• Kit73

Förlovning-allians och vigsel-solitär. Eller tvärt om?

Vad är vanligast? Förlovningringen som allians och vigselringen som solitär. Eller tvärt om?

I USA friar de ju ofta med en solitär. Men vad är vanligast i Sverige numera?

• Svar på tråden Förlovning-allians och vigsel-solitär. Eller tvärt om?
  • Hemlig2009

Jag har så: Förlovningring som allians och vigselring som solitär. Men jag har dem ändå i omvänd ordning på fingret och eftersom vi beställde båda samtidigt vet jag egentligen inte varför jag inte valde tvärtom.

• maj2010

Det traditionella i Sverige har väl varit slät förlovningsring och mer utsmyckad vigselring?

Själv har jag en pytteliten sten i min förlovningsring och kommer att ha mer bling i min vigselring

• Blessed

Tror båda är lika ovanligt, det vanligaste är en slät ring och bling till vigseln.

• Ore

Förlovningsring utan diamanter och vigselring med diamanter är vanligast i Sverige. Observera vanligast, inget måste

I USA är det oftast släta ringar vid vigseln, av vad jag har förstått. Det är då som paret "byter" ringar - två likadana.

• Kit73

Ok! Då vet jag! Men det blir allians som förlovning och solitär som vigsel! Hej Blingbling!

• Fru Indosaurie

ja kommer att ha allians som förlovningsring och solitär som vigsel, det är i den ordningen jag vill ha dom på fingret

• SueAnne

Har man inte vigselringen inåt, alltså närmast hjärtat?

• Hemlig2009

Delade meningar, jag har ju det. Men det är lika mycket för att det ser bäst ut med mina ringar.

Andra säger att man ska ha dem i den ordning man får dem.

• Fru Indosaurie

Ja men gud vad jobbigt det blev nu då ;)Ska man ha vigselringen närmast hjärtat? Jag såg det som självklart att den "skulle" sitta ytterst eftersom att man trär på den sist. Attans, hur gör jag nu då?

• FrökenW

Jag har så, allians som förlovning och solitär som vigsel. Jag kommer ha vigselringen innerst och förlovningsringen ytterst men det är bara för att jag tycker det se snyggast ut så.

• Andreas flicka

Min förlovningsring är en alliansring och min vigselring kommer att vara en helt slät. Men jag kommar att byta plats på ringarna sen så att den släta sitter innerst. Jag skulle vilja köpa eller få en solitär lite senare i livet (när vi varit gifta i 10 år kanske) att ha på samma finger - alltså tre ringar - då kommer den att sitta innerst. Tycker av någon anledning att det ser konstigt ut med en solitär längst ut på fingret, men jag vet inte varför...

• Berri

Det e så roligt med ringar :D

Min förlovningsring är den här ringen jag har på bild..Sen när vi gifter oss ska jag få en diamant ring. =)

• Jen09

Jag har en alliansring som förlovningsring och en solitär som vigselring, sen senare innerst. Förlovningsringen var slät från början, men jag fick diamanter i morgongova som jag fått isatta nu :)
    Liknar Fröken Ws, men min har V-fattning (bild på vigselringen finns i mitt galleri). Mellan dessa har jag en smal ring i rödguld, som också var morgongåva.

• Villemoa

Min f-ring är en allians (men den var helt slät de 5 första åren tills jag för ett år sen la in 12 st diamanter i den ) och v-ringen är en solitär. Jag har v-ringen ytters eftersom det känns skönare på fingret. Tycker att det är snyggt vilket som men det beror nog på vad för slags ringar man har.
    Bild finns i galleriet.

• Villemoa

Jäklar vad snygga ringar du har!!

FrökenW skrev 2009-10-08 23:00:40 följande:
    Jag har så, allians som förlovning och solitär som vigsel. Jag kommer ha vigselringen innerst och förlovningsringen ytterst men det är bara för att jag tycker det se snyggast ut så.
  • FrökenW

Tack det samma!

Villemoa skrev 2009-10-14 13:30:23 följande:
    Jäklar vad snygga ringar du har!!
  • Katta086

min älskling friade med en special beställd solitärring.. så därför blir vigselringen lite mer åt det släta hållet, med lite diamaner på :)

• Flodis Hjärtat

det blir solitär som förlovningsring och allians som vigselring.

Svar på tråden Förlovning-allians och vigsel-solitär. Eller tvärt om?