• Nyårsdagen2011

utländsk pappa

Jag har en pappa som bor i kanada och det blir väldigt omständigt för honom att komma hit bara för en dag men jag vet att han inte vill missa mitt bröllop.

enda alternativet är då att han kommer i två veckor före bröllopet. för efter bröllopet åker vi till maldiverna.

eftersom vi gifter oss 1/1 passar det inte att han är här över julen för vi firar med våra "andra" föräldrar som vanligt.

jag vet inte vad jag ska göra. vill att pappa får komma, vill inte såra honom, men det känns omöjligt att ha honom här mer än några dagar.

• Svar på tråden utländsk pappa
  • Rebellen75

Tycker att ni kan göra ett undantag ett år. Fira med din pappa och sedan kan ni åka till de andra dagen efter. Han har ju faktiskt åkt från andra sidan bara för din skull.

• b2b09

Jag håller med föregående talare. Kan du inte fira julen med din pappa en gång, detta år?!
    Dina andra föräldrar skulle säkert förstå... eller?!
    Känns som om du vill att han ska komma, men att du inte vill behöva "ta hand" om honom...

• FelizLane

bråkar dom? eller kan han följa med?

• pandis81

ja jag förstår inte heller varför han inte kan följa med om han faktiskt har kommit från andra sidan jordklotet och om både du och han faktiskt vill vara med på bröllopet som ägerrum i samband med jul och nyår.

Det är väl inte så mycket begärt när han ändå åker så långt..

• feministbrud

Varför måste ni åka till Maldiverna direkt efter bröllopet? Kan ni inte vänta med det två veckor? Eller gift er något annat datum så att pappa kan vara med om han inte kan fira jul med era andra föräldrar?

• Nyårsdagen2011

tack för allt svar! det hjälpte.

hm, hos min sambos föräldrar skulle han faktiskt kunna vara med som ni säger.
    hos min mamma o hennes nya man skulle det inte passa men vi brukar inte ha på själva julafton utan någon dag före så då kan ha göra något annat.

men, ja, så är det, som ni säger att det låter, att jag vill inte behöva ta hand om honom i två veckor. han kommer två veckor i juni varje år och jag blir helt slut av att träffas varje dag även fast han inte bor hemma hos oss då. är han här i två veckor före kommer jag att vara på riktigt dåligt humör till bröllopet. och vi vill verkligen åka iväg på resa efter, annars måste vi återgå direkt till jobbet.
    själv tycker jag inte att han behöver komma, men jag vet att för honom betyder det mycket. för mig är det tillräckligt besvärligt att ha honom på bröllopet ens med all mammas släkt.

• Besservvisser

Om det nu är så besvärligt att 'ta hand om' din pappa, tycker jag att du ska ta och 'objuda' honom.

• pandis81

tycker faktiskt att det låter väldigt respektlöst mot sina föräldrar och säga att det är så jobbigt att ta hand om sin egen pappa.
    Jag tycker du ska vara tacksam att han reser en gång varje år till dig i två veckor när han bor på andra sidan atlanten.

Jag hade varit så tacksam över om min pappa hade gjort så.
    Men det låter verkligen inte som att d vill ha honom där. Och om det nu är så jobbigt att ha din pappa där och du så gärna vill såra honom så säg då att han inte är bjuden och lika gärna kan stanna på andra sidan atlanten.

Även om han kommer så bor han ju inte hos er. och dagarna innan så har ni ju massor annat att göra så jag tror personligen inte att ni går varandra på nerverna.

Nä det är en dålig ursäkt att man blir så trött på sina föräldrar.
    Jag hade i alla fall varit väldigt tacksam.
    Jag är glad att mina föräldrar vill vara med på våran stora dag, även om dom inte bor tillsammans längre. Men den dagen kan dom samsas. Det är ju ändå en stor dag. För alla i familjen.

Svar på tråden utländsk pappa