• jofmanytalents

Syns skorna om klänningen är "floor-length"?

Min brudklänning är så lång att den sopar golvet när jag går och har isydda underkjolar.
    Sedan förut så vet jag att jag har en tendens att fastna med klacken i underkjolar och riva sönder klänningen alternativt snubbla (kul i kyrkan). Men med en så lång klänning, är risken stor att skorna sticker fram då, för jag tänkte istället ha typ vita jympaskor för att överleva dagen
    Om man står på knä framme vid altaret, sticker skorna fram då? Kanske inte det roligaste...

• Svar på tråden Syns skorna om klänningen är "floor-length"?
  • Eelin

har du släp? isf är det nog ingen fara=)

• Linadesign

Jag hade inget släp och trots det så syntes inte mina skor när vi knäböjde vid altaret, enligt min mamma. Så det är nog ingen fara. (jag hade iof lång slöja, så det kan ju ha varit den som täckte dem) Men annars finns ju vita ballerinaskor som är väldigt sköna och snäppet finare än jympaskor anser jag.

Själv hade jag högklackade skor, men framåt natten under dansen så åkte de av, liksom många av de andra tjejernas skor. Så vi stod där ett helt gäng och dansade barfota!

• KatjaB

hittade jättesöta träskor på houseofhedda (tror jag det var) det fanns vita med sidenband på.. det kanske skulle kunna vara nåt om de inte är för klumpiga att dansa i förstås

• Red Scarlet

Mina skor syntes bara när jag lyfte upp kjolen (för att gå ner för en trappa osv) men måste bara säga en sak om klänningen: Tänk på om du har en väldigt lång kjol att den ska gå bra att gå i. Min klänning gick precis till golvet och jag hade bara övat mig på att ta några steg i taget i den (man har inte så mycket svängrum med en så stor klänning som min så lghn räcker inte så långt ) och när jag gick längre sträckor höll jag ju i den med händerna. MEN(!!) när jag skulle gå altargången fram var den ju ganska lång och jag höll maken med ena handen och buketten med andra, och halvvägs fram höll jag nästan på att snava på kjolen, underkjolen puttade hela tiden fram kjolen men den hann inte med så jag trampade på fållkanten och var tvungen att nästan stanna till och sparka fram klänningen så jag kunde fortsätta gå. Hade jag gjort om det hade jag varit säker på att klänningen var lagom lång!

Men så till din fråga, jag hade själv ballerinaskor utan klack och skulle rekommendera dig det hellre än sneakers. Man känner sig ungefär så nätt och feminin som man klär sig, sneakers tror jag förtar känslan lite grann. Sedan kan du alltid ta av dig skorna eller byta om framåt kvällen ifall fötterna ändå blir trötta. Med min kjol med släp syntes iaf inte skorna när jag knäböjde, men se till att det inte finns några etiketter under sulan för säkerhets skull!

• KatjaB

såg förresten ett klipp på youtube där bruden hade ett par knallröda converse på sig.. rätt kul klipp för man ser inte skorna först när de dansar vals, sen blir det snabbare musik o brudparet shakear loss på dansgovet. där håller hon upp kjolen så man ser skorna, rätt kul tyckte jag.. är man en sneakers-människa så kanske det känns helt rätt. själv älskar jag pumps

Svar på tråden Syns skorna om klänningen är "floor-length"?