• 123ost
    Äldre 4 Sep 15:54
    3352 visningar
    15 svar
    15
    3352

    Inget rosa! :(

    Jag älskar verkligen rosa, men min sambo däremot.. han hatar rosa! Har frågat och visat en masas bilder på bröllop som haft rosa,vitt och silver som färgtema. Men nej, han ger sig inte. Kan ni komma med förslag på vad man skulle kunna ha för färger, han vill ha svart. Men svart känns mer som begravning eller party för mig..

    En annan fråga också!
    Alla verkar ha dukar, går det inte lika bra att bara köpa pappersdukar? Det är så mycket billigare! Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Inget rosa! :(
  • dandel­ionkid
    Äldre 4 Sep 16:02
    #1

    Jag och min karl ska ha svart/grönt/silver. Jag tycker att svart är vad man gör det till och eftersom vi båda tycker svart är en stilren och snygg färg anser inte jag att den på något sätt är en "begravningsfärg". Vi bestäme varsin färg och så en tredje färg tillsammans. På så vis fick båda lite vad dom ville :)

  • didis
    Äldre 4 Sep 16:04
    #2

    Varför inte kompromissa med svart, rosa och silver? Det svarta resp rosa behöver ju inte dominera, tex svarta ljus och rosa servetter (eller tvärtom så det inte blir satanistkänsla! ) Eller rosa blommor på bordet och svarta placeringsskyltar med namnet i silverskrift?

    Med vita dukar till blir ingen av färgerna dominerande.

  • Fenixx
    Äldre 4 Sep 16:08
    #3

    ja en komprimiss med att ha både svart och rosa kan ni väl komma överens om? är ju väldigt snyggt ihop.

    annars kanske du ändå kan ha nån detalj som är rosa...tex i din bukett så du får med det på nåt sätt.

  • 123ost
    Äldre 4 Sep 16:11
    #4

    Det låter ganska bra, får testa lite och se hur det blir.

    Men kan man ha helvita dukar, sen svarta siden löpare och så en mycket smalare rosa siden på den svarta i mitten. Sedan kanske rosa ljuslyktor och annat smått. Fast det kanske blir för mycket? :S

  • Igia
    Äldre 4 Sep 16:58
    #5

    Vi har svart, blått och silver. Har sytt egna dukar för att det var billigare än att köpa pappduk. Jag skulle nog tycka att man ändå ska ha lite finare pappduk på ett bröllop än sån vit man köper på konsum. Då blev det billigare för oss att göra egna.

    Om du vill ha rosa ljuslyktor ska du nog inte ha rosa löpare oxå. Nöj dig med vit duk, svart löpare och rosa detaljer såsom ljuslyktor och vita ljus kanske.

  • Alexxx­i
    Äldre 4 Sep 17:27
    #6

    Har inte läst igenom kommentarerna men vitt,silver och lila?

  • nano86
    Äldre 4 Sep 20:09
    #7
    Alexxxi skrev 2009-09-04 17:27:24 följande:
    Har inte läst igenom kommentarerna men vitt,silver och lila?
    Dom färgerna har vi så dom måste ju jag rösta för

    Men svart, vitt och rosa tror jag blir skitsnyggt. Både "milt och gulligt" samt mer "maskulint och stramt" och ni båda får er vilja igenom.
  • Äldre 4 Sep 22:07
    #8

    Svart och rosa ihop med vitt blir jättesnyggt och lite fräckt om det görs med finsess!
    Rosa behöver inte vara docksött och barbie, lika lite som svart är vikt för begravning (där förövrigt vitt är betydligt vanligare i såfall)

    Pappdukar kan jag inte säga annat än att det skriker studentskiva lång väg dock.

  • Nicoss­ambo
    Äldre 4 Sep 22:10
    #9

    Vi ska grönt, silver och självklart vitt, men jag kännde att jag ville ha en annan färg så jag pratade med min sambo och berättade att jag ville ha ljusrosa han gick med på det men det ficka bara vara lite som pricken över iet.

  • Bluebr­ide
    Äldre 5 Sep 10:08
    #10

    Vi har vitt lila och blå. Hade tänkt allt i ljust, men nu har inte det funkat.

    Jag är själv emot rosa, men det är min mors fel, hon klädde mig alltid i rosa.

    Svart rosa och vit tycker jag låter fint. Som duk kan du göra som många andra, skaffa Knoppalakan från ikea, många här på BT som säljer sina om du behöver många. Vit duk, svarta löpare och rosa ljuslycktor tycker jag låter jättefint ändå. Det behöver ju inte överdrivas.

  • Cessan­78
    Äldre 21 Sep 20:27
    #11

    Själv skulle jag inte gå med på hans önskefärg om inte min färg fick vara med :D
    Vårat färgtema kommer att vara svart, rosa och vitt. Har dock inte bestämt vilken rosa nyans än men det blir bra hur som helst..älskar rosa :D

    Så säg åt karln din att ni kan ha både rosa och svart så blir båda nöjda

  • J D
    Äldre 21 Sep 20:50
    #12

    Vi hade svart, vitt och rosa och det såg absolut inte mesigt ut eller så. Har några bilder på hur vi såg ut i galleriet, ungefär de nyanserna på festen också.

  • Alexxx­i
    Äldre 21 Sep 21:35
    #13

    Väldigt fint kommer det bli=D

    Min m2b däremot vägrar ha på sig nåt som går i lila, hahaha. Så lila tema blir det inte för vår del.

    Med nåt som går i lila menar jag då att hans väst skulle ha väldigt ljusa lila krumelurer på sig, men neeej!
    Visa gärna bilder om du har;)


    nano86 skrev 2009-09-04 20:09:30 följande:
    Dom färgerna har vi så dom måste ju jag rösta för Men svart, vitt och rosa tror jag blir skitsnyggt. Både "milt och gulligt" samt mer "maskulint och stramt" och ni båda får er vilja igenom.
  • KatjaB
    Äldre 21 Sep 21:52
    #14

    vita dukar, svarta lite transparanta löpare och tex diamantkonfetti i rosa, rosa blommor eller ljus?
    Snyggast är ju puderrosa tycker jag

  • Cltsp
    Äldre 28 Sep 13:03
    #15

    Vi hade ganska mycket svart på vårt bröllop. Tycker inte alls att det blev begravningsstämning... men smaken är ju som baken :)

    En kompromiss med både rosa och svart låter ju bra och skulle säkert bli jättefint :)

Svar på tråden Inget rosa! :(