• Indii

Tips på festlokal i Malmö

Vi kan inte hitta någon lämplig festlokal till vårt bröllop.... Jag hoppas att nån kan hjälpa oss...

Det blir ca. 70 personer på bröllopet, vi vill ha lite utrymme för dans samt utrymme till ett band som spelar.

Man ska kunna ta me egen mat samt sprit.. Alltså behövs bara själva lokalen... Gärna med kök och toaletter... Har läst lite på andra forum, men hittar som sagt inget lämpligt...

Priset skall vara någorlunda okej för endast en lokal... Öppna för förslag... Tacksam för hjälp..

• Svar på tråden Tips på festlokal i Malmö
  • älskarlivet

Synd att ni vill ta med egen mat och dryck, för annars tycker jag Heleneholm Slott är kanon! Där hade vi vår fest.

• Indii

Annars blir det ju alleles för dyrt tycker vi... Många i vårt sällskap tycker om att dricka (mycket stora mängder då :P) och då kommer ju drycken kosta mer än hela bröllopet.... :S

• Alexxxi

Vi hade samma problem, dock i halmstad. Till slut valde vi ett folkets hus som finns där.
    Vi har nämligen samma krav, vill få maten fixat på ett annat håll samt ha vår egen sprit.

Men innan bestämde oss för folkets hus kollade vi en massa bygdegårdar. Men eftersom vi ska bjuda ca 200 va dem oftast för små för oss. Men har ni kollat det? Det finns det säkert gott om i malmö.

• älskarlivet

Fast man kan ju välja att inte ha fri bar efteråt.. Vi hade middag på Heleneholm, 60 gäster och fri dricka efteråt och den totala kostnaden för det blev 42000. Vi hade inte kunnat få det så mycket billigare om vi skulle haft catering..

Indii skrev 2009-08-28 16:16:44 följande:
    Annars blir det ju alleles för dyrt tycker vi... Många i vårt sällskap tycker om att dricka (mycket stora mängder då :P) och då kommer ju drycken kosta mer än hela bröllopet.... :S
  • Indii

Alexxxi- Bygdegårdar har vi inte kollat upp... Men jag är inte säker på att de finns några i malmö, förmodligen utanför. Det passar sig inte heller så bra med tanke på att många kommer vara tvunga att köra till och från stället, det är svårt att ta sig hem med taxi... Ska helst vara inom Malmö... :S Kom gärna med fler idéer och tack för tipset...

älskarlivet- ni fick ett bra pris ja... :) Jag hoppas att vi kommer kunna hålla budgeten någorlunda iaf... Fri bar vill vi dock inte ha.. Vi har begränsat folket till de närmaste vännerna, samt närmsta familjen och därför känner vi inte riktigt för att be folk att betala för sina drinkar på vårt bröllop.. Om du förstår vad jag menar... Men tack för tipset och rådet.. :)

Nu vet ni kanske vilket dilemma vi befinner oss i...

• älskarlivet

Kolla med Malmöhus slott, de har restaurang, men kanske man bara kan hyra lokalen av dem och ta med egen mat. Lokalen kostar i alla fall 5000 kr.

Indii skrev 2009-08-28 16:41:51 följande:
    Alexxxi- Bygdegårdar har vi inte kollat upp... Men jag är inte säker på att de finns några i malmö, förmodligen utanför. Det passar sig inte heller så bra med tanke på att många kommer vara tvunga att köra till och från stället, det är svårt att ta sig hem med taxi... Ska helst vara inom Malmö... :S Kom gärna med fler idéer och tack för tipset...älskarlivet- ni fick ett bra pris ja... :) Jag hoppas att vi kommer kunna hålla budgeten någorlunda iaf... Fri bar vill vi dock inte ha.. Vi har begränsat folket till de närmaste vännerna, samt närmsta familjen och därför känner vi inte riktigt för att be folk att betala för sina drinkar på vårt bröllop.. Om du förstår vad jag menar... Men tack för tipset och rådet.. :)Nu vet ni kanske vilket dilemma vi befinner oss i...
  • Alexxxi

Hmm okej... men det borde finnas nån lokal man bara kan hyra i stan.

Va jobbigt... Har du prövat googla, festlokal i malmö tex?

Indii skrev 2009-08-28 16:41:51 följande:
    Alexxxi- Bygdegårdar har vi inte kollat upp... Men jag är inte säker på att de finns några i malmö, förmodligen utanför. Det passar sig inte heller så bra med tanke på att många kommer vara tvunga att köra till och från stället, det är svårt att ta sig hem med taxi... Ska helst vara inom Malmö... :S Kom gärna med fler idéer och tack för tipset...älskarlivet- ni fick ett bra pris ja... :) Jag hoppas att vi kommer kunna hålla budgeten någorlunda iaf... Fri bar vill vi dock inte ha.. Vi har begränsat folket till de närmaste vännerna, samt närmsta familjen och därför känner vi inte riktigt för att be folk att betala för sina drinkar på vårt bröllop.. Om du förstår vad jag menar... Men tack för tipset och rådet.. :)Nu vet ni kanske vilket dilemma vi befinner oss i...
  • Malmöbrud 2009

finns en gammal lokaltråd för Malmö--- sök på den!

• Hamstis

Prova Rönneholmsgården, det är en lokal som tillhör Bladins skola och där får man ta med sig egen mat och dricka + kan festa hela natten lång om man vill!

Druidorden är också ett tips, det ligger runt hörnet från Stortorget. Tror att samma premisser gäller där som på Rönneholmsgården.

Lycka till!

• moule

Om du inte vill ta med mat & dryck så skulle jag vilja tipsa om tangopalatset eller sankt gertrud.

Men om du själv vill fixa catering och sprit så blir det lite svårare..

utanför malmö vet jag ett par, tex holmåkra loge i vellinge, lunds loge, bösamöllan utanför kävlinge (där ska vi vara).

I malmö så har malmö museum en jättefin källare med valv och grejjer som de hyr ut, ring o kolla med dem. Annars är det druidorder som ligger närmst till hands..

Problemet är att det är på spriten de tjänar pengar så de flesta fina lokaler har sprittillstånd.

• Indii

Tack för alla fina tips!! Ni hjälper till otroligt mkt.. :)

Rönneholmsgården skall jag kolla upp.. Det låter ju toppen... Även Druidorder låter lockande.. Hittade den här länken som också har hjälpt mkt..

www.brollopstorget.se/Forum-1-1/m1910955.html

Är det fler som är i samma situation som jag, kolla upp den och få tips.. :)

Tack ännu en gång och fortsätt gärna komma med fler tips..

• lindadaniel

Ingvar Strands i Oxie har en fin lokal man kan hyra för 10.000. Inte så dyrt med taxi dit men annars finns busshållplats direkt utan för dörren.

• Doamna

Var och kollade på Rönneholmsgården. Utanför var väldigt vackert, men insidan slitet. När man kommer in är där en massa skåp eftersom det är undervisning där på dagarna. Själva festlokalen var väldigt slitet. Blev inte alla förtjust i denna

• friluftsstaden

blå båten tar ca 80 pers och man kan ta med dryck o mat. ligger bakom nordmills, så det är centralt. ska dit o kika i veckan, och återkommer med prisuppgift efter det! men där finns ljudanläggning, scen, osv... blabaten.se

• Indii

Då stryker vi Rönneholmsgården.. Tack för infon...

friluftsstaden återkom gärna med prisuppgift samt vad ni tyckte om stället.

Tack återigen till alla som tipsar..

• friluftsstaden

nu har vi kollat på blå båten. vi fick priset 12000 kr i hyra för 60 pers. då ingår porslin, personal, städ. vi tänker ha buffé, vilket nog är det bästa där. man får hålla på till kl 1, men om man vill hålla på längre är det ok för 1000 kr/timme. det finns scen o utrustn om man vill ha ett band, schysst musikanläggning. om man vill ha "draghjälp" under kvällen med att dra igång låtarna så kan skeppar-lasse gärna göra det. kostar 2000 kr. ytterligare personal 1000 kr.

• Sandy1571

Vi ska ha vår fest på Holmåkra Loge. där betalar du bara för det du använder men endast loaklen kostar 3000kr med två toaletter och ett kök. Vi har hyrt en buss från kyrkan i malmö till lokalen och tillbaka tilla Malmlö på natten för 3000kr. För varje kuvert du använder av deras servis betalar du 30kr/st.
    Finns plats för band och bara man ställer disken i backar och sorterar flaskor och burkar och ställer bord och stolar vid väggarna innan man lämnar så städar dem.

Kolla på www.festlokal.nu!

Lycka till!

• denlillaängeln

Helenholmsslott låter en ta med egen sprit tydligen...
    En kompis gifte sig där och där fick de ta med egen!

Lycka till :)

kram!

• älskarlivet

Jasså gör de? Vi hade vår fest där och köpte drickat via dem, men samtidigt blev det inte så himla mycket dyrare. HAde inte lönat sig att åka till Tyskland eller så för att köpa.

denlillaängeln skrev 2009-09-09 23:12:45 följande:
    Helenholmsslott låter en ta med egen sprit tydligen...En kompis gifte sig där och där fick de ta med egen!Lycka till :) kram!
Svar på tråden Tips på festlokal i Malmö