• Jessie and Jock
    Äldre 28 Aug 17:11
    4626 visningar
    9 svar
    9
    4626

    missade piller - gravid?

    Jag ville nu dela med mig lite utav mina funderingar;

    Jag äter p-pillret Diane35/Diane Nova och till min förvåning (eftersom det aldrig hänt tidigare) så glömde jag ta min första piller från en ny omgång. Jag kom ihåg den 24 timmar efteråt, då det var dags att ta piller no 2. Så jag tog båda samtidigt så som det rekommenderas att man ska göra om så händer.

    Jag och min kille använde inte annat skydd då vi hade s*x - och vi har fortsätt som vanligt.... Men sen hände samma grej igen i mitten av min piller-runda... Jag glömde ta piller en kväll, och tog två igen efter 24 timmar. Och samma sak igen; vi har inte haft extra skydd.

    Nu är det ca en vecka kvar tills jag ska ha mens, och jag känner mig konstig.
    Antingen så är jag bara mer lyhörd till min kropp nu eftersom jag har glömt piller, och märker mer utav ägglossningskännslor, pms och andra sk "normala" saker som alltid händer varje månad i kroppen...
    eller så är jag gravid.

    Jag har haft följande "besvär under veckan" :
    - trötthet
    - illamående (kunde inte äta curry-kyckling pga doften, trots att det normalt är min favoritmat)
    - högre kroppstemperatur (ca 37, då jag normalt har 36,3)
    - lätt andfådd
    - svindel
    - huvudvärk
    - väldigt blöta flytningar (inte slemmiga, utan blöta!)

    Om det är så att jag är gravid, så skulle både jag och min kille vara överlyckliga - men det är så klart inte planerat...

    Men vad tror ni?
    Kan man bli gravid så "lätt"?? Och kommer såna här "symptom" så fort??

  • Svar på tråden missade piller - gravid?
  • ElinK
    Äldre 28 Aug 17:41
    #1

    Vilket piller missade du, det första man tar efter mens?

  • Jessie and Jock
    Äldre 28 Aug 18:07
    #2

    det första man efter mens.... den första med hormoner igen efter 7 tabletter utan hormoner

  • Majsan S
    Äldre 28 Aug 21:41
    #3

    brukar missa lite då och då. Är det p-piller ska det inte vara några bekymmer då hormondoserna är ganska stora. Är det däremot minipiller ska man vara vaksam! men men har bekanta som blivit gravida trots vaksamt ätande....

  • Ysolla
    Äldre 28 Aug 21:44
    #4

    Det är säkert ingen fara.
    Jag brukar missa lite då och då och inget har hänt.
    Sen tror jag att om det är det första pillret efter mens så är det mindre risk...man har väl ägglossning senare än så?

  • septem­ber200­9bröll­op
    Äldre 28 Aug 22:03
    #5

    jag har missat p-piller massa gånger men man vet u aldrig.. du kan ju alltid gå in på denna sidan och kolla om du kan haft ägglossning när du missade andra pillret
    www.alltforforaldrar.se/kul/agglossningskalender/visa

  • grönkl­änning­medsva­rtspet­s
    Äldre 28 Aug 23:11
    #6

    har man vanliga p-piller har man väl knappast nåt som kan kallas för en normal cykel ändå.. ingen normal ägglossning och ingen normal mens ehller egenltigen eftersom de flesta får kortare mens , mindre ont och mindre flytningar. Många har ju också en lång period som de får vänta efter att de planerat slutat med pillren innan kroppen återställt sig. så tror inte det är nån fara egentligen. som du skriver så är du nog väldigt mer lyhörd för hur din kropp funkar nu just för att du är nervös:)

  • Jessie and Jock
    Äldre 30 Aug 18:33
    #7

    lite uppdatering :

    Jag har fortfarande onormal känsla i kroppen:

    - huvudvärken är hemsk... hela förra veckan och nu hela helgen
    - plötsliga svettningar
    - kroppstemp 37 och lite över, vilket känns som feber för mig
    - yrsel
    - väldigt blöta flytningar
    - trötthet

    Ska imorgon till doktorn, om det fortsätter så här. Om inte annat, så har jag nån infektion i kroppen.

  • Jessie and Jock
    Äldre 30 Aug 18:34
    #8

    åh, och glömde nämna att jag har likt njurvärk ... vilket är konstigt eftersom jag aldrig haft ont i njurarna, men en molande värk "vid njurarna".
    Låter det här bekant för nån?

  • septem­ber200­9bröll­op
    Äldre 30 Aug 18:34
    #9

    De är bra att du går till läkaren.. Lyssna på din kropp!

Svar på tråden missade piller - gravid?