• sofia1­0
    Äldre 21 Sep 10:52
    2934 visningar
    9 svar
    9
    2934

    Tal till min bardomsvän!

    Min bardomkompis gifter sig om 3 veckor och jag vill sååå gärna hålla tal, finns där någon som vill hjälp mig att komma igång med talet om vad jag skall säga!

    Hon betyder mycket för mig och vi har varit vänenr sen vi var små!

    Snälla snälla skriv lite tips till mig!

  • Svar på tråden Tal till min bardomsvän!
  • sofia1­0
    Äldre 21 Sep 11:11
    #1

    Någon som vill hjälpa mig!

  • Fenixx
    Äldre 21 Sep 11:13
    #2

    tyärr är det nog bara du själv som kan komma på dem rätta orden att säga till henne.

    jag höll tal för en kär vän nu i somras när hon gifte sig, men jag skrev inget, utan jag talade bara som det kom mig.

  • sofia1­0
    Äldre 21 Sep 11:15
    #3
    Fenixx skrev 2009-09-21 11:13:56 följande:
    tyärr är det nog bara du själv som kan komma på dem rätta orden att säga till henne. jag höll tal för en kär vän nu i somras när hon gifte sig, men jag skrev inget, utan jag talade bara som det kom mig.
    Jag vet att det måste vara från mig, men jag kommer göra orden till mina egna.. Kan du inte skriva ner lite vad du sa det hade hjälp mig såååååå mycket
  • sofia1­0
    Äldre 21 Sep 11:15
    #4
    Fenixx skrev 2009-09-21 11:13:56 följande:
    tyärr är det nog bara du själv som kan komma på dem rätta orden att säga till henne. jag höll tal för en kär vän nu i somras när hon gifte sig, men jag skrev inget, utan jag talade bara som det kom mig.
    Jag vet att det måste vara från mig, men jag kommer göra orden till mina egna.. Kan du inte skriva ner lite vad du sa det hade hjälp mig såååååå mycket
  • timonb­2
    Äldre 21 Sep 11:28
    #5

    men du får väl berätta vad hon betyder för dig,, och berätta några roliga minnen från er barndom eller liknande

  • lia29
    Äldre 21 Sep 11:50
    #6

    Det jag gjorde för min barndomsvän var att jag låsades att jag fått ett mail av henne som jag gärna ville läsa upp,

    Började nåt sånt här ...
    Hej gumman , nu är det bara 1 vecka till bröllopet o jag börjar få lite panik. Tänk vad åren har gått fort .. det är ju nu x år sen vi träffades .. där å där...
    KOmmer du ihåg när .. det o det hände..
    (här kan du lägga in vad som helst ..)

    Sen var det nåt i stil med att - Om du tänker hålla ett tal på bröllopet så berätta inget om det .. och det .. (kanske nåt små pinsamt eller kul.

    Sen får fantasin flöda - men jag tyckte det var enklare att göra så o låsas läsa ett mail så att det lät som det var hon som skrivit det.
    Lycka till

  • sofia1­0
    Äldre 21 Sep 12:19
    #7
    lia29 skrev 2009-09-21 11:50:48 följande:
    Det jag gjorde för min barndomsvän var att jag låsades att jag fått ett mail av henne som jag gärna ville läsa upp,Började nåt sånt här ...Hej gumman , nu är det bara 1 vecka till bröllopet o jag börjar få lite panik. Tänk vad åren har gått fort .. det är ju nu x år sen vi träffades .. där å där... KOmmer du ihåg när .. det o det hände..(här kan du lägga in vad som helst ..)Sen var det nåt i stil med att - Om du tänker hålla ett tal på bröllopet så berätta inget om det .. och det .. (kanske nåt små pinsamt eller kul.Sen får fantasin flöda - men jag tyckte det var enklare att göra så o låsas läsa ett mail så att det lät som det var hon som skrivit det. Lycka till
    Tacj för ditt svar, det lät verkligen jätte kul!
    Men jag tror itne att jag hade fixat det riktigt!!!

    Någon annan som vill komma med tips, hade varit så tacksam och lite ord som jag kan säga!
  • sofia1­0
    Äldre 21 Sep 13:22
    #8

    Någon måste väl kunna hjälpa mig med några ord

    Bara några rader så hade jag blivit jätte tacksam

  • BrudSe­ptembe­r10
    Äldre 21 Sep 13:31
    #9

    Jag pratade från hjärtat och hade inte förberett något men jag sa något i stil med "du är den bästa vän som finns, med dig kan jag dela allt. Du hjälper mig att se lättare på saken när jag har det svårt och du gör roliga saker ännu roligare. Tillsammans med dig blir allt lite bättre. Med en vän som du behöver man ingen annan."

    Jag började med att säga ett par ord hur vi lärt känna varandra och hur länge vi varit vänner.

    Lycka till!

Svar på tråden Tal till min bardomsvän!