• Fruxo

köpa ny bolero eller ej

Min klänning är brun och baraxlad.
    Insåg att jag kommer känna mig naken i kyrkan och vill kanske ha nåt över axlarna.
    Har en sjal i samma tyg som klänningen, men den kommer ju knappast ligga snällt stilla.
    Har också en brun bolero som jag använt till en annan klänning, men den är typ stickad och känns inte så fancy, men den är fin och sitter bra.

så vad skulle du göra:
    1. Köpa en ny fancy bolero i rätt färg (vilken färg är det?)
    2. Använda sjalen, och nåla fast den så att den inte smiter
    3. Sy en bolero av sjalstyget (svårighetsgrad, kanske få den uppsydd?)
    4. Skita i det och vara snygg och halvnaken
    5. Använda den boleron jag har (det rör sig ju bara om ca 20min)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-21 10:39
    Nu tror jag att det ska finnas bilder i mitt galleri.

• Svar på tråden köpa ny bolero eller ej
  • Bride in the city

Handlar det bara om vigseln eller vad ska du ha till fotograferingen? När gifter du dig- dvs årstid?

Synd om du köpt en fin ny klänning och inte dressar upp den hela vägen kan jag nog tycka, så den bolero du redan har kanske borde få stanna hemma den här gången?

Sjla är knepigt om man inte är lite längre, det kan bli väldigt mycket tyg. Är du mer än ca 1,65 lång så kan ju sjal funka, som kort själv vet jag hur fel sjal kan bli, men synd om du döljer klänningen med sjalen? Här gäller det att verkligen kolla för det finns inget mer missklädsamt än tyg som hänger och sticker ut, det är trist att reta sig på bilderna där man vara ser sjalen och alltför lite av klänningen istället för DIG!

Själv slog jag på stort och köpte en liten fuskpälscape. Dels är det ju en budgetfråga (min gick på ca 1100 inkl frakt från USA och svensk tull) och så vilken stil man har på klänningen, förstås.

Om du är mörkhårig kan det ju passa bra med något i benvit (ivory) eller kanske lite mer vågat; något i svart? Svart och brunt om du är brunhårig kan blir väldig elegant. Ivory om du är åt det rödhåriga hållet? Vissa nyanser av blågrönt eller babyblått är ju oerhört snyggt till brunt också - kan passa en blondin.

En bolero i tyget tror jag kan vara en bra idé annars.

• Fruxo

Tack för svaret!
    Det är bara under vigseln jag kanske vill ha nåt över axlarna. Vi gifter oss nu den 17oktober och hoppas kunna ta bilderna utomhus, men då får jag stå ut.

Jag skulle ju kunna klippa lite i sjalen och göra den lagom stor. Den är i nuläget 2m*45cm, rak och oformlig.

Jag är rödlätt och 166cm lång.
    Svart spets kanske skulle kanske kunna funka, har dock svårt att se att något ljust skulle se bra ut. Den är rätt mörkt brun. Iofs.. det skulle kanske också skulle kunna vara fint (måste nog vänja mig vid tanken bara)

Ska försöka lägga upp en bild.

• sara P

Jag tycker att din bolero du har på bilden sitter jättefint men om du vill ha något annat kika in på www.divinityred.se dom har lite bolero i olika färger. Du kan alltid kolla med dom om dom har den färgen du söker.

• mittid

Tror jag skulle prova en snygg stilren bolero i någon varm guldig ton som matchar klänningen... bilden är lite suddig men det ser ut som att brodyren går åt det hållet... det skulle "binda ihop" kreationen och bilda en snygg helhet.

• gladies

Gifte mig förra helgen. Hade då en sjal som sömmerskan sydde två raka sömmar vid axlarna nedtill så att den satt uppe och man trädde in armarna (som en bolero faktiskt). Var på jakt efter en bolero men då det blev kort om tid och jag inte fick tag på någon i tid fick det bli sjalen. Nu är jag nöjd med det och det ser helt ok ut på bröllppsbilderna.

• Fruxo

Tack för alla svar, gifte mig i förrgår, den 17 okt. Mamma stickade färdigt en sjal i ett "hårigt" garn i fredags kväll. Den passade perfekt. Lägger upp en bild i mitt galleri.

• Bride in the city

Det blev ju fint. Grattis till bröllopet!

Svar på tråden köpa ny bolero eller ej