Mina skor syntes bara när jag lyfte upp kjolen (för att gå ner för en trappa osv) men måste bara säga en sak om klänningen: Tänk på om du har en väldigt lång kjol att den ska gå bra att gå i. Min klänning gick precis till golvet och jag hade bara övat mig på att ta några steg i taget i den (man har inte så mycket svängrum med en så stor klänning som min så lghn räcker inte så långt
) och när jag gick längre sträckor höll jag ju i den med händerna. MEN(!!) när jag skulle gå altargången fram var den ju ganska lång och jag höll maken med ena handen och buketten med andra, och halvvägs fram höll jag nästan på att snava på kjolen, underkjolen puttade hela tiden fram kjolen men den hann inte med så jag trampade på fållkanten och var tvungen att nästan stanna till och sparka fram klänningen så jag kunde fortsätta gå. Hade jag gjort om det hade jag varit säker på att klänningen var lagom lång!
Men så till din fråga, jag hade själv ballerinaskor utan klack och skulle rekommendera dig det hellre än sneakers. Man känner sig ungefär så nätt och feminin som man klär sig, sneakers tror jag förtar känslan lite grann. Sedan kan du alltid ta av dig skorna eller byta om framåt kvällen ifall fötterna ändå blir trötta. Med min kjol med släp syntes iaf inte skorna när jag knäböjde, men se till att det inte finns några etiketter under sulan för säkerhets skull!