högskolan snart om jag inte tar mig i kragen! Vad jag läser vill jag inte avslöja för då skulle alltför många här veta vem jag är...
    P.S är också småbarnsförälder D.S

• jofmanytalents
    rosesarered skrev 2009-09-23 12:41:03 följande:
    Jag är student och sitter väldigt mycket vid datorn och då är det lätt hänt att man tar en paus och smiter in här...
    Haha det låg inte inne när jag började skriva, men det blev att se väldigt lustigt ut eftersom det kom ut nästan samtidigt som mitt inlägg! Ja, där ser ni hur det är att vara student *ASG*
  • Bluebride

är oxå mamma, passar på när lillan sover el ligger och leker med sitt gym. Man hinner konstigt nog

• charmed84

ja du min 4åriga som älskar att klippa och klistra så jag har fått en hel del gjort av inbjudningskortet, programmen och placeringskorten allt är inte färdigt men jag tar lite då och då när jag och sonen pysslar ihop. annars blir det mycket när barnen har lagt sig då man kollar runt på nätet efter olika saker och de bästa priserna.

• Fenixx

vi jobbar så olika tider att man har stund över eller så är vi bägge hemma och så kan ena ta barnen en stund. men annars lägger vi alltid barnen regelbundet på kvällarna så vi får tid över då att göra sånt vi vill.

• fru okt

Är även jag mamma, men föräldraledig och bosatt utomlands för tillfället. Sambon är på komenderingsjobb och vi har följt med honom hela familjen. Detta gör att jag inte har så mycket socialakontakter, så hinner bra hänga på nätet samt planera bröllop. VEt faktiskt inte om jag hunnit på samma sätt om vi bodde kvar hemma

Måste säga att mycket skulle ha varit enklare att ha gift sig innan barnet/barnen fötts, blir ju mera pusslande med barnvakt och dylikt. Dessutom tycker jag bröllopsresan känns nästan omöjlig (om man inte vill varqa från barnen mera än max 2 nätter).
    Däremot så har jag åtminstone "sänkt" mina krav på mitt drömbröllop i och med att jag blivit mamma. Orkar inte helt enkelt bry mig om banden är benvita, gräddvita, ivory eller beige , detta gör ju kanske planeringen ngt lättare.

• vixi82

haha, man hittar sina stunder, vi sitter tillsammans på kvällen, småkollar lite på tv, sitter vid datan(ibland)pratar i bilen:)Man kommer rätt långt i planeringen om vi ska till hans syster som bor i Motala:))))Eller till min farmor i Stockholm....
    Och hade vi åkt till min mamma o pappa som bor 74 mil bort så hade vi nog inte behövt planera mer, då hade vi typ kunnat gifta oss imorgon:)Nämen, det går bra med planeringen, och det känns skönt, ändå har vi tvillingar på 1½ år samt en flicka på 4½:)Vi har två värdpar(toastmasters)som vi ska träffa idag o prata igenom o få tips o ideer:)ska bli såååå kul!

• KatjaB

Jag jobbar ju på kontor, så det händer att jag tar en paus från jobbandet och kikar in, annars är det på kvällen.. när barnen tittar på bolibompa är ju en rätt bra stund, eller när barnen sover och vi sitter vid tn:n, har laptopen med och filar lite på idéer.
    Schemat är ju inte lika fullspäckat varje dag med vad som ska hinnas med och inte, så det är ju olika.

Svar på tråden Alla föräldrar- hur hinner ni bröllopsplanera?