• Disney princess

Fick ni något frieri?

Jag och min pojkvän har tidigare diskuterat förlovning och bröllop och vi ville båda att vi skulle förlova oss snart. Men jag pikade lite och sa att då krävs det ju att någon av oss friar först...;)

Här om dagen när jag frågade vad vi ska hitta på när vi snart firar årsdag frågade han (och såg lite finurlig ut) om vi inte kunde förlova oss då. Jag blev jättechockad och svarade bara oj, men berättade senare att det hade ju varit fint.

Jag tycker verkligen att det skulle vara fint att göra det på årsdagen, men jag ville ju ha ett frieri... Är jag löjligt fånig då?

• Svar på tråden Fick ni något frieri?
  • Zia 20090618

Jag har också alltid velat ha ett riktigt frieri, och mitt i allt kom det bara på ett så underbart sätt (vilket det nog inte hade blivit om jag hade vetat när det skulle ske..) :) Så din karl kanske vill överraska dig med frieriet tänker jag? Han kanske bara inte vill att du ska veta när det kommer?

• konstigabaralillajag

Vi friade inte utan det var ett gemensamt beslut vilket kändes som det rätta för oss...

• Fårävvör

För oss var det också ett gemensamt beslut, men vi kom fram till det på våran 4-årsdag så det kändes speciellt ändå!

• ElinK

Han kollade lite inofficiellt med mig innan, sen friade han på Kolmården. Det var verkligen jätte mysigt, för vi var där när vi nyligen hade blivit tillsammans. För mig känns det viktigt med ett frieri som jag kan se tillbaka till och minnas hela livet.

• Martinaa

Oooh jaa!!!

Vi åkte till kusten för att fira vår tvåårsdag och tillika ettårsdag av förlovningen. Innan vi hade bord på en restaurang gick vi en liten promenad på stranden, och där, gick han ner på knä för mig och ställde frågan. Jag började stooorböla på en gång, haha!

Hoppas du får ditt frieri på er årsdag! Lycka till!

• Hjartafró

Min sambo friade vid ett slott i Berlin, blev alldeles lyckligt överraskad. :)

• Vid havet

Jag tycker inte det är konstigt att du vill ha ett frieri - men samtidigt så är det viktigaste ju att han faktiskt vill förlova sig då! Jag tycker det lät jättegulligt det du skrev.
    Sen kanske han överraskar dig... men jag hade försökt att inte bli alltför besviken om det inte blir något stort frieri.

Jag friade själv till min man - jag tyckte aldrig han kom till skott och jag hade börjat bli besviken och irriterad över att han aldrig frågade. Och jag ville inte bli sur och ledsen varje gång jag tyckte det fanns läge och han aldrig gjorde något. Bättre att ta saken i egna händer då...

• miaik

Vi bestämde gemensamt att vi skulle gifta oss.
    Sen gick jag lite och väntade på förlovning (och att han skulle "fria" då) men det visade sig att han inte hade någon som helst koll på att folk förlovar sig(!!!!???!!) så han hade inte alls räknat med det... :)

Slutade iaf med att vi förlovade oss på en resa, men allt var planerat tillsammans så det blev aldrig några överraskningar. Men det var minst lika mysigt för det! :)

• ascensionday

Alla sätt är bra utom dom dåliga, och alla tycker och känner olika. Själv hade jag blivit mycket besviken om jag inte fått ett romantiskt frieri (eller alternativt gjort det själv, om det inte kommit).

• KatjaB

nej det fick jag inte.. däremot så friade jag själv blev jättebra och precis så som jag iallafall hade föreställt mig att ett frieri gick till

• sarasarasara

Jag fick helt ovetandes ett frieri, och det var fint på alla sätt, men på något vis kan jag tycka att det är lite förlegat också (misstänker att jag kan göra många upprörda här!). Att han sa att han ville att ni skulle förlova er är ju som ett litet frieri, och det finaste av allt är ju att han vill!

Men du skriver inte om vad förlovningen innebär, om ni ska planera bröllop direkt. För om det "bara" är en förlovning kanske han friar när han tycker att det är dax att komma till skott?

• brud2011

Min sambo friade för mindre än en vecka sedan i Turkiet..
    Det var sååå romantiskt
    Han gick ner på knä alldeles intill strandkanten efter en romantisk middag med utsikt över hela stan.

Har pratat om att gifta oss ett bra tag, men det är först nu som vi verkligen satt igång Och först nu som vi verkligen spikat ett datum

• Emma87

Jag och min sambo hade diskuterat förlovning men jag trodde det skulle dröja ett tag till, men så på julafton morgonen friade han i sängen. Det va så fint :)

Svar på tråden Fick ni något frieri?