• Kela2

Vad betalar ni för era bröllopsfoton?

Jag tycker att det verkar helt sanslöst dyrt att bli fotograferad av professionell fotograf vid bröllopet. Vad betalar ni och vad får ni för det?

Någon som har tips på en bra, men billig fotograf i norra delarna av Stockholms län?

• Svar på tråden Vad betalar ni för era bröllopsfoton?
  • krispygirl

Vi anlitade fotograf Özgur som tog 7000 då fick vi i princip obegränsat med retucherade bilder på dvd svart vita , sephia etc.Vi är mycket nöjda .rekomenderas varmt! Gå in på hans portfolio www.fotockholm.se och titta på våra (Kristina&Can) brollopsbilder

• FramtidaFruSandberg

Vi har bokat kajsafagerstrom.se Hon tar 6500kr för en halvdag (porträtt+vigsel+mingel) eller 8500kr för en heldag (från förberedelser till brudskål, självklart inkl. porträtt).

• AnnanLi

Jag och min m2b har bokat camillasundberg.net och betalar 5000 kr + tågbiljett för en heldag 15 timmar (!!). Efter att ha sett hennes bilder kan jag knappt bärga mig! Tror att hon höjt priserna till nästa år nu, men hon ändrade inte vårt eftersom vi bokade innan höjningen.

• alltiett

Vi betalade 6000 kr för en heldag.
    Bilderna blev underbara och fotografen Malin Sydne var helt underbar, hon var över våra förväntningar och vi har fått drömbilder som vi kommer kunna ha hela livet. Jag bad henne även ta bilder på mig som min man fick i morgongåva.
    Kram Eva.

• Vinröd
    AnnanLi skrev 2009-10-13 15:48:08 följande:
    Jag och min m2b har bokat camillasundberg.net och betalar 5000 kr + tågbiljett för en heldag 15 timmar (!!). Efter att ha sett hennes bilder kan jag knappt bärga mig! Tror att hon höjt priserna till nästa år nu, men hon ändrade inte vårt eftersom vi bokade innan höjningen.
    Det lät ju billigt! När bokade ni, var det längesedan?
  • lemonbird

2600:- för 2 timmars fotografering ute plus inne, samt ca 70 lågupplösta råkopior på CD skiva att välja bland. Samt flera tusen bilder från gäster som skickade till oss gratis:)

• Trollmor 86

3800kr för 2 timmars fotografering + fotografering av vigsel + fotografering av gratulationer på kyrkbacken.

I priset ingår 40st 10x15 vimmelbilder, 5 st förstoringar (max 20x30) och 1 st förstoring (max 30x45)

Troligtvis kommer det dessutom vara två fotografer till det priset. Man får välja på att få alla bilder i färg, svartvit, sepia och blank eller matt pärlyta.

• fru HS

Ca 15 000 kr för ca 4 timmar!
    Allt känns jättebra och hon är väldigt duktig å van i branschen.

• CeKe

betalar framkallning =) En kompis (min tärna) kommer ta korten och hon är en ivrig amatör som tar kurser och jag tror det kommer bli super!

Det kommer i o f sig att finnas tre fotografer bland gästerna, så tror vi kommer få en massa fina bilder även från dem, utan att ha bett om nåt speciellt.

Blir alldeles matt när jag läser hur mycket folk ger för fotografer, men antar att de kan sitt jobb för att ta så mycket! Lärde mig dock en läxa vid min kompis vigsel. De hade lagt ut pengar på en fotograf, men olustigt (eller skrattretande) nog var det jag som tog det bästa kortet och som de sedan förstorade. Alla pengarna för den dyra fotografen var därmed bortkastade...

• SilveradoDays

Anlitar du en fotograf kan du räkna med att ungefär hälften förvinner i skatt och avgifter. Men egentligen borde det vara gratis med läkarundersökning med, det kostar ju inte dom något att lyssna på lungor direkt.

• bröllop 21aug 2010

Jag håller med att det är dyrt med professionell fotograf, men jag anser att det är värt det. De ser sånt som vi andra kanske inte tänker på, vart skuggorna är, så de inte är över ansiktena tex.

Jag hoppas på att vinna en gratis bröllopsfotografering!
    Jag och min m2b är en av tre finalister till att vinna, så om någon har lust att hjälpa oss så vore det jättegulligt!
    Rösta på www.lonnbackafotograferna.se :) Brudpar C Susanne och patric
    Vi håller tummarna...

• Korallbruden

För oss är bilderna högprioriterade. Vi valde att tona ner andra kostnader för att ha råd. Det finns många skickliga, duktiga, bra och urdåliga fotografer. Vi bokade lindisima i 3.5 timmar för 16.500 kr.

• Sebastiána

Det verkar finnas många prisvärda fotografer i Stockholmstrakten. Jag hoppas att vi kan hitta en i Skåne. Vi vill ha några porträttfoton innan vigseln och vi vill kunna köpa loss bilderna. Helst vill vi inte betala mer än 5000:-. Inte för att vi inte tycker att det är värt det utan för att vi inte har råd med mer.

• Superstarfia

En bättre flaska whiskey...

Fotografen är min m2b bästa vän och har fotograferat hundratals bröllop i sin karriär.. DOCK är han väldigt kräsen när han fotar och redigerar så att det kan ta tid.....

• Sebastiána
    Sebastiána skrev 2009-12-17 15:31:19 följande:
    Det verkar finnas många prisvärda fotografer i Stockholmstrakten. Jag hoppas att vi kan hitta en i Skåne. Vi vill ha några porträttfoton innan vigseln och vi vill kunna köpa loss bilderna. Helst vill vi inte betala mer än 5000:-. Inte för att vi inte tycker att det är värt det utan för att vi inte har råd med mer.
    Alltså 2 timmars fotografering max!
  • 2000 talet

Tänkvärt... Tiden för fortografering har egentligen inget smaband med hur många eller hur bra bilder man får...

Svar på tråden Vad betalar ni för era bröllopsfoton?