• nyår09

Bruduppsättningar i Karlstad?

Hej!
    Har ni några tips på bra frisörer i Karlstad? Har varit i kontakt med Moda men vill kolla upp några fler?

Hur mycket betalade ni?

• Svar på tråden Bruduppsättningar i Karlstad?
  • Blivande Mrs Pernefur

Bra fråga, jag har samma problem och har även jag kollat på Moda... jag har inte varit i kontakt med dem oersonligen men jag har hört att de är ganska dyra.
    Jag fick mail idag ifrån freesun, de har frisyr och make-up inkl. prov uppsättning och prov sminkning för 1100 kr... det tycker jag är jäkligt bra pris men jag har ingen aning om hur bra de är...

• mahj26
    Blivande Mrs Pernefur skrev 2011-01-23 19:25:59 följande:
    Jag fick mail idag ifrån freesun, de har frisyr och make-up inkl. prov uppsättning och prov sminkning för 1100 kr... det tycker jag är jäkligt bra pris men jag har ingen aning om hur bra de är...
    Låter ju jättebilligt!!!
    Någon som har erfarenhet av dem??
  • Blivande Mrs Pernefur

Ja visst låter det billigt, frågan är om det finns en anledning till det... jag var inne och pratade med dem och jag fick inte så jättebra intryck, de verkade inte så seriösa så jag kommer inte att använda dem. Det är ju förvisso bara mitt intryck och inte alls säkert att det är så.

• mahj26

Ok, det var ju lite den känslan man fick. :) Har bestämt mig för att göra allt på Clipodrom.

• Piiiip

Jag har både klippt, färgat, slingat och fått håret uppsatt på Självfallet; den salong som ligger uppe vid universitetet, Och jag har varit supernöjd alla gångerna. Kännt mig så där speciellt fin, det lilla extra...

De är ganska dyra och hade jag en hur stor budget som helst skulle jag aldrig tveka utan anlita dem för mitt bröllop.

• Blivande Mrs Pernefur

Det är jättebra att höra vart ni alla klipper er. Jag är långhårig och klipper mig sällan så jag har liksom inte hunnit bilda mig någon uppfattning om någon. Jag känner att 1500 kr är taket för mig, det får inte bli så mycket mer.
    Är det någon som har någon bra frisör som inte går över det priset?

• Piiiip

Jag har tänkt köpa löshår, sådana där clips, som man kan sätta i och ta ur enkelt från dag till dag.

Fått ett pris från självfallet på 1490 kr, någon som kan tipsa om vart man kan få det billigare?

Jag ska redan klippa och slinga håret innan bröllopet (1300 kr) och sedan sätta upp det ( ca 1500 kr), så jag vill få ner hårbudgeten på alla sätt jag kan - utan att sitta där missnöjd på bröllopsdagen förstås!

• Blivande Mrs Pernefur
    Piiiip skrev 2011-03-19 14:53:20 följande:
    Jag har tänkt köpa löshår, sådana där clips, som man kan sätta i och ta ur enkelt från dag till dag.

Fått ett pris från självfallet på 1490 kr, någon som kan tipsa om vart man kan få det billigare?

Jag ska redan klippa och slinga håret innan bröllopet (1300 kr) och sedan sätta upp det ( ca 1500 kr), så jag vill få ner hårbudgeten på alla sätt jag kan - utan att sitta där missnöjd på bröllopsdagen förstås!
    Hoppas jag inte ser det här försent, jag har pratat med en vän som är frisör som rekomenderar Rapunsel.se de säljer riktigt bra kvalitetshår och jag tror att det kostar knappt 1000 kr
  • jompen

Hej!
    Jag ska inte gifta mig i Karlstad, men bor här. När jag klipper och färgar mig gör jag det på Karisma på Herrgårdsgatan. Har ingen aning om de gör bruduppsättningar (men det gör väl de flesta?!) eller vad det kostar, men jag är supernöjd med att ha dem som frisörer, de är kunniga och ärliga med vad som passar och inte.
    Lycka till!

• Blivande Mrs Pernefur

Tack Jompen,
    Nu har jag hittat en frisör på Moda som jag trivs riktigt bra med

Svar på tråden Bruduppsättningar i Karlstad?