• grönklänningmedsvartspets

lugnande ord till en frustrerad flickvän?

måste bara skriva av mig lite, för jag är alldeles förvirrad!
    vi ska gifta oss näsa sommar och har beställt förlovningsringarna. de har kommit men eftersom sambon tyckte att det kändes dumt att vi liksom bara bestämt att vi skulle gifta oss utan något regelrätt frieri så ska han få överraska mig med när vår förlovningsdag blir.

dagen han hämtade ringarna kom jag hem och skulle bara hämta nåt lite snabbt och sen dra tillbaks till jobbet.. han rullar fram runt hörnet till vardagsrummet ,fortfarande sittandes på datorstolen, och säger med sin skojröst han använder när han ska imitera nån som sagt nåt dumt.. "will you make an honest man out of me?" frågar han och plockar ur ringarna ur asken. jag provar ringen och känner mig ganska glad men lite besviken på avsaknade av romantik..sen säger han " we should take the trash out, it stinks". Jag sätter tillbaks ringen i asken och skyndar vidare, hämtar det jag ska och drar sen iväg till jobbet igen. Innan jag stänger dörren frågar han " so why don't you wear the ring?" så tydligen hade han menat det som ett frieri.. men fan lite mer får man väl försöka? o lite mer fokuserad får man väl vara så att man sekunden efter sitt så kallade frierie kan låta bli att prata om sopor? är det bara jag som är petig eller förtjänar jag ett lite mer fokuserat frieri?. Jag har förklarat det noga för honom hur jag känner, och visst han verkar förstå¨det.. me tror ni jag har nåt riktigt frieri o vänta mig eller ska ajg bara ge upp och ta på mig ringen i alla fall?

• Svar på tråden lugnande ord till en frustrerad flickvän?
  • 090208

Na, men vad trist. Man kan ju forsoka liiite iaf.

Min man friade (eller nja...) lite pa pickalurven i halmen... Fast vi hade ju redan mer eller mindre bestamt oss sa det kanske inte raknas.

Men jo, jag haller med dig, var inte sarskilt romantiskt.

• grönklänningmedsvartspets

han hade en ypperligt bra chans i fredags när en polare skulle spela med sitt band.. visst han vill väl överraska mig men ändå. det hade varit så perfekt under spelningen eftersom de lite fint la in en 4 minuters paus mitt i för "påfyllning" som de sa. hade ju bara varit för karln att haffa min polare och be att få lånat scenen en minut.. men det är ju självklart bara i en flickas romantiska drömmar. när jag berättade för mamma så såg hon lite frågande på mig.. men Poyas band spelar ju metal hur romantiskt är det? så alla har vi väl vår egen idé om vad som är romantiskt;)

meh på pickalurven? det är ju inte heller så seriöst:( börjar tappa tron på karlarna här..om vi tjejer kan komma på en massa gulliga saker borde det ju itne vara så svårt för karlarna att fråga runt lite eller titta på nån film för inspiration:)

• Tojk

Om vi tjejer nu kommer på så mycket bättre gulliga saker och har hela fantasin framför oss.. varför inte fria själv?

Kan bara tänka mig själv hur jädra nervös jag skulle vara för att fria och få till det så där rosendrömmande perfekt som det är i filmet (för övrigt tycker jag att J. roberts i runaway bride gör det bästa frieriet alla kategorier!). Skulle nu jag ha firat, så skulle jag förmodligen först ha tänkt fram scenariot och sen hade det blivit något mer vardagligt enkelt som din kille.

• Kaninizen

Jag måste säga mitt för att inte alla skall tapa hoppet om männen. Jag blev väckt med frukost på sängen och fick en undebar lite skattkarta som ledde mig till en kudde med ett kryss på där det stod läs lösenordet först. På alla de små lappar jag salat ihop under skattjakten stog text på kanterna och pusslade man ihop om bildade det en liten dikt där det stog äskar dig m.m. När jag läst hela färdigt så tog han kudden med krysset på och gick ner på knä.

Så JA! pojkarna får allt rycka upp sig på romantiken och min fästman är ett ypperligt exempel på att man kan göra mycket med så lite.
    Jag beklagar att han inte var romantisk denna gång, men tappa inte hoppet. *kram*

• didis

Vad är romantik?

Och varför räkna med att andra har samma syn på vad som är romantiskt som man själv har?

Min man var vansinnigt romantisk i söndags morse för när jag kom upp till frukost hade han städat köket från lördagsstöket. Det trots att det var min tur att städa.

Rosor och champagne i all ära men den mest romatiska present jag fått var ett par fårskinnstofflor för att jag blivit så frusen om fötterna.

• Betty Boop augusti2009

Ja, vad är romantik? I vilket fall som helst inte att snacka sopor sekunden efter frieriet!

Och jo, om jag hade friat till min man så kan jag lova att det hade blivit riktigt "filmromantiskt". Men nu så hade jag turen att han gick ner på knä på en fin restaurang. Sa fina saker osv.
    Ta er i kragen karlar!!

didis skrev 2009-08-25 20:23:37 följande:
    Vad är romantik?Och varför räkna med att andra har samma syn på vad som är romantiskt som man själv har?Min man var vansinnigt romantisk i söndags morse för när jag kom upp till frukost hade han städat köket från lördagsstöket. Det trots att det var min tur att städa.Rosor och champagne i all ära men den mest romatiska present jag fått var ett par fårskinnstofflor för att jag blivit så frusen om fötterna.
  • Ore

Håller nog med Tojk, det bästa sättet att få det som man vill ha det är att göra det själv

Kan ju bli litet besvärligt att bli överraskad då, men frieriet kan i alla fall få den "romantiska" inramning man vill...

Själv är jag nog mer som Didis annars... Kan tycka att det är mycket mer romantiskt att fylla på reservdunken med bensin, för nästa gång som bensinmätaren krånglar och jag blir stående med soppatorsk, än ett fång med röda rosor

Han kanske tyckte att det viktiga var att överraska med vilken dag det blev, inte med hur det gick till den dagen...

• didis

Bara alla blir nöjda så! Tyvärr gäller det ju inte TS.

Själv hade jag bara känt mig obekväm om jag blivit friad till på restaurang. Inte för att det var publikt utan för att det just var "filmromantiskt".

Ta er i kragen tjejer! Ta kontroll över era liv! Vill ni ha filmromantik så fixa det! Bra kvinna reder sig själv!

Betty Boop augusti2009 skrev 2009-08-25 20:30:17 följande:

Ja, vad är romantik? I vilket fall som helst inte att snacka sopor sekunden efter frieriet!Och jo, om jag hade friat till min man så kan jag lova att det hade blivit riktigt "filmromantiskt". Men nu så hade jag turen att han gick ner på knä på en fin restaurang. Sa fina saker osv.Ta er i kragen karlar!!
  • widgren

Min sambo friade i all enkelhet hemma och jag är jätte nöjd hur han än skulle ha gjort det! Huvudsaken man älskar varandra.
    För mig var det spec. eftersom det var vårat "moment" eller hur man uttrycker sig. Bara dom sekunderna han sa det blev jag urlycklig.
    Det är väl ärligast av killen att få planera och göra det som han själv tycker? Och tjejen uppskattar vad sin älskade gör, även om det kankse inte blir så upppiffat som i en hollywood film...
    Eller vad tycker ni?

• 090208

TS:
    Ingen hade friat, vi hade bara borjat namna det och efter 4 manader hade vi bestamt oss. Men ingen friade "pa riktigt", men efter ett par flarror vitt sa... Inte ett dugg osjysst eftersom vi inte behovde ett frieri, allt var ju redan bestamt...

Har du pratat med honom???

didis: Hade oxa hatat om han gick ner pa kna offentligt!

Svar på tråden lugnande ord till en frustrerad flickvän?