• CherryM

Ringar för 200-400:-??

Hej!

Vi letar stålringar alternativt ringar i vitt guld.
    Kan man hitta såna ringar i godkänd kvalitet i prisklassen 200-400

Eller under 1000:- iaf?

• Svar på tråden Ringar för 200-400:-??
  • Red Scarlet

Ni vill inte ha silverringar? De brukar inte kosta mer än 100-500kr beroende på utseende. Sådana kan ni oftast köpa i vanliga smyckesbutiker eller hos guld/silversmed. Då omrodhering i vitt guld av våra vigselringar kostade runt 400kr styck har jag svårt att tro att en vitguldsring kan gå på mindre än den summan.. eller?

• CherryM

Red Scarlet skrev 2009-09-21 16:57:40 följande:

Ni vill inte ha silverringar? De brukar inte kosta mer än 100-500kr beroende på utseende. Sådana kan ni oftast köpa i vanliga smyckesbutiker eller hos guld/silversmed. Då omrodhering i vitt guld av våra vigselringar kostade runt 400kr styck har jag svårt att tro att en vitguldsring kan gå på mindre än den summan.. eller?
    Har för mig att jag hört att silverringar är så pass mjuka att dom lätt tappar färg och blir stötta osv, stämmer detta?
  • CherryM

Är en stålting för 200:- nåt att ha? :S

• Red Scarlet
    CherryM skrev 2009-09-21 17:15:22 följande:
    Red Scarlet skrev 2009-09-21 16:57:40 följande:
    Har för mig att jag hört att silverringar är så pass mjuka att dom lätt tappar färg och blir stötta osv, stämmer detta?
    Tappar färg vet jag inte om de gör men de blir ganska lätt slitna och får en mattare yta. Men du får tänka på att ringar i vitt guld endast har en tunn yta med vitt guld och när den börjar repas bort kommer materialet under fram. Har man rött guld under börjar ringen se lite gulaktig ut på sina ställen. I ert fall är kanske stålringar då bättre, eller varför inte titanium? Går ju att hitta titaniumringar gaaanska billigt iaf och är ju ett otroligt tåligt material om jag förstår det rätt.
  • Red Scarlet

Bara ett exempel här om ni skulle köpa titaniumringar på nätet (de går dock inte att förstora/förminska):

cgi.ebay.com/Titanium-Matching-Ring-SET-Rings-Wedding-Bands-AX10_W0QQitemZ190334494214QQcmdZViewItemQQptZUS_Wedding_Bands_without_Stones&_trksid=p3286.c0.m14

Om jag förstår det hela rätt får man två titaniumringar inklusive frakt för ungefär 540kr. Dollarn är ganska låg nu så man kan göra bra klipp om man handlar från tex. ebay!

Svar på tråden Ringar för 200-400:-??