• sarasarasara

    När får jag mitt nya namn?

    Ja, som rubriken säger, när går liksom namnbytet igenom? Jag vill ju förstås att det ska vara direkt efter att jag sagt Ja, men det antar jag att det inte är

  • Svar på tråden När får jag mitt nya namn?
  • Martinaa

    När du skickar in papprena får du allt vänta på ett brev tillbaka att det blivit godkänt som, vad jag förstått, inte kan bli förrän ungefär en vecka efter bröllopet.

  • sarasarasara

    Tack för svaret! Jag får väl hålla ut då, men jag kommer nog använda mitt nya namn direkt ändå

  • justagirl

    För mig tog det tre veckor efter vigseln innan jag fick papper på att bytet hade skett, så det kan nog vara olika...

  • Emmas syster

    maken fick sina papper om namnbyte och det om nytt körkort inom en vecka efter bröllopet...

  • stulle

    jag väntar ff på mina papper.....
    2 veckor sedan vi gifte oss

  • lolca

    För mig tog det tre veckor innan mitt namnbyte gick igenom. Och då fick jag ringa och jaga på dem dessutom. Allt beror ju på när vigselförrättaren skickar in vigselintyget till skatteverket och så beror det på hur mycket skatteverket har att göra..

    Allt från en vecka till två månader har jag läst här av olika brudar

  • sarasarasara

    Jag kan ge honom ett frankerat kuvert, och peka på närmsta postlåda!

    Hoppas att det går fort hos skatteverket också, det gick ju väldigt fort med hindersprövningen iaf!

    Men en annan sak, jag läser på universitet, och jag misstänker att de får uppgifter från skatteverket, och isåfall kan det ju köra ihop sig med tentor innan jag får mitt nya körkort. För visst får man hem papper om körkort automatiskt?

  • Vid havet

    För mig har det kört ihop sig lite. Körkortslappen kom hem automatiskt - men det tar ju lite tid att fixa till det, och sen tar det ett tag innan det är klart. Men eftersom andra ställen byter namn på en ändå så går man omkring med ett namn här och ett annat namn där. Skulle tex hämta ut ett paket, och då var det skickat till mitt nya namn, men mitt id var ju fortfarande i mitt gamla.
    Nu har jag fått mitt körkort och ville ju då få ett nytt bankkort. Då har banken SPÄRRAT mitt gamla kort. Så nu har jag inget, i väntan på mitt nya. Smidigt värre.

    Jaja snart så slipper jag väl känna mig som en bedragare

  • Tooticki
    sarasarasara skrev 2009-09-08 09:22:31 följande:
    Men en annan sak, jag läser på universitet, och jag misstänker att de får uppgifter från skatteverket, och isåfall kan det ju köra ihop sig med tentor innan jag får mitt nya körkort. För visst får man hem papper om körkort automatiskt?
    Jag har svårt att tro att de sitter och kollar namnbyten stup i kvarten på universitetet. Du kommer med största sannolikhet få anmäla det själv och gör ju naturligtvis det då allt är klart!
  • sms å fotboll
    sarasarasara skrev 2009-09-08 09:22:31 följande:
    Jag kan ge honom ett frankerat kuvert, och peka på närmsta postlåda! Hoppas att det går fort hos skatteverket också, det gick ju väldigt fort med hindersprövningen iaf!Men en annan sak, jag läser på universitet, och jag misstänker att de får uppgifter från skatteverket, och isåfall kan det ju köra ihop sig med tentor innan jag får mitt nya körkort. För visst får man hem papper om körkort automatiskt?
    Jag hade nog kollat upp det med universitet. Jag har suttit en del tentavakt genom åren och vet att det kan bli struligt. Bättre att förvarna dem än att riskera att tentor inte blir skrivna eller poäng inte registrerade.
Svar på tråden När får jag mitt nya namn?