• rydan

Gripsholmsviken Hotell och Konferens i Mariefred REKOMMENDERAS!

Vill passa på att tipsa om Gripsholmsviken Hotel & Konferens i Mariefred. Vi hade vår bröllopsfest där och är såå nöjda! Fin miljö, suverän mat, och, inte minst fantastiskt proffsig, trevlig och tillmötesgående personal. Att de kan ta emot stora sällskap (vi hade 130 bjudna) gör inte saken sämre. Allt fungerade perfekt och ingenting var omöjligt. Rekommenderas starkt!

• Svar på tråden Gripsholmsviken Hotell och Konferens i Mariefred REKOMMENDERAS!
  • Miss Sofie

Vi ska träffa dom på Gripsholmsviken nästa helg. Ska bli spännande och se vad dom kan erbjuda. Vi är inte så många och vill även ha någonstans att ha vigseln (ej kyrka). så ska bli spännande :)

• rydan
    iSusanna skrev 2011-02-21 18:41:47 följande:
    Någon som vet vad det kostade och vad som ingick???
    Jodå. Nu var ju det här ett par år sedan, så priserna kan ju ha ändrats, men då gav vi ca
     700kr/person för italiensk buffé m två efterrätter + välkomstdrink + snittar + kaffe.

Dryck därutöver (+ tårta) men om man är många får man rabatt på dryckesutbudet, så
    vin&öl var klart humant prissatt.

Det som ingick var att man hade hela restaurang-huset för sig själva hela kvällen
    (fram till 03.00). Allt fix, personal m m ingick. Gästerna fick även rabatt och förtur till hotellrum.

Rent generellt kan sägas att de hade inte direkt något färdigt paket, utan man träffades och diskuterade saken med deras konferensvärdinna, och sen fick man ett kostnadsförslag som man kunde bolla lite fram och tillbaks.

Hur mycket som hunnit ändra sig sedan dess vet jag inte.
  • rydan

Hela huset för sig själva (matsal, café/lounge + nedervåning) kan nog i o f s förutsätta att man är ett rimligt stort sällskap, typ 80+ pers eller så gissar jag...

• iSusanna

Tack för snabbt svar!

Vi blir nog "bara" 70 personer, men det är definitivt ett alternativ. Verkar fint, men finns inte så många bilder på själva matsalen...

Vilken stil går inredningen i?

• rydan

Tja, hur ska man beskriva den. Jag skulle säga att det är en ganska "robust" stil. Vitkalkade väggar med några väggbonader, bjälktak, rätt bastanta möbler. Dock inte antik-stil utan modernare, snarare "herrgårds-design-möbler" om det är begripligt, ingen aning om vad den stilen borde heta. Stilen passar bra ihop med byggnadens yttre, skulle man kanske kunna säga. =)

Hur som, om ni funderar på det tycker jag ni ska åka dit och kolla. Ring och boka ett första möte. Vi gjorde det med flera ställen, bara å tacka nej om det inte är vad ni tänkt er, och att få titta själv samt träffa någon därifrån som kan svara på inledande frågorna ger så mycket bättre bild än foton på nätet någonsin kan.

• iSusanna

Jag kan ju berätta att offerten ser lite annorlunda ut nuförtiden....

1485 per person (då ingår visserligen dryck & vickning) om man är under 70 gäster
    1385 per person om man är över 70 gäster

Får ta mig en funderare om ca. 100.000 på Gripsholmsviken känns mycket bättre än ca. 65.000 på mina andra två liknande alternativ i Sörmland... Kanske. Kanske inte.

• augustesen

iSusanna - vilka andra ställen har ni kollat på som är så billiga? Vi kommer nog också vara runt 70 och jag hittar bara ställen för runt 90.000. Puh!

Känns som jag bara hittar svindyra ställen vilket inte ekonomin riktigt tillåter!

Behöver lite fler ekonomiska alternativ :)

• FredrikCarro
    rydan skrev 2009-08-28 11:48:41 följande:
    Vill passa på att tipsa om Gripsholmsviken Hotel & Konferens i Mariefred. Vi hade vår bröllopsfest där och är såå nöjda! Fin miljö, suverän mat, och, inte minst fantastiskt proffsig, trevlig och tillmötesgående personal. Att de kan ta emot stora sällskap (vi hade 130 bjudna) gör inte saken sämre. Allt fungerade perfekt och ingenting var omöjligt. Rekommenderas starkt!

vilken tur att ni blev nöjda, om jag hade haft ett alternativ så hade jag flyttat alla gäster 1 månad innan bröllopet. I eftehand så borde jag ha gjort det. Det finns så många andra ställen att gifta sig på. Jag och många av mina gäster har reklamerat rum med mera.

Svar på tråden Gripsholmsviken Hotell och Konferens i Mariefred REKOMMENDERAS!