• delirious

    transport mellan kyrka och fest, skulle flakmoppe funka?

    ja som rubriken lyder, skulle flakmoppe funka?..är väl 2-3 km till festlokalen...Saken är den att vi hade ordnat, lr ja en väninna hade ordnat med en karl som skulle köra oss i en fin gammal bil men han har fått förhinder så nu måste vi ordna annat. Och ja egentligen är vi lite så att vi vill ha ett fint kyrkobröllop men vill som ändå göra saker lite eljest (annorlunda) som tex flakmoppe. När min m2b kom med det som förslag, mest på skämt iofs men ju mer jag tänker på det så känns det skit coolt...Någon med erfarenheter eller som har andra coola ideer??...snälla tyck till....

  • Svar på tråden transport mellan kyrka och fest, skulle flakmoppe funka?
  • FelizLane

    tycker det verkar skiitkul :P Men det enda kan vara om det luktar moppe om er sen... Vet inte om man gör det av flakmoppe men av vanliga moppar... testa !! :D

  • delirious

    ja jo, det är sant kanske inte så roligt om man luktar moppe..hm men det enda jag egentligen oroar mig för är nog hur man ska sitta med en brudklänning med släp och en underkjol, fast det hade jag tänkt lösa med att ta bort underkjolen, har ändå inte tänkt ha underkjolen på festen så..man kanske får ta en provtur och se :)

  • anebettan

    Klart att det fungerar, allt funkar. Det är bara vi själva som sätter begränsningarna.

  • The only Titrania

    Släng över ett lakan eller liknande bara och pynta upp den Skulle se skithäftigt ut ju Dig på flaket o gubben din kör

  • NightElf

    Jag har varit med om det, ett brudpar kom i flakmoppe, han körde och bruden satt på flaket. Det var väldigt uppskattat av gästerna! Hon hade kort klänning visserligen men det borde gå med lång också. Kör ( ) på det!

  • pingst2010

    jaa klart ni ska göra det , vi ska ev. åka motorcykel från kyrkan till festlokalen . . .

  • delirious

    åh vad många positiva kommentarer jag fått, det tackar jag för :)...vi har inte hunnit diskutera frågan mer här hemma men vi kommer sätta oss ner i helgen och ja jag känner mig riktigt peppad nu...tack tack!!

  • delirious

    men hur blir det med frisyren tror ni? fast 30 km i timmen borde väl inte förstöra mycket, lr?

  • delirious

    ochn sak till jag kom på just...hur gör man om det regnar??hm...fasen jag som är så sugen

Svar på tråden transport mellan kyrka och fest, skulle flakmoppe funka?