• Stiffi­n
    Äldre 14 Sep 13:31
    5487 visningar
    17 svar
    17
    5487

    Ful och elak dumpning.

    Jag vet inte riktigt var jag ska börja. Sitter här och känner mig alldeles tom. I fredags (för tre dagar sedan alltså) gjorde min pojkvän (och fästman med för den delen) sedan åtta månader tillbaka slut med mig.
    Vi hade distansförhållande (ungefär 23 mil) och sågs så ofta vi kunde, vilket brukade bli varannan helg eftersom jag hade mycket att göra i skolan och han sin son hos sig varannan helg.
    Hela den här veckan har jag haft en känsla av att han ljuger för mig och att något är fruktansvärt FEL, men det har bara varit en magkänsla (kvinnlig intution ni vet..) och ingenting konkret som jag har kunnat sätta fingret på. Så i onsdags frågade jag honom rakt ut om han hade någon annan. Han svarade att jag absolut inte får tro något sådant, jag är den enda som finns i hans liv, han älskar mig så otroligt mycket och det är bara JAG och VI som gäller.

    Jag har alltid varit ganska svartsjuk av mig, så jag bestämde mig för att strunta i magkänslan som forfarande skrek att något var fel, och istället försöka lita på honom.
    Så, i fredags körde jag alltså de 23 milen till honom och så fort jag såg honom så visste jag att något var fel, även om han betedde sig precis som vanligt. Han friade till mig för fyra veckor sedan, men vi hade fortfarande inte valt ut ringar, utan det skulle vi göra i fredags. Så jag slängde in mina grejer i hans lägenhet och sen åkte vi för att titta på ringar. Hos guldsmeden var han intresserad, frågade frågor om ringarna och sånt. På vägen hem frågade jag honom om det här verkligen var något han ville göra. Han svarade ja. Jag frågade om han var riktigt säker. Återigen ett ja-svar.

    Väl hemma hos honom igen så satte jag mig framför hans dator och gick och tittade på hans MSN-loggar eftersom jag visste att jag skulle hitta något där och att det skulle bekräfta det min magkänsla redan sa. Vilket jag gjorde. Hittade en logg med en tjej och den var allt annat än rumsren. Han visade sig naken på webcam för henne, hon skickade både nakenbilder till hans dator och mobilen. Och han sa inte ett ord om mig. Hon frågade om han hade flickvän, och det svarade han "..." på. Till saken hör den att vi tidigare suttit och diskuterat vad otrohet är för oss, och mitt ex sa att han ansåg att det var otrohet att skicka nakenbilder på sig själv/visa sig naken i webcam för någon annan, eftersom det var något man gjorde med sin partner och ingen annan. Så det kom som en chock för mig. Han var otrogen mot mig.
    Jag bestämde mig för att fortsätta läsa när han kom in i vardagsrummet, så han visste att jag visste. Han tittade vad jag gjorde, sa "Du borde inte läsa det där" och gick ut ur rummet igen, bara för att komma in två minuter senare, stänga ner fönstret och säga "Du mår bara dåligt om du läser det där". Jag bröt ihop, gick in i hans sovrum och satt och grät i ungefär 10 minuter. När jag kom ut stod han och rökte på balkongen och fipplade med mobilen. Han kom in efter ungefär 10 minuter, ignorerade mig och gick in i köket. Jag följde efter och frågade om han hade tänkt säga något eller??
    Han sa att vi borde prata, så vi satte oss i soffan. Han sa att den där tjejen inte var någon alls, bara en flirt. Då påminde jag honom om hans definition om otrohet, och han blev tyst och erkände att han var otrogen mot mig. Min värld rasade.
    Men, som om inte det var nog så fortsatte han med ".. men jag har även känslor för någon annan". Jag VISSTE att det var hans ex-fru (som han har en 3,5 år gammal son tillsammans med), så jag frågade om det var hon. Han sa att det inte spelade någon roll vem det var. Jag sa att han i alla fall kunde vara så ärlig att berätta. Han erkände att det var hon. Jag visste det. Jag frågade honom i måndags om det var något mellan dem, och han sa att det är det sista jag någonsin skulle oroa mig för. Det skulle aaaaldrig hända.
    Så jag frågade när i helvete detta hände, med tanke på att han friade till mig för fyra veckor sedan. För två veckor sedan pratade han om hur han längtade tills vi skulle skaffa barn tillsammans. För två dagar sedan bedyrade han och lovade att det fanns ingen annan i hans liv, jag var den enda och jag fick aldrig tro något annat. Och för en halvtimme sedan var han OCH TITTADE PÅ FÖRLOVNINGSRINGAR MED MIG! Vad i helvete!?
    Han sa att känslorna för henne hade vuxit fram, att det hade börjat pirra när han såg henne. Jaha? När då egentligen? Under de här fyra veckorna? Under de här två veckorna sedan han sa att han ville ha barn med mig? Sedan i förrgår då jag var den enda?
    Jag frågade också varför i helvete han lät mig köra till honom. Jag gav honom ett jävligt bra tillfälle att erkänna i onsdags, när jag frågade om han hade någon annan. Han sa att han inte visste att han inte hade lika starka känslor för mig längre.. (!!) förrän han såg mig kliva ur bilen. Då pirrade det inte lika mycket som vanligt. Bullshit. Känslor försvinner inte över en natt. Och varför tog han med mig till guldsmeden och provade ringar?? "Jag trodde att klumpen jag hade i magen skulle gå över under dagen". Idiot.

    Samtidigt som han sitter och gör slut med mig talar han om för mig hur mycket han älskar mig. När min mamma ringer vill han prata med henne, och han säger att han vill vara ärlig mot mig och att han inte har några känslor för mig längre. I nästa mening säger han "Jag älskar din dotter så jävla mycket". Eh? Come again?

    Ingenting stämmer ju! Varför friade han för fyra veckor sedan? Varför pratade han om barn och våran framtid? Varför säger han att hans känslor försvann så snabbt?? Varför lovade han att det inte var något mellan honom och hans ex? Varför lovade han att jag var den enda? Varför ville han att jag skulle komma dit? Varför kollade vi på ringar??

    Jag har ältat det här fram och tillbaka, både med mig själv, min familj och mina vänner. Jag har kommit fram till en teori som kanske stämmer. Vad tror ni om den?
    Han började umgås med sin exfru när vi kom hem från norrland, där han friade. Alltså när hon fått veta att vi var förlovade. Jag tror att hon blev svartsjuk över detta och började flirta med honom igen. Min pojkvän (eller ex då..) är riktigt familjekär, och om hon lockade med att de kunde bli en familj igen (det var hon som ville skiljas när de var gifta) så var ju jag det enda som stod i vägen för detta. Så jag tror inte på att han inte känner något för mig, men jag tror att tanken på en familj lockar mer än vad jag kan ge honom just nu. Däremot tror jag inte att han hade tänkt göra slut med mig i fredags om jag inte hade konfronterat honom med vad jag visste. Det var därför han var så förvirrad och sa att han älskade mig samtidigt som han gjorde slut med mig. Han var inte beredd på att ta den diskussionen och han hade inte förberett sig på att göra slut med mig, så han visste inte riktigt vad han skulle säga och allting bara flöt samman. Så han hade nog tänkt avvakta med att göra slut med mig för att se om det skulle bli något med hans ex, och om inte - då fanns jag där.
    Det förklarar varför han friade, pratet om framtiden och varför vi kollade på ringar. Det förklarar dock inte varför han var otrogen med en annan tjej??

    Jag känner mig helt förstörd och jag fattar ingenting. Jag ligger bara hemma och gråter hela tiden och är alldeles trasig. Det var ju mannen jag tänkt spendera resten av mitt liv tillsammans med. Hela min släkt och alla mina vänner visste att vi planerade bröllop. Jag känner mig förödmjukad, lurad och jävligt korkad.

    Hur kunde han göra så mot mig? Hur kunde han ljuga så mycket?
    Jag försöker hata honom, men det är jävligt svårt. Älskar honom fortfarande, även om jag börjat se honom i ett annat ljus.

    Dessutom var jag inne på hans facebooksida idag (jag vet, borde hålla mig borta men jag kan inte..) där han har statusraden "En underbar helg. Jakt, svampplockning och allmänt skoj Ikväll blir det tvätt och mys i soffan."

    UNDERBAR HELG?? Han gjorde slut med sin fästmö på det mest brutala sätt, och han har mage att skriva UNDERBAR HELG! Hur är man funtad då egentligen?? Nog kan jag väl lista ut att han ar med henne och det var därfö det var "allmänt skoj ", men måste han visa det? Han vet att jag kommer läsa det? Då kunde han väl skriva det privat till henne. Det här är alltså en man som är 30 år, men det låter mer som en 15-åring.
    Snacka om att sparka på den som ligger..

    Min hjärna säger att han är en skitstövel som inte förtjänar mig, men hjärtat är inte riktigt där än. Jag saknar honom så fruktansvärt mycket. Eller ja, egentligen saknar jag väl den personen som jag trodde att han var, inte den personen det visar sig att han verkligen ÄR.

    Mår bara så jävla dåligt.. helt trasig och förstörd..

  • Svar på tråden Ful och elak dumpning.
  • Lillek­e
    Äldre 14 Sep 13:50
    #1

    Stackars dig!!! Förstår att det är jobbigt. Så gör man inte, är du bara hans back up-plan eller?!
    Jag tycker du ska stå på dig i allt, ge inte vika för honom om han kommer krypandes tillbaka. Du förtjänar bättre!
    Hoppas du mår bättre snart!

  • The only Titran­ia
    Äldre 14 Sep 13:54
    #2

    Usch och fy och blä! Säger bara att känslor borde förbjudas ibland >

  • Fårävv­ör
    Äldre 14 Sep 14:01
    #3

    Jag vet inte vad jag ska säga mer än att han verkar vara en falsk människa som inte vet hur man beter sig...

    Min sambos ex gjorde slut med honom både abrupt och brutalt (efter 5 år tillsammans och 3,5 år som förlovade) och jag önskar ingen annan det som han gick igenom då! Så jag kan på sätt och vis sätta mig in i hur det känns och tror att det är jättebra att göra som du gjort och diskutera med vänner och familj istället för att bara älta och hålla det inom sig...

    Mitt tips är nog att försök hitta på andra saker att göra och träffa dina vänner och familj (och ta bort honom som vän på facebook... ). Och det viktigaste av allt, om han nu är så falsk och dubbelsidig som jag uppfattar honom som: ta inte tillbaka honom när han kommer krälandes tillbaka när han upptäckt att allt inte är en dans på rosor med hans ex heller...

    Så ta hand om dig och jag hoppas att du mår bättre snart!

  • Smålan­dsbrut­ta
    Äldre 14 Sep 14:12
    #4

    Förstår att det känns fruktansvärt o att det känns som att världen rasar lite under fötterna på en men han verkar verkligen vara en komplett idiot (ursäkta utrycket). O efter ett tag när du har smält det här lite så kommer du nog att känna att det som hände ändå trots allt hände av en anledning, så att du kan hitta den du verkligen är "ämnad för". Den här killen verkar inte vara riktigt stabil.. o då var det kanske ändå tur att du upptäckte detta när du nu gjorde det, istället för att det skulle gå längre..

  • JollyO
    Äldre 14 Sep 14:20
    #5

    Usch! Verkligen synd om dig tjejen!

    Jag har varit i samma sits typ. Min kille, som mer än gärna pratade bröllop och framtid kom plötsligt hem till mig och sa att han träffat en annan. Jag hade de där oroskänslorna i magen då han betett sig skumt veckan innan... Efter tre år tillsammans varav ett som förlovade. Han var ambivalent med andra saker (tex vad han ville plugga, jobba med, bo), men inte om mig.
    Distansförhållanden suger.

    Det finns bara en sak att säga om din situation. Killen är en idiot, och från och med nu kommer han alltid att vara en idiot! Inte någon som du vill spendera ditt liv med...

    Jag grät varje dag i ett halvår. Sedan ordnade det upp sig lite för mig och då grät jag bara varannan dag Hoppas att det går snabbare för dig. Du måste ta bort honom från Facebook!

    Nu däremot har jag en kille som är så vansinnigt mycket bättre än den första. Se till att få dig en kille som varken har förföljande ex eller barn, och en du verkligen kan lita på. En som inte är ambivalent i vad han vill och som inte sitter på msn och chattar med andra. Det är du värd!

  • Stiffi­n
    Äldre 14 Sep 14:32
    #6

    Tack så mycket för alla svar. Jag vet att jag är värd bättre och att han inte förtjänar mig, men lik förbannat ligger jag och gråter hela dagarna.
    Tror att det är både förödmjukelsen, känslan av att bli lurad och naturligtvis får självkänslan sig en törn när man blir dumpad.
    Dessutom gör vetskapen om att han har ljugit för mig om så mycket så jävla ont. Jag tror stenhårt att han kommer bli tillsammans med sitt ex igen, däremot skulle jag bli grymt förvånad om det håller. Hon vill ju egentligen inte ha honom, hon vill bara inte att någon annan ska ha honom.
    Kommer han tillbaka till mig då.. ja.. det blir ju definitivt inte en andra chans för honom. Han har sårat mig alldeles för djupt för det och allt förtroende jag hade för honom är som bortblåst.
    Jag längtar bara till den dagen då sorgen över honom/förhållandet övergår i ilska. Känns som att ilska är lite mer konstruktivt än när jag ligger i soffan och gråter helt hysteriskt.

    Tack gode gud för Gloria Gaynor's "I will survive" förresten ;)

  • Panzer­faust
    Äldre 14 Sep 14:51
    #7

    Vad kan man egentligen säga?

    Good riddance to bad rubbish är väl termen som dyker upp i huvudet.

    Men du har rätt, bli inte ledsen, bli arg.

  • minimu­sen
    Äldre 14 Sep 14:57
    #8

    Usch, känner med dig ;( Vissa killar (ja för män är de inte kommer kanske heller aldrig bli) växer aldrig upp. De vill så att säga ha hela kakan kvar, men ändå smaka... Det är synd för jag tror att det är de som faktisk förlorar i slutändan. Vet att det är svårt för dig nu och att det kommer att ta ett tag innan du ser klarare på det som hänt, men försök var glad och tänk att det som hänt var bra att det hände nu istället för om säg...3 år, när ni kanske gift er och skaffat barn tillsammans. Ljuget är värst, tro mig jag vet...det tar längst tid att komma över, men det går...lycka till och kram!

  • shakyn­ose
    Äldre 15 Sep 18:14
    #9

    Ja bli arg på fanskapet! Han verkar vara en ganska ynklig människa eftersom han inte själv vågar konfrontera sina känslor utan måste vänta tills du tar tag i det. Vi har nog alla träffat en sådan någon gång.

    Din teori om vad som hänt låter ganska rimlig, men spelar det egentligen någon roll?

    Bli arg, men var samtidigt glad att du upptäckte det innan ni gifte er. Och var glad att du har en sund magkänsla som hjälper dig fram till sanningen!

    Kraftkramar!

  • Lina o Peter
    Äldre 15 Sep 19:11
    #10

    Men vilket svin... Håller med alla ovanstående, det tar tid men till slut blir det bättre. Gråt ut alla tårar och låt det ta sin tid, prata med vänner och familj. Tro mig, ilskan kommer att komma, och förhoppningsvis går den sedan över. Det tar mycket energi att hata, energi som du istället kan lägga på dig själv.

    "Det är alltid mörkast före gryningen" brukar man säga. En klyscha javisst, men jag tycker det stämmer väldans bra!

    Din teori låter väldigt rimlig, men som ovanstående skrev, spelar det nån roll? Försök sluta att leta anledningar till beteendet, det kommer lik förbannat inte att ändra fakta; Karln har allvarliga problem och du förtänar såååå mycket BÄTTRE!

    Att du känner dig lurad är fullt förståligt, men känn dig absolut inte korkad! Du litade på din magkänsla och det är han som är den som är korkad..

    Många varma styrkekramar från mig!

  • CeKe
    Äldre 15 Sep 19:24
    #11

    Kram på dig tjejen. Allt annat jag tänkte när jag läste ditt inlägg har alla ovan redan skrivit om. Ta hand om dig o försök hitta på saker med vänner o familj för att underlätta den här första skitjobbiga tiden =)

  • Love20­10
    Äldre 15 Sep 20:23
    #12

    Oh herre min skapare, vad händer med människor egentligen?

    Känner med dig, otrohet suger åsneballe (som nån sa en gång) och det måste kännas förjävligt.

    Skit i den struten och börja om på nytt.. Du förtjänar en riktig man, med egen tankeverksamhet, med en riktig penis och med riktiga värderingar om vad ett äktenskap innebär. Screw him.

    Tänker på dig!

  • Andréa­K
    Äldre 15 Sep 20:43
    #13

    Tänker på dig och hoppas att du i framtiden hittar ngn som är värd din kärlek och vårdar den ömt! kram på dig

  • Stiffi­n
    Äldre 15 Sep 22:23
    #14

    Tack allihopa, ni gör det faktiskt lättare. Jag mår lite bättre när jag kommer in och läser vad ni skriver om honom. Jag att ni allihopa har rätt om honom. Jag hoppas bara att hjärtat snart hinner ikapp så jag kan sluta gråta över honom.

    Pratade med honom i telefon idag och efter att ha fått en massa "öhhh...", "jag vet inte vad jag ska säga..." och "öhh.. hur ska jag kommentera det?" på allt jag frågade eller sa till honom, blev jag mest bara förbannad på honom. Hoppas att det kan hålla i sig! Jävla fegis!!

    När vi satt i bilen på väg från guldsmeden frågade jag honom om han var säker på att det var något han ville göra (förlovningen alltså). Han svarade ja. Jag frågade om han var riktigt säker. Återigen ett ja-svar.
    Så det påpekade jag för honom nu - hur i helvete kunde han säga JA då?? Och säga att han älskar mig? Hans svar på detta var "Jag vet inte". Då blev jag skitförbannad. Då blev han arg tillbaka och svarade "Jag vet inte! Jag var feg, dum i huvudet och nervös! Jag hade aldrig gjort slut med någon förut!"

    Eh? Även om man aldrig gjort slut med någon förut så förstår väl varenda jävel att man inte tar med en person man inte längre har så starka känslor för, som man är otrogen mot och när man har känslor för någon annan, till guldsmeden och kollar på förlovningsringar och säger att man är helt säker på att man vill gifta sig med den?? Helt sanslöst..

    Åhh, jag är så förbannad. Det är underbart! Hoppas att det håller i sig! Det gör det antagligen inte, det vet jag med.. det har bara gått fyra dagar. Men jag sa åt honom att jag saknar personen som jag trodde att han var, som jag nu insett inte finns, och att jag tycker han är en skit. Det kändes så SKÖNT!!!

  • mittid
    Äldre 15 Sep 23:20
    #15

    Så klart det känns som skit när man blir behandlad så... Men vad finns det att älska hos ett så puckat svin?!?!?
    Var glad för att du slapp honom så tidigt i ditt liv, gå vidare, sträck på dig!!!

    Tänk tanken att du faktiskt hade kunnat sitta fast med skithögen om ni hade hunnit få barn innan du insett va han gick för... värre än så hade det inte kunnat bli... men nu är du fri att gå vidare!

    Kram o lycka till!

  • MV85
    Äldre 15 Sep 23:26
    #16

    Det enda jag kan säga är - Jag vet hur det är!

    Min historia är att för drygt 3½månader sedan blev jag dumpad från ingenstans av den man jag skulle gifta mig med i maj nästa år.
    Så sent som på torsdagen hade vi diskuterat detaljer kring bröllopet - alltså inga förvarningar. Han skulle komma hem efter en rotation (jobbar i Norge) på söndagen och helt plötsligt på lördag förmiddag, från ingenstans gör han slut - PÅ MSN!!! Detta var alltså efter 2½ år tillsammans... 2 år som sambos, 1½ år som förlovade...

    Det tog mig 2 veckor att sluta gråta hela tiden... 2 månader att bli arg... O vet du vad? Nu har jag släppt känslorna för honom så pass att jag faktiskt kan gå på dejt - redan!
    Det läker fortare än man tror... Jag vet att det inte känns så nu, men det gör det...

    Jag vet vad du går igenom allt för väl - och jag lider med dig.

  • mittid
    Äldre 15 Sep 23:32
    #17
    mittid skrev 2009-09-15 23:20:52 följande:
    Så klart det känns som skit när man blir behandlad så... Men vad finns det att älska hos ett så puckat svin?!?!?Var glad för att du slapp honom så tidigt i ditt liv, gå vidare, sträck på dig!!!Tänk tanken att du faktiskt hade kunnat sitta fast med skithögen om ni hade hunnit få barn innan du insett va han gick för... värre än så hade det inte kunnat bli... men nu är du fri att gå vidare!Kram o lycka till!
    ... o du... Lita på din magkänsla i framtiden!!
Svar på tråden Ful och elak dumpning.