• 090827

Kan jag få höra vad ni tycker om...................

Igår fick vi samtal av VF eftersom jag mailat han angående upplägget hur vi vill ha det, vi kommer först att ha måhända texten och sedan ha vigsellöftena allt detta läser VF, nu till mitt dilemma han tyckte att vi skulle ha ngt eget att säga till varandra men det känns inte som oss både jag och min blivande känner att detta INTE känns ok, och vår VF tyckte att om vi inte hade ngt eget så kunde han ta med sig ngt som vi kunde läsa för varandra, och ju mer jag tänker på det så känns det fel. Egentligen är det inget ni behöver svara på utan jag ville bara skriva av mig lite, kan ju vara så att man börjar bli nervös och känslig nu när det bara är ngr dagar kvar

• Svar på tråden Kan jag få höra vad ni tycker om...................
  • rosa lavendel

Nä inte ska ni behöva läsa varken egen eller någon annans text om ni inte känner att det är rätt för er!

• kikki kikki

Ni har all rätt att säga nej om ni känner att ni inte vill.
    Det kan vara så att många vill ha någon som läser dikter (typ barn eller annan närstående)och då upplyste han er om att det var då det var ok att ha det.

• 090827

Jo jag vet men när han sa det så lät det nästan lite påtvingat dock, så det var därför jag var tvungen att skriva av mig. jag sa till han vi inte ville ha ngt men han lät som om det absolut var nödvändigt annars kunde han ju ta med ngt som vi kunde läsa.

• Bride in the city

Han ville väl bara klargöra att det finns möjlighet, alla känner inte till att det går att utöka vigsel eftersom få varit på borgerlig vigsel. Jag tycker det är bra att VF är aktiv.

Vår VF har också föreslagit några egna ord osv och vi har avböjt. Han får gäran säga några ord och har fått en del från oss per mejl att använda sig av. Att själva läsa upp något med darrande röst däremot, nej tack. Det passar inte oss alls. ör sjutton, jag har nog med att hålla i buketten, inte tappa ringen och undvika att börja skratta när mina syskonbarn gör grimaser över musiken. Förhoppningsvis kommer jag ihåg att titta på min blivande man också och säga "JA".

• EM ikström

Vi avböjde hela läsa löften-grejen. Jag bad att VF skulle göra om uppläsningen som en fråga så att vi bara behöver säga "I do". Att läsa upp något eget skulle gå fetbort!

• Meria84

Skulle inte jag klara heller. Vi hade att hon först drog vår historia kort, sen läste hon upp en dikt av Nils Ferlin. Sen kom "I do"-biten och hon avslutade med en dikt till.

Svar på tråden Kan jag få höra vad ni tycker om...................