• Sofiav

Ideer för liten möhippa

Som rubriken säger, vore tacksam för tips om saker att göra på möhippa.
    Grejen är att det är lite udda eftersom bruden och hennes blivande man bara har varit tillsammans i 6 månader och hon nyligen har flyttat till Australien för att gifta sig med honom. Så det kommer bara att bli jag (kompis), en annan kompis, syster, mamma och blivande svärmor på möhippan.

Vill göra nåt mysigt och roligt, men kan inte komma på nåt passande. Till saken hör att bruden inte gärna dricker och inte är intresserad av viner eller nåt sånt, dessutom har hon just tagit bort gipset från ena foten som hon bröt för ett par månader sen. Alla ideer jag kommer på involverar på nåt sätt fysisk aktivitet som inte funkar eller vinprovning eller dyligt. Dessutom passar det sig ju inte med nån sort sexuella anspelningar eftersom både mamma och svärmor kommer att vara med.

Det blev lite långt... Snälla hjälp mig med ideer!

• Svar på tråden Ideer för liten möhippa
  • Sofiav

Ja, jag har själv tänkt tanken, måste bara komma på nån behandling som inte sabbar eventuell spray tan och sånt :)

• pysselbruden

Det finns ju andra "provningar" än just vinprovning, t ex kanske hon gillar choklad.

Annars finns det ju en del workshops, t ex smyckestillverkning, blomsterbindning, sminkkurs etc

• Holmbride

jag vet inte vad the bride to be, gillar..
    men hade det varit jag..(som inte heller gillar alkohol särskilt mycket).. så¨hade en fin middag och kanske bara bio räckt..

försöker övertala min brudtärna till detta..
    men det fungerar inte riktigt ;)

annars är nog Spa en superbra idé!

• Åsa Erika

Jag har ingen aning om er budget så jag öser på med tips.
    Att gå på stan med en bok där ni skrivit in olika typer av människor som hon ska samla in råd inför äktenskapet är en kul grej. T.ex en gift man en gift kvinna, ett barn, en kille som äter en big mac, en blåhårig tant. En sportdåre, en tatuerad kille, en snygging, en blondin mm mm mm

Sen kan ni bubbla bubbelpool, ge henne manikyr/pedikyt, massage eller något kul. Kanske någon av er kan göra detta? Leka Kleopatra och klä ut henne till detta i ett lakan och ni passar upp på henne? något annat tema? Åka segvey eller hur det nu stavas, mocka och sedan få rida på en häst? Eller en upplevelse som luftballongfärd?

Ha en cermoni där ni tar adjö av gamla ex med att bränna upp dessa på bål med önskningar om deras välgång med någon annan.
    Skicka önskningar via ballonger ni släpper ut i skyn om att ert äktenskap blir lyckat/skicka flaskpost med samma saker

Finns massa kul man kan göra! =)

Lycka till!!

• Åsa Erika

De människor hon möter/letar upp ska alltså skriva in deras tips om hur äktenskapet ska bli lyckat!

• Flygande taxen

Jag blev hippad i lördagst (och lider ännu av sviterna!). Kan ju berätta vad jag fick vara med om, ifall du kan få några bra tips av det.

Hade varit borta på prov med hunden (och hade stigit upp kl. 05.00!) och när jag kom hem hittade jag två plastpåsar fulla med kläder på trappan, samt ett meddelande att jag skulle bli hämtade kl 14.00 och måste äta, duscha och klä på mig före det. Tyvärr hade det blivit en liten tidsmiss så jag kom hem först kl. 13.45, fick bråttom!
    Så kl. 14.00 kom en motorcykel och hämtade mig, jag fick åka ut en sväng och köra och blev avlämnade på en bondgård där mina kompisar väntade på mig. Jag fick ha riduppvisning åt dom + hoppa med hästen. Sen måste jag klippa ett får. Efter det åkta vi in till stan och på parkeringsplatsen till simhallen fick jag delta i en frågesport. För varje fel svar jag hade fick jag välja ett ägg, ur en äggkartong, som jag måste knäcka mot huvudet. Hälften var kokta och hälften råa, så jag fick ju lite äggklet i huvudet
    Efter det fick jag gå duscha till simhallen och byta om. Fick efter det hoppa in i bagageluckan på en bil och så körde de iväg med mig till en studio där jag måste banda in en (hemsk!) kärlekslåt till maken. Sen var det middag på restaurang, bowling och ut på krogen.

Många av sakerna kanske inte passar för just er, men kanske du får några idéer?

• giz83

flygande taxen--> hahahaha det där låter ju jätte skoj ju!!!

hahahahaha

*kärleken är evig*
  • Flygande taxen
    giz83 skrev 2009-09-14 14:31:04 följande:
    flygande taxen--> hahahaha det där låter ju jätte skoj ju!!!
    Jo, det var faktiskt kul Hade visserligen önskat mig en liiite lugnare hippa. Men å andra sidan var jag faktiskt inte säker på att jag skulle få en ÖHT, eftersom vi ju faktiskt gifte oss i smyg, så jag var ju ingen "mö" längre heller...
    Det var också rätt kul att dom så totalt överraskade mig, dels för att jag inte riktigt förväntat mig att bli hippad, men också för att jag absolut inte hade trott att det skulle bli denhär helgen.
    Så lördagen blev non-stop aktiviteter för mig, har säkert varit vaken i minst 24 timmar på lördagen, eftersom jag steg upp så tidigt och inte åkte hem förrän krogen stängde vid 4.
    Är trött ännu!
  • giz83
    Flygande taxen skrev 2009-09-14 14:36:34 följande:
    Jo, det var faktiskt kul Hade visserligen önskat mig en liiite lugnare hippa. Men å andra sidan var jag faktiskt inte säker på att jag skulle få en ÖHT, eftersom vi ju faktiskt gifte oss i smyg, så jag var ju ingen "mö" längre heller...Det var också rätt kul att dom så totalt överraskade mig, dels för att jag inte riktigt förväntat mig att bli hippad, men också för att jag absolut inte hade trott att det skulle bli denhär helgen.Så lördagen blev non-stop aktiviteter för mig, har säkert varit vaken i minst 24 timmar på lördagen, eftersom jag steg upp så tidigt och inte åkte hem förrän krogen stängde vid 4.Är trött ännu!
    men va härligt att du fick en även om som du säger inte är mö längre...hahahaha
    *kärleken är evig*
  • FiaoJonny

Här är en länk till fotoalbum över min möhippa, jag hade inte kunnat haft roligare :)!
    Vi sålde låtar och klippte tvättlappar, var på lunch hos tärnans mamma, fortsatte sälja låtar, var på sexbutik på workshop, spelade in "En sån karl", åt middag på Patricia, sjöng "Sånt e livet" med husbandet och festade natten lång...

www.facebook.com/album.php&id=567168860&l=93dd850ef3

• FiaoJonny

Såg först nu att det skulle vara en mindre... :/ Observanta jag!
    Ska klura! :)

• anettebride

Jag har varit på en möhippa där vi hade improvisationsteater med en tjej som heter Ami som vi hittade på festfolk.nu. Det var hur kul som helst och passar verkligen om man inte är så många.

• lindab87

Jag fick sjunga in en egen låt sen åt vi gott och hade det bra ! Sen på kvällen tog mina kompisar mig och drog ut mig ! Men spela in en låt va kul som hon kan ge till sin blivande sen !

• lalletralle
    anettebride skrev 2009-09-25 20:41:17 följande:
    Jag har varit på en möhippa där vi hade improvisationsteater med en tjej som heter Ami som vi hittade på festfolk.nu. Det var hur kul som helst och passar verkligen om man inte är så många.
    Fan va kul! Jag har varit inne på festfolk.nu och letat efter andra grejer, men jag tänkte inte att man kunde hitta sånt där också. Själv tänkte jag hinta lite om boogienites till mina polare. Tänkte att det skulle vara nåt som jag gilla.
  • Trasan99

Jag fixade en mini-hippa för en barndomskompis för några år sedan. Hon har inte jättemånga kompisar, många från barndomen bor långt bort och hade blivit mamma någon dryg månad tidigare. Vi var tre eller fyra tjejer som åkte hem till henne en lördagkväll. Hennes m2b hade sett till att ha besök av en kompis den helgen, så de var på nedervåningen med lillan, så var vi på övervåningen. Vi hade en liten tiara med rosa tyll, åt choklad, tittade på typiska tjejfilmer som Dirty Dancing och spelade det där typiska tjejspelet som man spelade i början av 90-talet, där man typ blir utmanad att berätta hemlisar och ringa till killen man är kär i och sånt. Lagom mysigt, jag tror att hon uppskattade att det blev något alls!

Svar på tråden Ideer för liten möhippa