• connys hjärta

    Pingst! Vilken färg??

    Jag tror jag blir gaalen på alla dessa färger!!! Gifter oss på pingstafton och bor vid havet.Då kom havstema upp men ratades igen.Sen rosa( som ingen av oss eg vill ha) MB vill ha rött och jag kan tänka mig ljust lindblomsgrönt*S*
    Så hit med lite input och nya färger innan jag blir helt koko!!Döttrarna ska vara tärnor 15,10,8 och 3 år + våra småkillar på 2 o 3 år.Bestman blir storsonen på 18! Många viljor här hemma kan jag lova

  • Svar på tråden Pingst! Vilken färg??
  • a n n a

    Om man vill följa kyrkans färger är den liturgiska färgen vid pingst vitt, om jag tolkar wikipedia rätt.

  • moule

    gifter mig också på pingstafton.. Vi tänker oss vitt på dukar, ljusgrönt och lime på löpare o detaljer, silver i ljuslyktor av konservburkar och rosa pioner i buketten.. Och en massa ljusslingor... Vårigt och mysigt...

  • shakynose

    Tips: Titta på någon tavla som du gillar och plocka temafärger därifrån.
    Eller välj att ha något annat än färg som tema!

  • Stefan09

    Nej pingst är lila eftersom det ska liknas vid blodet. Uppståndelsen är vitt men det är efter pingst.

  • sms å fotboll

    Pingst är rött.

    Hämtat från Svenska Kyrkans hemsida:
    Pingstdagen (Påskfirandet avslutas) ? Annandag Pingst: färg Röd

  • brudjuli2010

    Pingst är rött, fastan är lila (både före påsk och före jul. Men vitt är bröllopsfärgen, så det funkar ju alltid vid festligheter!

  • Stefan09

    Ja om man ska vara riktigt petig så är det både lila, rött och vitt!

  • connys hjärta

    Oj och hoppsan lila rött och vitt nja tror det skär sig lite.

  • Bluebride

    att du alltid dyker upp stefan....

    Själv kommer jag använda färgerna vit, lila och blå. Vitt för det är den vanliga färgen, blå för det är bådas favoritfärg och lila som en accentfärg som vi oxå gillar

Svar på tråden Pingst! Vilken färg??