• cajaan

Trash The Dress sessions - anyone?

Är det någon som vet någon duktig fotograf som gör TTD-fotosessioner? (trashthedress.com/)

Får gärna vara någon som gillar att resa, för det blir äventyr och vintertema på köpet, alltså inte något direkt konventionellt. Tar gärna emot alla tips ni har!

• Svar på tråden Trash The Dress sessions - anyone?
  • Divina73

En fråga bara från en okunnig varifrån kommer detta (Trash the Dress) och varför? *nyfiken*

• camilla 32

Vissa källor hävdar att trenden startades ursprungligen 2001 av Las Vegas bröllop fotografen John Michael Cooper. Däremot har tanken att förstöra en bröllopsklänning använts i Hollywood symboliskt åtminstone sedan oktober 1998 när Meg Cummings i showen Sunset Beach sprang in i havet i hennes bröllopsklänning efter hennes bröllop avbröts illa.

Och varför... tja, det är himla snyggt, annorlunda, och framförallt roligt att ha sådana bilder.
    (och klänningen behöver ju inte bli förstörd om man nu är rädd om den)

• moule

Karin Froom är jätteduktig! Från Halmstad dock..

• Moriso

Såg på Mette Ottossons blogg häromdagen att hon gjort en men bilderna är inte uppe där ännu.

• Moriso

Glömde skriva att Mette Ottosson är från Båstad - vet inte var TS bor eller ska? Låter kul i alla fall, visar du bilderna här sen?

• Ne11ie

Kontaktat dessa för eventuell TTD, de finns i Göteborg. Är en annan tjej här på BT som använt sig av dem och varit nöjd :)

Vet att de är flexibla och flyttar på sig för en fotografering.

www.weddingteam.loudguy.se/trash.htm

• cajaan

Tack för alla tips! Vilken respons man får här! Kul.

TS bor i Stockholm men bröllopet kommer att vara i Lappländska fjällen. Borde vara intressant för en fotograf som vill ha "det senaste" i sin portfolio :)

Jag ska hör mig för - tack igen för alla tips!

• Kirsto

Jag vill tipsa om www.frokenfokus.se/fotoblogg, scrolla ner en bit på sidan så finns det trash the dress-foton där. Är själv väldigt svag för bilden vid skogsdammen.

• Miss Giggle

Jenny Sandberg är min favvo fotograf i mycket, hon gör bra grejor så kolla in hennes!

• Keri

Jag kan också varmt rekommendera Jenny Sandberg (www.jennysandberg.se). Hon har tagit TTD-bilder på mig som jag är helt galet nöjd med!

• novemberbrud2009
    cajaan skrev 2009-09-11 13:28:51 följande:
    Stockholm men bröllopet kommer att vara i Lappländska fjällen.
    Härligt. Lappland rules ;)
  • cajaan

Ha ha, tack för supporten novemberbrud :)!
    Jag ser fram emot ett riktigt kallt och gnistrande bröllop gärna med lite snöstorm så skulle bilderna bli riktigt spännande och annorlunda. Det finns inget vackrare än vinter.

• Fenixx
    Kirsto skrev 2009-09-12 09:38:47 följande:
    Jag vill tipsa om www.frokenfokus.se/fotoblogg, scrolla ner en bit på sidan så finns det trash the dress-foton där. Är själv väldigt svag för bilden vid skogsdammen.
    oj vad fin den bilden var ja!
  • cajaan

Jag kan inte annat än att hålla med. Bilden vid dammen på stenarna är magiskt fin - som en John Bauer teckning fast i verkligheten :)

Svar på tråden Trash The Dress sessions - anyone?