• Caamillaaa

Hjälp med förlovning!!!

Tanken är att jag ska fria till min sambo på en utlandsresa. Jag har hela sommaren tänkt att "snart är det dags att börja planera förlovningen" men aldrig börjat.. Sen var det födelsedagar i augusti som behövde planeras och tog massa tid. Så jag GLÖMDE förlovningen!! Nu är det en vecka kvar tills planet går till resan där jag ska fria! Jag har inga ringar, inga ringmått eller någon idé om hur jag ska gå till väga.
    Vet ni någon affär som är extremt snabba med att fixa ringar?
    Eller som har någon idé om hur jag ska utföra frieriet?
    Eller hur fan jag ska ta reda på vad han har för ringstorlek utan att han misstänker något?

Tack på förhand.

• Svar på tråden Hjälp med förlovning!!!
  • Ellsa

Vi bestämde lite hastigt och lustigt att vi skulle förlova oss när vi åkte utomlands, och det blev lite stressigt men det gick att få ringar på några dagar. Men är du säker på att du vill hala fram ringar vid ditt frieri? Jag skulle i alla fall inte vilja bli överrumplad på det sättet. Den här ringen ska han ha på sig varje dag resten av livet, han kanske vill välja stil och så själv på den! Min fästman har aldrig ringar annars, knappt klocka, så för honom tog det ett tag att bara vänja sig vid tanken och känslan att ha ring på sig.

Jag skulle vänta med det där med ringarna så kan ni ordna det i lugn och ro när ni kommer hem sen. Fixa en mysig och lyxig picknick, dra iväg med med honom till någon vacker plats och fråga honom om han vill gifta sig med dig bara!

• Zia 20090618

Min fästman friade också på vår resa i juni, han hade inte köpt ringar då jag ville välja själv. Men däremot hade han köpt en annan "förlovningsgåva" i form av ett matchande halsband och armband.. Det var en himla bra idé tycker jag, man måste inte ha en ring när man friar/förlovar sig tycker jag. Om en liknande gåva inte fungerar röstar jag på samma förslag som ovan. Gör något mysigt och fint bara som en picknick eller så:)

• Caamillaaa

Ville så gärna ha ringarna klara för att visa släkt och vänner. Vi ska nämligen resa med hela min sambos släkt. Har ni någon idé om någon "förlovningsgåva" istället då?

• Ellsa

Ett alternativ kan ju vara att du köper symboliska silverringar för några hundra. Då spelar det inte så stor roll om det blir lite fel, men ni får nåt att stoltsera med. Ge honom en handmassage och smygjämför storleken på hans ringfinger med något av dina fingar, det kan ge en "fingervisning" om storleken! (shit va töntig ordvits, ber om ursäkt) Min fästmans ring passar mig på tummen, typ.

• Zia 20090618

Ja men just det, att köpa symboliska ringar är ju jättebra idé! Det sa jag alltid till min sambo att han skulle göra om han någon gång friade;) Eller ja, i vårt fall handlade det till och med om en ring från en sån där automat för en femma:P

Svar på tråden Hjälp med förlovning!!!