• Emma87
    Äldre 29 Aug 13:03
    5409 visningar
    29 svar
    29
    5409

    Löpare i guld...

    Tänkte ha guldtema på vårt bröllop :) men jag hittar inga löpare i guld att ha på en vit duk som jag hade tänkt mig :( Någonn som har sett var man kan köpa såna? Eller nått annat bra tips kanske? :)

  • Svar på tråden Löpare i guld...
  • Kirsto
    Äldre 29 Aug 14:09
    #1

    Florister kan ha sizoflor i guld (eller kan beställa till dig). Kanske kan vara något?

    Ett annat sätt att få in guld är att ha kandelabrar eller andra guldljusstakar, festprogram i guldskimrande papper (t.ex. Majestic som finns på Matton) eller stämpla ett monogram eller annan bild och embossa i guld. Man kan också strössla glitter eller paljetter på duken, fint men det är ett helsicke att städa efteråt.

  • Vi Som Drömme­r Om Bröllo­p
    Äldre 29 Aug 16:27
    #2

    Hej på www.romance.se finns det iallafall organzatyg i guld om det skulle kuna bara något.

  • Lajsan
    Äldre 30 Aug 12:43
    #3

    Vi hade sizoflor som löpare i guld, sen guldsprayade jag även rosorna på bordet och hade guldfärgade godisar/namnskyltar, det var det som var guldigt på bordet, kolla bild i mitt galleri.

  • Daalin­g
    Äldre 31 Aug 12:51
    #4

    Vi har champagne som färgtema, men kommer ha med mycket guld i dekorationerna. Vi kommer att ha vita linneduk på borden, men tänkte dekorera med gyllene antikljus, och lite guld konfettihjärtan utspridda på lite olika ställen på borden. Lite gyllene ballonger går även att hitta på celebrations.se eller .com

  • Emma87
    Äldre 31 Aug 13:25
    #5

    Tack så jätte mkt för svaren :) fortsätter nog att leta tills jag hittar precis den guld färgen och tyget som jag vill ha.. men kom gärna med fler tips :) Detta är verklligen inte lätt.. och jag hänger lätt upp mig på en bild som jag har i huvudet, men jag får nog börja inse att de inte alltid går att få precis som jag vill :( Jobbigt!

  • Kirsto
    Äldre 31 Aug 19:07
    #6

    emma87: Det är klart det går, det är väl mest en fråga om pris och hur mycket tid och energi det får ta. Hur vill du att det ska se ut? Orkar du fålla finns det ju t.ex. satin med guldglans, guldlamé behöver du inte fålla (snyggast med vit baksida, en del är vävt på svart) men är lite svår att klippa rak. Panelgardiner kan också vara värt att titta på! Tapet är ett annat förslag, kan med lite pill skäras i smalare bitar.

  • RedRos­es
    Äldre 31 Aug 19:19
    #7
    Emma87 skrev 2009-08-29 13:03:15 följande:
    Tänkte ha guldtema på vårt bröllop :) men jag hittar inga löpare i guld att ha på en vit duk som jag hade tänkt mig :( Någonn som har sett var man kan köpa såna? Eller nått annat bra tips kanske? :)
    Åh jag har precis samma problem! Har guldtema och vill ha löpare i guldmen har inte hittat. Orkar ju inte sitta och sy egna då vi har stort bröllop på ca 450 gäster...
  • neaman­o
    Äldre 31 Aug 20:57
    #8

    Vi hade dekorväv från Panduro som löpare. Hade silver men det finns nog i guld också. Den är 40 cm bred och våra bord var inte så breda så jag delade så att varje löpare blev 20 cm bred.

  • RedRos­es
    Äldre 31 Aug 21:39
    #9
    neamano skrev 2009-08-31 20:57:33 följande:
    Vi hade dekorväv från Panduro som löpare. Hade silver men det finns nog i guld också. Den är 40 cm bred och våra bord var inte så breda så jag delade så att varje löpare blev 20 cm bred.
    Går det att klippa utan att fålla?
  • neaman­o
    Äldre 3 Sep 20:33
    #10

    Jag vek på mitten och nålade. Sedan tog jag strykjärnet på låg värme och strök (med en handduk över) så att det skulle gå lättare att klippa. Jag tyckte inte det fransade. Du kan ju köpa en rulle och prova innan om du vill se hur det blir.


    RedRoses skrev 2009-08-31 21:39:22 följande:
    Går det att klippa utan att fålla?
Svar på tråden Löpare i guld...