• Stefan09

Festlokaler i Kullabygden?

Vi ska gifta oss 24 juli 1010 i Brunnby kyrka och letar efter en bra lokal till festen men tyvärr verkar det inte finnas så mycket att välja mellan när man ska vara ca 100 gäster.

Någon som har haft en bröllopsfest i närheten och vet mer? Jag behöver tips. Det skulle vara intressant att veta vad kalaset gick på också.

• Svar på tråden Festlokaler i Kullabygden?
  • kullaberg

Hej hej,
    Vi gifter oss den 10 juli i Brunnby kyrka.
    Vi kommer vara på Turisthotellet, men det är nog för litet för er om ni är 100 gäster.

Grand Hotell i Mölle är ju jättevackert.

Eller Brunnbygård, ligger bara ett stenkast från kyrkan.

Annars var vi och tittade på Hotell Kullaberg i Mölle, också jättefint. Rusthållargården i Arild var också ett alternativ, men vi tyckte inte det kändes helt hundra. För oss var det viktigt med övernattningsmöjligheter, så vi har bara tittat på såna alternativ. Har ni funderat något, och i vilken prisklass? Vi betalar ca 1100 per kuvert för vårt, inkl allt utom tårta. Tror det är ungefär samma priser på Grand (samma ägare).
    Kommer du/ni från Kullabygden eller? Annars kan jag vara lite tydligare i mina utlägg.

• Stefan09

Nej vi kommer från Örkelljunga båda två så därför har vi inte så bra koll på området. Vi räknar med ca 200 kr/kuvert för festen. Vet du möjligtvis vad Brunnby gård kostar? Det bör vara inom en tre mils radie för att vara möjligt rent praktiskt.

• kullaberg

Brunnbygård ligger på ungefär samma pris som vi betalar, dvs runt 1000 lappen för en trerätters med dricka till maten och innan.
    200 kr / kuvert låter i mina ögon otroligt lite. Eller ska ni fixa mat och sånt själv och bara hyra ett ställe?

• Stefan09

Vi har tyvärr inte råd med dyrare kostnader med hänsyn till att ingen av oss jobbar. Det vi har tänkt oss är att fixa lokalen och sen skaffa kompisar till att göra maten plus att vi fixar egen dryck. Men när vi har räknat på det är 200 kr ett rimligt pris, inte jättebilligt ändå. Vill man så kan man ju få det mycket billigare men det ska ju vara lite fint också. Skulle vi lägga 1000 kr/kuvert skulle det kosta över 100 000 kr totalt och det är alldeles för mycket för vårt bröllop, totalt hamnar nog allt på 45 000 kr.

• kullaberg

Okej då är jag med. 200 kr känns rimligt om ni fixar allt själva!
    De lokaler vi har tittat på har bara varit sådana där man köper maten från stället.

Jag vet inte om Brunnbygård tillåter att man tar dit egen mat och att man bara hyr stället. Du kan alltid ringa och höra, de finns på www.brunnbygard.se
    Annars kan ni kanske vara i Församlingshemmet som hör till kyrkan?
    Strandgården i Mölle tror jag tillåter egen mat och dryck, www.strandgardenmolle.se
    Mölle Hässle camping (www.firstcamp.se och välj Mölle) har också festlokaler, men verkar bara ta 70 gäster...

Kanske något av detta kan passa? Lycka till!

• Stefan09

Har hittat Hjärnarp församlingshem och det verkar väldigt lovande, väldigt mycket billigare än alla andra jag har tittat på och man får dessutom ha egen mat och dryck. Relativt nära dessutom, under en timmes körning:)

• Stefan09

Tack för alla tipsen förresten, detta är en toppensida som täcker de flesta problemen man kan ha!

• kullaberg

Vad bra att du hittat något! Och det var så lite så. Svårt bara när vi inte alls har letat efter vad ni letar efter. Men man försöker så gott man kan

Ja, det är verkligen en bra sida till att få tips och idéer.

• elinmaria

Hej,

Min bror gifte sig i Brunnby kyrka 2007. De hade festen i Mor Cilla med hyrd kock. Mysig och charmig lokal med härlig trädgård!

• Stefan09

Finns det någon länk dit?

Svar på tråden Festlokaler i Kullabygden?