Vem ska vara med på fotot?
Jag och sambon är inte överens...
Vem ska vara med på foto?
Jag vill: Brudpar, brudfölje, våra föräldrar, våra mor och far-föräldrar.
Han vill: Brudpar och brudfölje.
Vad brukar man göra?
Jag och sambon är inte överens...
Vem ska vara med på foto?
Jag vill: Brudpar, brudfölje, våra föräldrar, våra mor och far-föräldrar.
Han vill: Brudpar och brudfölje.
Vad brukar man göra?
Självklart så gör man hur man vill.
Men vanligast är nog brudpar och brudfölje.
Men vilka foton menar ni? Man fotas ju ändå med dem flesta. Eller ni kanske inte ska ha fotografering hela dan?
Under själva bröllopsfotograferingen så har vi bara brudpar och brudfölje. Brudföljet kommer inte att vara med hela tiden.
Sen har vi fotografen med en timme innan middan då vi kommer att ta bilder med syskon, föräldrar osv...
Gör i ordning en lista med alla grupper (olika konfigurationer finns om ni söker på internet) och ge dom till toastmaster eller ngn som kan assistera er vid gruppfotograferingen. Starta med den största gruppen så ni kan släppa iväg folk efter hand - folk har en tendens att springa iväg. Fotografen brukar vilja ta flera bilder på en och samma grupp utifall någon blinkar så spring inte iväg förrän fotografen ger klartecken.
Vill ni ha dessa gruppfoto eller är det något som man "måste"?
I mitt fotoalbum hade de inte blivit insatta och jag hade inte velat ha ett sådant foto som gäst.
ta ett gruppfoto på alla. Sen på er och brudfölje. Brukar få en lista på vilka grupper som ska fotas. Det är ju ni som bestämmer vilka som ska fotas, och kan göra flera olika foton.
Ska ni fotas hos fotograf så talar han om hur ni ska göa.Det är ni som gifter er och ska inte betala för att titta på de andra,korten ska vara på er!!låt brudfölje vara med på ETT kort,eventuella barn på TVÅ kort,resten är era.Sen låter ni någon på festen ta på alla med era föräldrar och allt.Boka 20 min där ni ställer upp er på olika sätt och alla får fota!!