• kroppcaka

Ballonger i kyrkgången?!?

Vi har en lite annorlunda idé om att ha vita hjärtformade ballonger i kyrkbänkarnas vaser istället för en blomma.

Prästen har sagt att det är ok, men är väl inte 100% nöjd med vår idé.

Själv börjar jag vela lite - så nu behöver jag Er hjälp
    Vad tror Ni om det? Helknasigt eller bra idé?

Vi gifter oss på lördag och måste bestämma oss så snart som möjligt. Snälla berätta vad Ni tycker.

Kan tilläggas att vi kommer att ha ballonger på festen senare på kvällen.

• Svar på tråden Ballonger i kyrkgången?!?
  • Emelieca

hmmm, skulle nog kört på blommor, känns lite mer bröllopsaktigt. Ballonger är ju lite barnkalas-varning. Ska ni bara ha ballonger eller några band som hänger ner oxå, ser det inte riktigt framför mig.

• kroppcaka

Emeloeca;
    Ballongerna kommer att vara fästa i ett snöre med en tyngd o botten som sedan fungerar som ett sänke.
    Snöret och stenen sänks ned i vasen så att ballongen hålls på plats.

Fler som tycker något?

• Hjartafró

Tycker inte riktigt ballonger "hör hemma" i kyrkan, men men, har prästen sagt okej så :)

• kroppcaka

Puffar lite för jag vill gärna ha flera åsikter :)

• 20th century fox

jag tycker inte det kommer se högtidligt ut utan mer oseriöst ut som dekoration i kyrkan. Känns tramsigt med balonger i kyrkan, det är ju inget kalas där utan en högtidlig och allvarlig stund. Kalaset kommer ju sen. Strunta i dekorationer där om du inte vill ha blommor för kyrkor brukar ju vara så vackra i sig själva ändå.

• kroppcaka

Hmmm..ja det lutar väl åt att skippa ballongerna.
    Men jag är fortfarnde lite sugen

• Chrisse och Jonas

Tycker blommor är mycket vackrare och passande i kyrkan och så ballonger på festen.

• Anna och John

ett tips är att de hjärtformade ballongerna ser ut som ett par bröst när de är uppblåste... inte så snyggt

• Jeez

Jag jobbar mycket med barn och har ballonger i kyrkan lite då och då. Så inget fel med det.

Men min erfarenhet med vigslar säger att brudpar ofta övertänker dekorationerna i kyrkan. Fokus är nån annan stans och folk brukar inte sakna om det inte är något extra där.

En annan sak med ballonger i gången är att de med största sannolikhet kommer att skymma sikten för några.

• Flygande taxen

Jag tycker det låter fint
    Antar att de inte kommer att sväva så högt upp att de ev. skymmer sikten för någon.
    Har aldrig testat på att blåsa upp hjärtformade ballonger, men om jag fattat det rätt så komemr de med skilda instruktioner om hur man ska blåsa upp dom så att de får rätt form. Om man gör det så kanske man undviker det att de kanske ser ut som bröst

Förstår inte varför ballonger inte skulle vara passande i kyrkan. Om ni tycker att det är fint och vackert så då är det väl just precis passande på ert bröllop, eller hur?
    Men å andra sidan så har ju jag gått ur kyrkan för att det avr så mycket med hela konceptet som jag aldrig förstått mig på, så jag är väl inte den som ska ha åsikter om sånt Men om er präst sagt att det är OK (om även motvilligt), så är det väl det.

Ballonger är väl lika mycket dekorationer som blommor, så ja, varför inte!?

• Jeez

Flygande taxen skrev 2009-09-04 09:47:58 följande:

Jag tycker det låter fint Antar att de inte kommer att sväva så högt upp att de ev. skymmer sikten för någon.
    Det är just när de inte är så högt uppe som de skymmer... Eftersom man både sitter och står i bänken och är olika långa behöver de vara åtminstone 2 meter från golvet för att inte skymma de som sitter precis närmast.

Ju mer jag tänker på det, desto mer skulle jag avråda från att ha ballonger vid bänkarna, däremot på andra platser i kyrkan om man nu vill ha ballonger
  • Flygande taxen

Hmmm... men var kommer dessa vaser att avra placerade på kyrkbänkarna? Är det nåt som är i höjd med ryggstödet eller?

Jag fick iaf en bild av att ballongerna skulle placeras i ändan på varje bänkrad. Så om vaserna stod på golvet och att ballongerna inte svävade högre än ryggstödet, då skulle de ju inte skymma sikten för någon och knappast ta mer plats än sånadär blomarrangemang som brukar finnas i ändan på kyrkbänkarna.
    Det var så jag hade föreställt mig det, och därför jag tänkte att de inte skulle skymma. Men kanske jag föreställde mig det hela på fel sätt?

• Jeez

Mm, vaserna brukar vara i höjd med ryggstöden.

• burberry

Min personliga åsikt är att blommor är finare...men vad ni än väljer så hoppas jag ni får en underbar dag..

• rosesarered

Nej jag tycker inte att det låter fint att ha ballonger i kyrkan. Däremot så tycker jag att ni ska ta de hjärtformade ballongerna och fästa på något sätt på den transporten ni ska ha från kyrkan till festlokalen

• kroppcaka

Tack alla för era åsikter och kommentarer.
    Nu kan jag glädja vissa och förskräcka vissa med att vi har bestämt oss för att ha ballongerna i vaserna.
    De är faktiskt redan uppblåsta och klara och jag personligen tycker att det blev riktigt fint.

Jag lovar att det kommer lite kort vad det lider - så får Ni själva avgöra vad Ni tycker.

Svar på tråden Ballonger i kyrkgången?!?