• sofia1­0
    Äldre 10 Sep 16:38
    3660 visningar
    6 svar
    6
    3660

    Tal till mannen!

    Jag håller på att skriva ett tal till min blivande man!

    Men först finns där så många som jag vill tacka, tex min föräldrar, syskon mina sambos barn och mina barn hur gör för att det inte bara skall bli ett tacktal? ni vet så att det itne låter som jag vill tack livet om ni kommer ihåg den låten?

  • Svar på tråden Tal till mannen!
  • Miss Biii
    Äldre 10 Sep 16:46
    #1

    du kan kanske kan börja med "först vill jag bara ta tillfället att tacka....." och sen fortsätta mmed att vända dig till din man och tala till honom...
    Jag tror inte du behöver oroa dig över att det blir ett tacktal.

  • sofia1­0
    Äldre 10 Sep 16:48
    #2

    Sen kan jag ju börja med att tack mina föräldrar för bla bla men hur övergår jag sen till mina brödrar och sen till sambos barn och sen till mina barn?
    jätte tacksam för hjälp

  • Miss Biii
    Äldre 10 Sep 16:56
    #3

    du får hitta en röd tråd typ knyta ihop på nått sätt, kanske efter hur de känner varandra eller gemensamma intressen, eller ta upp nått speciellt tillfälle eller så... jag flummar känner jag men du kanske hänger med hur jag menar? svvårt för en person som inte känner personerna---

  • sofia1­0
    Äldre 10 Sep 16:58
    #4

    för mig står det bara helt stilla licksom och jag kommer inte på övergången.. skulle du vilja försöka skriva några tips om du har tid för det verkar som du har koll...

  • anno08
    Äldre 10 Sep 17:23
    #5

    kanske kan du säga nåt i stil med:

    "nu vill jag ta tillfället i akt att tacka mamma & pappa för all hjälp ni ger oss, speciellt nu inför vårt bröllop, vi är så tacksamma för allt ni gjort för oss!
    tack även sambons barn o mina barn (med deras namn förstås) för att ni är såna raringar, jag älskar er!

    tack även till dig min bror som ställer upp både med det ena än det andra. O så du min älskade man som oxå alltid ställer upp för mig o resten av vår familj! med dig känner jag mig så omhändertagen & trygg o jag litar fullt på dig..

    osv med hur du nu vill lägga upp ditt tal..
    lycka till! jag sitter själv o övar på mitt tal vilket jag ska hålla nästa helg..=)

  • sofia1­0
    Äldre 10 Sep 17:27
    #6

    Tack snälla... vill du så får du gääääärna inboxa mig om du vill dela med dig av ditt tal hade gärna tagit tips

Svar på tråden Tal till mannen!