• Anonym

Tips på vickning önskas

Vi kommer att ha lite vickning på nattkröken men jag har drabbats av total idé torka. Någon som kan komma på nått lättlagat kul, gott och inte så dyrt. Det kommer att vara lite buffé liknande fast en ganska liten sådan.

• Svar på tråden Tips på vickning önskas
  • Odis

Korv och bröd med räksallad och bostongurka!!
    Mums. Det funkar alltid.

• Odis

Korv och bröd med räksallad och bostongurka!!
    Mums. Det funkar alltid.

• Hitra

Håller med om varm korv, finns inget bättre på natten när man är hungrig! Annars är jansson bra vickningsmat, lättlagat och billigt, och man kan förbereda dem dagen innan om man vill.

• Anonym

Tack,hmm något mer kanske?

• Oliven

Korv med bröd som tidigare rekommenderats.
    Paj tycker jag också är ett bra alternativ.
    Jag älskar Janssons, men jag var på ett bröllop nyligen som serverade det som vickning. "Problemet" var bara att det var många av gästerna som inte åt eftersom de inte tycker om det. Nu tycker jag ju att man ska ta det man själv gillar och inte anpassa efter dem, men kan ju vara bra att ha i åtanke att det är många som inte tycker om ansjovis..

//Oliven

• Zarah

Miniwraps med lite grillad kyckling, sallad, bacon, toppat med lite avocadokräm, kanske?
    Att göra iordning innan och ha i kylen.
    Jansson?
    Kolla recepten på msn och arla, där har de massor!

Lycka till!/S

• Kira

Vi ska nog göra tunnbrödsrullar med något smarrigt i. Det blir nog samma fyllning som tilltugget innan maten. Hästkött och pepparrotsvisp. Man kan ju ha räksallad och ett salladsblad i också. Kan verkligen rekommenderas.

• skruttet

Tunnbrödsrullar låter ju toppen! Tror du att man kan göra dem dagen innan eller blir de alldeles för ihopkladdade då?

• Kira

Jag ska göra mina dagen innan. Lägger man dem i plastfolie så blir brödet inte för stelt och jag tror det bara blir godare om man gör de lite tidigare.

Lycka till!

• Anonym

Vi kommer ha mjukt + hårt bröd med ostar, salami, ölkorv, oliver och lite goda röror som vickning. Till detta: mellanöl och ramlösa.

• LPG

Personligen (jag kan mkt väl ha fel!) tycker jag att det låter lite riskabelt med hästkött, i alla fall om det skulle finnas små och stora hästtjejer på kalaset. Vad tror ni om en festlig risotto m. grädde, parmesan, favoritgrönsakerna, matlagningsvin och lite kyckling/annat kött. Servera med vitlöksbröd. Räcker till många och är inte så dyrt.

• Gun

Vi hade gjort ett par långpannor med pizza. Skurit i mindre bitar (typ fem-sex tuggor) och fryst in. Sedan tinade vi dem helt enkelt i mikron när det var dags. Det låter kanske inte så sofistikerat, men OJ vad poppis det var!!

• Kira

Jag ska inte ha några barn på bröllopet och vad jag vet är inte någon speciellt hästintresserad, men jag förstår vad du menar...

Gun!
    Vad gott med småpizzor. Det vore verkligen något! Det är ju perfekt. Många vill ju ha något "fett" som nattamat...

• Princess

Kira Gun och alla andra

det borjar vattnas i min mun nu nar jag last alla tips. Har ocksa emailat lanken till mina foraldrar.

Jag drommer om raksallad. Hur kommer det sig att engelsmannen inte kommit pa att varm korv med brod och raksallad ar det godaste som finns???

/P

• Anonym

MMmmmmm det verkar som om det löser sig för oss nu när vi fått alla goda tips. Vi tackar så mycket.

Kira:
    Rullarna med hamburgerkött och pepparrotsvisp gör vi nog dagen innan precis som du skrev.

• Fröken I

På nyåret för millennieskiftet hade vi pyttipanna som vickning. Det satt j-t bra då!!

Svar på tråden Tips på vickning önskas