Mysig romantisk herrgård/slott/hotell?
Någon som har tips på mysiga, romantiska herrgårdar/slott/hotell som inte är alltför dyra? Ska helst inte kosta mer än max 5000:- för två personer och två nätter. Tips på platser i hela Sverige välkomna.
Någon som har tips på mysiga, romantiska herrgårdar/slott/hotell som inte är alltför dyra? Ska helst inte kosta mer än max 5000:- för två personer och två nätter. Tips på platser i hela Sverige välkomna.
Jag och min m2b var på Rånäs slott förra året och hade det helt UNDERBART!!! När vi anlände fick vi en helt fantastisk afternoon tea. Åt senare 3 rätters slottsmiddag. Badade utomhusjacuzzi och bastade. På rummet hade vi egen jacuzzi med choklad, frukt och champagne på rummet. Det var hur romantiskt som helst. Jag tror det kostade 1995 kr per person exkl. drycken till middagen. Det hela gick på 4600 kr. Helt klart värt pengarna! Oj, såg just att du sökte för 2 nätter och denna var 1 natt, men de hade andra erbjudanden också. Googla på dem.
ranasslott.se/
Håller med Daaling. Vi var där för något år sedan och det var hur trevligt som helst.
Vi var på "långweekend", läs: ranasslott.se/info.asp/id/5006
Det spräcker din budget en aning, men ååh vad det är värt det!! :)
Annars så får jag väl ta och promota Häringe slott, där jag ska gifta mig. Hur mysigt som helst! :)
Jag har kollat lite på samma sak själv och det är en lång lista av herrgårdar eller liknande som erbjuder just det frågar efter. Googla på herrgård och weekend eller liknande så ska du se att du får många träffar.
Jag har själv ingen konkret erfarenhet att erbjuda men jag hoppas det går bra för er.
Vi har varit på en del sådana ställen och kan rekommendera Gripsholms Värdshus och Södertuna Slott. Billigt är det dock inte...
Var på Aspa Herrgård när min mamma fyllde 60 i somras och det tyckte vi inte var helt 100. Helt ok för en familjehelg så där, men inte rätt om man är ute efter romantik och mys.
Underbara Häckeberga slott i Skåne!!! www.hackebergaslott.se/
Teleborgs slott i växjö tycker jag verkar så läckert.
www.teleborgsslott.com/page.php
sen finns Thorskogs slott utanför göteborg, väldigt fint.
Jag vill också instämma i Rånäs slott.
Vill man bo lite avskilt och mysigt nere vid Dalälven rekommenderar jag Brunnbäcks Herrgård i Avesta-Krylbo. www.brunnbacksherrgard.se/