Ja om han skulle pricka rätt är det ju bara sött, att han lägger ner tid o försöker hitta en ring som han tror att jag skulle gilla, och just han har väldigt bra smak.. :), men men vi får se hur det blir med allt, det känns ju som att det finns så många vägar att gå med förlovning, vigsel osv...
O Alla sätt verkar vara uppskattad av varje respektive , o det glädjer mig
marlinire skrev 2009-08-28 23:52:30 följande:
Min M2B hade valt sten och själv designat infattningen till min solitär - och till och med lyckats med storleken. Om jag inte hade gillat den hade det med andra ord blivit problem :PDet kändes dock väldigt rätt att han litade på sin känsla angående vilken typ av ring jag skulle vilja ha. Ringen satte guldkant(^^) på en redan underbar dag, och jag skulle inte ha velat ha det annorlunda :)Skulle man få en ring man inte tycker om kan man ju faktiskt (hur oromantiskt det än låter) säga det, och byta - alternativt göra om den. För mej känns det mer riktigt om man friar med den ring man valt ut för sin (förhoppningsvis) tillkommande, än med en atrapp eller utan ring. (Nämnas bör kanske att vi inte bor i Sverige, och seden härnere är att killen friar med ring till tjejen. Killen får ingen ring förrän vid vigseln.)