• Muulin

Fler som väntar på frieri??

Hur många är det där ute som väntar på att mannen ska fria? Varför är det så spännande? Jag t ex vet att vi ska gifta oss nästa år men ändå väntar jag med spänning på att han ska fria...löjligt??

• Svar på tråden Fler som väntar på frieri??
  • emilou77

Jag hade precis samma. Vi hade köpt ringar och jag hade tjatat ihjäl mig om när han skulle fria så jag visste på ett ungefär (nångång under sommaren, blev jag lovad...) men blev ändå komplett överraskad när det hände. Blev utlurad till vår familjekyrka vid mina föräldrars stuga i tron att vi skulle på konsert. Så stod min m2b där med famnen full av rosor och vår låt spelades i högtalaren. Det var helt fantastiskt trots att jag visste om det.

Så nä, inte ett dugg löjligt, frieriet är ju en del av bröllopet (för mig) och det vill jag också minnas i resten av mitt liv.

• Muulin

Åh, lät ju fantastiskt...vad gulligt! =)

Vi har inte köpt ringarna än, antar att vi gör det efter att han har friat....

Hoppas att det händer snart.... =)

• Aeternum

Här är en till! Vi gör allt i bakvänd ordning... Så allt är i princip färdig planerat & det kommer troligtvis bli nästa sommar... MEn inget frieri än... Eller ja, för 10 år sedan förlovade vi oss ju, & det var han som frågade men det var ingen förlovning där vi hade bröllopsplaner direkt... Så nu väntar jag med spänning på ett "riktigt" frieri... Annars vill jag inte gifta mig

• Muulin

Men, vi har inte planerat något än... bara att vi ska gifta oss nästa år.... jag har sagt till honom att det tar ganska lång tid att boka allt o planera så jag hoppas verkligen att han gör det snart så vi kan börja planera på riktigt, det vill jag ju inte göra innan vi har förlovat oss... tror ni han gör det snart???

• Nordiskbrud

Men, är det inte överflödigt med frieri när ni ändå bestämt att ni ska förlova/gifta er??? Fattar absolut inte vitsen med att då även ha ett frieri, allt är ju redan klappat o klart!
    Är killarna för det första införstådda med att ni väntar?

• Muulin

Ha ha, jag förstår dig så väl! Men, vi har inte bestämt datum än, det tänkte vi göra när han friar... Både han och jag tycker det ingår att mannen friar men gjorde ändå upp en "plan" redan när vi träffades på grund av sånt som hänt tidigare i andra förhållanden....

Jodå, min kära sambo VET att jag väntar.. Han ler bara o säger att han friar när "bröllopstycke uppstår". Han har någon tanke med det hela, jag vet bara inte vad.... Eftersom vi "bytte nycklar" 080808 så tror jag att förlovningen blir 090909. Vi pratade om det redan förra året... o det hade varit kul att gifta oss 101010 men så länge väntar vi nog inte eftersom vi vill ha barn o vi vill gifta oss först...

• Flodis Hjärtat

jodå jag väntar med spänning..men han får raska på snart!

• Muulin

Nu har det hänt... Igår kväll, så lycklig, nu är det på riktigt!

• Aeternum

GRATTIS!Så det blev alltså som du trodde, 090909 =)

Här väntar jag med spänning fortfarande.... Vet oxå att det kommer ske snaaaart, men vet inte heller hur eller när! Vet att sambon är nervös för att jag inte ska tycka det är "perfekt" nog... OCh visst hade d et varit romantiskt om han gjort det när vi var till Mallorca, eller på resan till Tallin eller tja... han har haft hur många chanser som helst tycker jag - men om han så skulle göra det när vi står & borstar tänderna på kvällen så skulle jag vara mer än nöjd!!!!

Vad hände hemma hos er då? Hur gick det till? (OM du vill berätta förstås!?)

• Tarantina

Jag friade själv! Vi hade pratat lite löst om att "vi kanske skulle gifta oss" men det har inte blivit mer.
    Så en dag frågade jag om han vill gifta sig med mig, inget särskilt runt omkring utan jag bara frågade. Han blev jätteglad och sa (naturligtvis) ja.
    Och även om det inte var ett speciellt förberett ögonblick blev det jättebra!

Svar på tråden Fler som väntar på frieri??