• Here we go again
    Äldre 5 Sep 13:32
    1875 visningar
    2 svar
    2
    1875

    Flyttar hit fr bröllopsämnen med mina problem:((

    Skrev i våras om problem med min sambo ang. brist på sex och alkoholmissbruk mm....
    Tiden efter allt kaos så bestämde vi oss att prova igen, denna gång lovade han att sluta dricka och göra sitt bästa för att vi ska få det bra igen på alla plan.
    Det har väl gått upp och ner och återfall har han tagit ett par stycken:(. Iaf så har han sen slutet av juli hållit sig nykter och han säger att han gör det för att få stanna med mig. Jobb har oxå ordnat sig (han trivs väldigt bra)och även kontakten med hans familj och dotter han ordnat sig till ngt bra.
    Allt borde vara perfekt men de är det inte. Vi hade under vårt första år(varit ihop i 1 år och 10 mån)ett MKT bra sexliv. Sen årsskiftet dock max 3 ggr i månaden. Vi hittar sällan på ngt spännande i sängen längre utan det är mest in och ut sex:((
    Vi tyckte båda väldigt mkt om att kyssas när vi blev ihop men även detta har vi slutat med då han tydligt visar att han inte vill ha min tunga i sin mun!
    Andra former där mun används är det nu bara jag som ger honom , han har slutat helt med det(förut sa han att det var det bästa han visste).
    Ngt gos har vi inte heller längre och han har helt slutat att hålla min hand när vi är ute på stan(förut blev han ledsen om jag inte ville hålla hans hand).
    Har försökt att prata m honom om allt detta men det leder bara till bråk. Han skyller gärna på att alla samlivsproblem beror på att jag alltid bråkar!
    Han har under vår tid berättat hur han alltid i tidigare förhållanden varit så kåt och alltid velat ha mer !1 Sårar att höra då jag inte längre får ngt vad det gäller närhet. Har frågat om vi ska gå skilda vägar men det vill han inte, påstår sig att vilja leva resten av sitt liv med mig. Har förklarat att jag inte klarar ett förhållande utan närhet och att få känna mig åtrådd och kommer att lämna honom om detta fortsätter,har även skrivit två långa brev till honom om hur jag känner(eftersom alla våra samtal slutar i bråk)men har säger att han nångång kommer att svara på de men hittils har han inte haft tid!!!
    Vi är knappt trevliga alls mot varann och alla samtal och frågor jag ställer till honom får honom till att vara otrevlig mot mig. Nu var det återigen snart 3 veckor sen vi hade ng sorts närhet el sex och även denna morgon(han somnade kl 22 igår och steg upp 13)så är han tyst och otrevlig när jag försöker säga ngt.
    Vad ska man göra? Ska det vara så svårt och ska jag alltid behöva kämpa så att jag nästan går sönder för att få ngn kärlek tillbaka?

    En ledsen tjej:((

  • Svar på tråden Flyttar hit fr bröllopsämnen med mina problem:((
  • MajasM­amma
    Äldre 5 Sep 13:48
    #1

    Hej!
    Jag kan inte tala om för dig hur du ska göra men jag kan ge min åsikt baserad på din berättelse.
    Man skall inte behöva skriva brev och förklara att man vill känna sig åtrådd, partnern ska åtrå dig i alla fall. Alla har bra sexliv det första året sen dalar det men man har ändå en slags samlevnad.
    Sex handlar med om att ge och ta... inte bara ge.

    Ibland kan man vara tvär mot sin partner men det ska inte vara så ofta pga av inget alls... det kan även beror på abstinensen men det får inte gå ut över familjen.
    Han säger att han vill leva med dig resten av sitt liv men frågan är inte vad han vill.... Vad vill DU???

    Du får jätte gärna svara i min inbox om du vill.
    Som sagt jag kan inte säga vad du ska göra men om du vill skriva av dig så läser jag.

    Jag hoppas verkligen att allt löser sig!!

    // Majas mamma

  • Äldre 6 Sep 00:22
    #2

    Kära du, du kan inte ändra saker genom att starta helt nya trådar, och du flyttar inte n tråd genom att starta den i en grupp till :Det blir helvirrigt. Gå till en moderator och be denne ta bort alla dina trådar utom EN, typ den här. Just nu har du fyra trådar vad jag kan se.

    Moderatorerna hittar du om du läser i vänsterspalten och klickar på "info&regler"

    Vad gäller din relation så vet du sedan i våras vad jag anser. det har inte ändrats. Det du sysslar med är självplågeri och vansinne och handlar inte om kärlek utan medberoende/besatthet och förmodligen mår du inte vidare bra själv.

    Nu har det gått ytterligare dyrbar tid av DITT liv. Ett liv du bara kan leva en gång.

    Kan du verkligen vara sann mot dig själv och samtidigt påstå att du tror på det här förhållandet och att det är så här du ska ha det?

    Du är skyldigt dig själv väldigt mycket mer än så här.

Svar på tråden Flyttar hit fr bröllopsämnen med mina problem:((